Gå til innhold

Jeg tror jeg lyver til meg selv når det kommer til utseende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har formoer, men likevel en rellativt flat mage, større bryst, sprettrumpe, naturlig blond hår, og et ganske så fint fjes.

Jeg er fornøyd med meg selv og synes jeg er ganske så pen, så klart har jeg noen skavanker, men dette er ikke noe som plager meg.

Jeg har spurt venner, familie og bekjente om en ærlig mening, de sier alle at jeg er pen. 

Likevel får jeg aldri høre fra menn at jeg ser bra ut, får generelt lite oppmerksomhet på byen, den eneste oppmerksomheten jeg får er stygge eller dømmende blikk fra andre kvinner. 
Jeg har lenge prøvd å forstå hvorfor det er slik, og tror jeg nå har kommet frem til det.

Jeg har begynt å innse at jeg overvurderer mitt eget utseende, og at jeg mest sannsynelig er mye mindre pen enn hva jeg selv synes. 

Så mitt spørsmål er: Hvordan får jeg ned mitt eget selvbilde? Med tanke på dating, så har jeg lagt mest fokus på egen personlighet.
Jeg prøver så godt jeg kan å være positiv, smile, ha forståelse og respekt for folk flest. Her også har jeg så klart skavanker, men vil si jeg har selvinnsikt akkurat når det kommer til personlighet og egen oppførsel - erkjenner mine feil, tar til meg kritikk og jobber med det om det er noe jeg har gjort feil.

Selv går jeg gjerne etter folk som kanskje ikke har det «typiske» utseende. Jeg liker menn som er litt kraftige, gjerne med tattoveringer og litt skjegg.
Jeg har prøvd å date menn med et helt snittlig utseende, får ikke napp. 
Jeg får matcher men de skriver aldri noe, de svarer på mine spørsmål og det utvikler seg av og til over til for eksempel Snapchat. Men ikke særlig mere enn det. 

Jeg trenger råd, jeg trenger tips til hvordan jeg kan se det alle andre ser. Altså slutte å tro at jeg er pen. 

Er foresten 24 år om det har noe å si.

Anonymkode: c9616...489

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv går jeg gjerne etter folk som kanskje ikke har det «typiske» utseende. Jeg liker menn som er litt kraftige, gjerne med tattoveringer og litt skjegg.

Dette høres da strengt tatt ut som det utseendet "alle" kvinner ser etter

Anonymkode: 0a9ab...2aa

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Mitt beste råd: Slutt å fokuser så mye på utseende. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Nei jeg tror kanskje du kan være ordentlig pen så de ikke vil kommentere utseendet, men det viktigste er kanskje å ikke fokusere på eget utseende, men ha det hyggelig med de du liker og se om det kan bli noe mer?

Endret av Flintis
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har formoer, men likevel en rellativt flat mage, større bryst, sprettrumpe, naturlig blond hår, og et ganske så fint fjes.

Jeg er fornøyd med meg selv og synes jeg er ganske så pen, så klart har jeg noen skavanker, men dette er ikke noe som plager meg.

Jeg har spurt venner, familie og bekjente om en ærlig mening, de sier alle at jeg er pen. 

Likevel får jeg aldri høre fra menn at jeg ser bra ut, får generelt lite oppmerksomhet på byen, den eneste oppmerksomheten jeg får er stygge eller dømmende blikk fra andre kvinner. 
Jeg har lenge prøvd å forstå hvorfor det er slik, og tror jeg nå har kommet frem til det.

Jeg har begynt å innse at jeg overvurderer mitt eget utseende, og at jeg mest sannsynelig er mye mindre pen enn hva jeg selv synes. 

Så mitt spørsmål er: Hvordan får jeg ned mitt eget selvbilde? Med tanke på dating, så har jeg lagt mest fokus på egen personlighet.
Jeg prøver så godt jeg kan å være positiv, smile, ha forståelse og respekt for folk flest. Her også har jeg så klart skavanker, men vil si jeg har selvinnsikt akkurat når det kommer til personlighet og egen oppførsel - erkjenner mine feil, tar til meg kritikk og jobber med det om det er noe jeg har gjort feil.

Jeg har prøvd å date menn med et helt snittlig utseende, får ikke napp. 
Jeg får matcher men de skriver aldri noe, de svarer på mine spørsmål og det utvikler seg av og til over til for eksempel Snapchat. Men ikke særlig mere enn det. 

Jeg trenger råd, jeg trenger tips til hvordan jeg kan se det alle andre ser. Altså slutte å tro at jeg er pen. 

Er foresten 24 år om det har noe å si.

Selvfølgelig får du ikke ærlige svar når du ber venner, familie og bekjente vurdere ditt utseende. Ville du selv sagt det til en venn som ba om et «ærlig svar» at du ikke syntes de er så fin?

Anonymkode: 0252e...645

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil selvsagt aldri få ærlig svar av familie og venner, men uansett høres du ekstremt utseendefokusert ut. Det er ikke sunt. Utseende er absolutt ikke alt, og iallfall ikke det viktigste i et forhold. Alle forfaller med årene, og da er det bedre å sitte der med en du har god kjemi med enn en som du kun har valgt grunnet utseende.

Anonymkode: 8918a...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du slutte å tro at du er pen? For noe vas, ts. Hvorfor skulle du slutte å ville tro det? Irriterer meg med sånne falske utsagn.

Anonymkode: b1a77...d34

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig får du ikke ærlige svar når du ber venner, familie og bekjente vurdere ditt utseende. Ville du selv sagt det til en venn som ba om et «ærlig svar» at du ikke syntes de er så fin?

Anonymkode: 0252e...645

Om noen jeg er glad i hadde spurt meg om et ærlig svar, så hadde de fått det. Så klart, spessielt siden det er noe som plager dem, at det for eksempel er et problem mtp dating, og de er nermest desperate på å finne et svar. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal du slutte å tro at du er pen? For noe vas, ts. Hvorfor skulle du slutte å ville tro det? Irriterer meg med sånne falske utsagn.

Fordi jeg åpenbart ikke er det/jeg er en av få som faktisk synes at jeg er det.

AnonymBruker
Skrevet

Utseende er ikke alt, du virker veldig fokusert på dette, og kanskje det er selve problemet? Da jeg var singel hadde jeg mye mer «draget» enn mine langt penere venninner. Jeg er blid, omgjengelig og elsker å flørte. Om du bare sitter i en krok og venter på at noen skal sjekke deg opp fordi du er pen, så vil de færreste menn gjøre det. For de fleste menn hjelper det ikke å være pen, om du er kjedelig. By på deg selv, er mitt tips. 

Anonymkode: cd76a...a0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vil selvsagt aldri få ærlig svar av familie og venner, men uansett høres du ekstremt utseendefokusert ut. Det er ikke sunt. Utseende er absolutt ikke alt, og iallfall ikke det viktigste i et forhold. Alle forfaller med årene, og da er det bedre å sitte der med en du har god kjemi med enn en som du kun har valgt grunnet utseende.

Jeg har bedd dem om å være så snill å være ærlig, har sakt at jeg ikke blir lei meg, tvert i mot, jeg hadde blitt takknemmelig. Men joda, jeg skjønner at de ikke er helt ærlige.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken rolle spiller det?

Anonymkode: b80fe...90e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg åpenbart ikke er det/jeg er en av få som faktisk synes at jeg er det.

Men det gir jo ingen mening. Hvis du er fornøyd med utseendet ditt er det jo BRA! Drit nå i hva andre mener.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette høres da strengt tatt ut som det utseendet "alle" kvinner ser etter

Anonymkode: 0a9ab...2aa

Nei 

Anonymkode: 9e4da...4cc

AnonymBruker
Skrevet

sprett rumpe og slank mage uten oppmerksomhet? Jeg tror ikke på det der

Anonymkode: 5108e...e30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Utseende er ikke alt, du virker veldig fokusert på dette, og kanskje det er selve problemet? Da jeg var singel hadde jeg mye mer «draget» enn mine langt penere venninner. Jeg er blid, omgjengelig og elsker å flørte. Om du bare sitter i en krok og venter på at noen skal sjekke deg opp fordi du er pen, så vil de færreste menn gjøre det. For de fleste menn hjelper det ikke å være pen, om du er kjedelig. By på deg selv, er mitt tips. 

Anonymkode: cd76a...a0c

Joda, dere har jo rett i det dere sier. Jeg ser bare venninnene mine som får masse oppmerksomhet, og jeg har så lenge hadd lyst til å oppleve dette selv og.

Kjedelig er jeg nok kanskje, ingen særlige interesser og det skjer ikke mye annet i livet enn jobb. 
Har dere tips til hvordan jeg kan bli litt mer frempå og by litt mer på meg selv?

Er det en idé å fortsette å date/lete bland gutter på egen alder eller burde jeg gå noen år opp?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Utseende er mindre viktig enn utstråling. Du kan være nydelig, men virke sur/ usikker/utilnærmelig/ isfjell. De som får mest oppmerksomhet er ikke nødvendigvis de som er mest heldige med utseendet,  men de som virker mest avslappet og smiler, har det gøy uten å tenke så mye på hvordan de fremstår.  Konsentrer deg mindre om utseendet ditt og mer om å trives i eget og andres selskap så ordner det seg nok.

Anonymkode: f5ac6...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du aldri får oppmerksomhet fra menn på byen så kan det bety at du ser sur/avvisende ut.

Dømmende blikk fra kvinner? Jeg tror dette er noe du innbiller deg.

Anonymkode: 44b7f...ab9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du aldri får oppmerksomhet fra menn på byen så kan det bety at du ser sur/avvisende ut.

Dømmende blikk fra kvinner? Jeg tror dette er noe du innbiller deg.

Anonymkode: 44b7f...ab9

Det kan faktisk hende, det har ikke reflektert over før. Jeg er veldig opptatt av hvordan jeg selv fremstår, såpass at jeg knskje kan virke avvisende mot dem rundt meg ja🤔 Godt poeng. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Utseende er mindre viktig enn utstråling. Du kan være nydelig, men virke sur/ usikker/utilnærmelig/ isfjell. De som får mest oppmerksomhet er ikke nødvendigvis de som er mest heldige med utseendet,  men de som virker mest avslappet og smiler, har det gøy uten å tenke så mye på hvordan de fremstår.  Konsentrer deg mindre om utseendet ditt og mer om å trives i eget og andres selskap så ordner det seg nok.

Anonymkode: f5ac6...589

Jeg har kanskje for mye fokus på meg selv da, som en annen over skriver, så virker jeg kanskje avvisende🤔 Jeg har ikke tenkt helt over at mitt egne fokus på hvordan jeg frmestår til en hver tid kan være problemet🫣

Men jeg skal prøve å ta med meg det, samt prøve å by litt mer på meg selv!

AnonymBruker
Skrevet

Godt gjort å få for høyt selvbilde og overvurdere eget utseende når du sier at ingen menn sier at du ser bra ut.

Anonymkode: 14677...0e9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...