AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Jeg er desverre i faresonen for å bli drept av en mann jeg kun holdt på med, ikke sammen en gang. 2 uker siden har gått siden jeg anmeldte. Ikkke har jeg fått voldsalarm, han har ikke fått besøks/kontaktsforbud. Jeg vurderer sterkt å trekke hele anmeldelsen. Bare få avslutning på det hele. Tror flere er i samme båt som meg som ikke tør å anmelde da de frykter for sitt liv Jeg har hatt det jævlig. Men han er så hevngjerrig, hvis jeg bare motsa han litt, i en diskusjon, lo for mye, kunne han ty til vold, kvelertak, dratt etter håret, kastet vann på . Han har sagt at han kan bortføre meg om jeg anmelder. Han er villig til å gå så langt som å drepe, til og med etter soning av straff, eller at jeg blir hardt skadet. Han kan gjøre noe slikt. Hele prosessen går så sakte. Jeg har fått massive trusler frem til ikke så veldig lenge siden. Jeg er utrolig redd for han. Jeg hørte om ei dame som hadde eks i fengsel, til og med etter soningen hans må hun ta alle forholdsregler. Hun og familien må leve i trygghet, at hele familien måtte ta alle sikkerhetstiltak. Jeg vet at han er villig til å bryte besøksforbud, han har sagt at han kan skade vennina mi også om han vil. Sette henne på plass. Anonymkode: abf97...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Kontakt krisesenter Ring Volinjen.no på 116006 for råd ang voldsalarm IkKE trekk anmeldelsen! Anonymkode: d2852...3e3 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Tar du kontakt med politiet på nytt for hver gang du får nye trusler nå? Tenker at det er viktig, så de har et oppdatert bilde på situasjonen. Anonymkode: d959c...0e7 5
Andro Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 Ikke svar ham. Samle alt av dokumentasjon. Oppretthold anmeldelsen, og ettersend det som skjer etter hvert. Det er svært usannsynlig at en du har en så distansert relasjon til gjør alvor av trusler etter at politiet er kobla på. Det er mer sannsynlig at han fortsetter å skremme deg dersom du viser frykt, for det nyter han. Ring gjerne VO-linjen, som vedkommende over her tipser om. Vis aldri følelser, særlig ikke frykt. Hold in there ❤️
Purple_Pixiedust Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Ville kontaktet krisesenteret. De kan også hjelpe deg med å få voldsalarm. Og du kan få et trygt sted å være til det roer seg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 Hvis du anmeldte har du krav på bistandsadvokat siden dette regnes som vold i nære relasjoner. Kontakt også Krisesenteret nær deg: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 99e0a...611 1
Purple_Pixiedust Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du anmeldte har du krav på bistandsadvokat siden dette regnes som vold i nære relasjoner. Kontakt også Krisesenteret nær deg: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 99e0a...611 Det er ikke sikkert det regnes som vold i nære relasjoner. Det gjorde det ikke da min eks drev og banket og truet meg. Selv om han var kjæresten min og mer eller mindre bodde hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå