AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Vurderer en helg i Lofoten, men lurer på om det blir for kort tid? Med bil og ingen planer om å gå lange turer/høye fjell, men likevel opplevde stemningen og naturen og gjerne tilgjengelige strender. Liker gjerne fasiliteter og ikke for enkle forhold. Tenkte å ankomme Svolvær midt på dagen fredag og bli der til lørdag og så ta en natt et annet sted og fly hjem ut på dagen søndag. Eller bør turen inkludere en dag til minst? Anonymkode: 7d0c3...d06
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Blir for kort tid. Var der 5 dager i fjor og rakk fortsatt ikke å gjøre alt vi ville. Anonymkode: 91038...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Kommer jo helt an på om du vil se Svolvær (pluss ett sted til) eller om du faktisk vil oppleve Lofoten. Høres veldig knapt ut. Lofoten er ikke gjort på en dag eller to dersom du virkelig vil ha vært der. Lyn-sightseeing blir noe annet, men å faktisk føle at man har vært der i sjela også, det tar mye lenger tid! Anonymkode: 74b75...a35
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Blir for kort tid. Var der 5 dager i fjor og rakk fortsatt ikke å gjøre alt vi ville. Anonymkode: 91038...3e4 Hva gjorde dere da? Anonymkode: 7d0c3...d06
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kommer jo helt an på om du vil se Svolvær (pluss ett sted til) eller om du faktisk vil oppleve Lofoten. Høres veldig knapt ut. Lofoten er ikke gjort på en dag eller to dersom du virkelig vil ha vært der. Lyn-sightseeing blir noe annet, men å faktisk føle at man har vært der i sjela også, det tar mye lenger tid! Anonymkode: 74b75...a35 Det forstår jeg, men det jeg har lyst til å oppleve er Svolvær, Henningsvær og Reine med noen fine strender og views på veien. Og fine bosteder og restauranter. Reisefølget er ikke lysten på lange gåturer. Anonymkode: 7d0c3...d06
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Har dere ikke mulighet til å leie bil? F.eks fra Evenes flyplass, om dere lander der. Masse severdigheter dere ikke når uten bil. Og jeg anbefaler dere en arrangert båttur. Da får dere sett ørn, hval osv, og det er helt nydelig med båttur der. Er forresten kjempekoselig å bo på brygga i Henningsvær. Husker ikke hva det heter i farta 🙃 Anonymkode: e6ab8...09a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere ikke mulighet til å leie bil? F.eks fra Evenes flyplass, om dere lander der. Masse severdigheter dere ikke når uten bil. Og jeg anbefaler dere en arrangert båttur. Da får dere sett ørn, hval osv, og det er helt nydelig med båttur der. Er forresten kjempekoselig å bo på brygga i Henningsvær. Husker ikke hva det heter i farta 🙃 Anonymkode: e6ab8...09a ....og besøk lysstøperiet i Henningsvær 🙂. Moren til Sondre Justad som har det. Anonymkode: e6ab8...09a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det forstår jeg, men det jeg har lyst til å oppleve er Svolvær, Henningsvær og Reine med noen fine strender og views på veien. Og fine bosteder og restauranter. Reisefølget er ikke lysten på lange gåturer. Anonymkode: 7d0c3...d06 Du bør nok legge inn en dag eller to til. Er langt fra Reine til Svolvær, så blir en del timer går bort der. Samt er jo mange vakre ting å se på veien. Hauklandstranda f.eks. Om du vil virkelig se Lofoten, så bør dere kunne gå litt. Alt er ikke innenfor rekkevidde til biler. Anonymkode: 0200e...4fa
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har dere ikke mulighet til å leie bil? F.eks fra Evenes flyplass, om dere lander der. Masse severdigheter dere ikke når uten bil. Og jeg anbefaler dere en arrangert båttur. Da får dere sett ørn, hval osv, og det er helt nydelig med båttur der. Er forresten kjempekoselig å bo på brygga i Henningsvær. Husker ikke hva det heter i farta 🙃 Anonymkode: e6ab8...09a Vi har selvfølgelig bil Anonymkode: 7d0c3...d06
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du bør nok legge inn en dag eller to til. Er langt fra Reine til Svolvær, så blir en del timer går bort der. Samt er jo mange vakre ting å se på veien. Hauklandstranda f.eks. Om du vil virkelig se Lofoten, så bør dere kunne gå litt. Alt er ikke innenfor rekkevidde til biler. Anonymkode: 0200e...4fa Takk Anonymkode: 7d0c3...d06
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): ....og besøk lysstøperiet i Henningsvær 🙂. Moren til Sondre Justad som har det. Anonymkode: e6ab8...09a Takk Anonymkode: 7d0c3...d06
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #12 Skrevet 17. mai 2023 Jeg har bodd i Lofoten, og hadde mange venner på korte besøk. Det blir hva du gjør det til. Du har allerede nevnt hvilke steder du vil besøke, og på veien ut til Reine passerer du Rambergstranda. Ville i tillegg kjørt en avstikker til Nusfjord. Om du tar ei natt på hotell i Svolvær og ei i Moskenes/Flakstad, eller bare dagstur utover til Lofotodden, velger du selv. Det er bare 12 mil mellom Svolvær og Å, så to timers kjøring hver vei. Sjekk overnatting på Olenilsøy, Sakrisøy, Reine eller Hemmingodden lodge. Om du kommer fredag, ville jeg kjørt rett til Henningsvær, vært der et par timer og tilbake for overnatting i Svolvær. H.vær er blitt litt folksomt etter mitt syn, alt for mye trafikk og biler. Lysstrøyperiet er flott, men ikke lenger eid av Sondre sin mamma. Anonymkode: c8627...dcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå