Gå til innhold

Jeg vil noe mer med livet mitt, men vet ikke hva...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever nå A4-livet med min sønn på 5 år. Jeg er alenemor med foreldreansvar alene. Jeg føler jeg ikke har utviklet meg på flere år og lever som et hamster i et bur der hver dag er så og si like. Det er så mye jeg drømmer om og vil, men så har jeg ikke lenger meg selv å tenke på. Barnets beste må alltid komme først.

Jeg har tidligere bodd i utlandet som student og elsket hvert minutt. Hadde jeg ikke hatt barn, så hadde jeg fortsatt levd livet i den store verden. Jeg har alltid vært spontan, impulsiv, elsket eventyr, å bevege meg i det ukjente, og å tar gjerne utfordringer på strak arm. Jeg bodde i 7 forskjellige land før jeg ble 30, og den personlige reisen jeg har hatt savner jeg. Det er kanskje normale følelser å kjenne på som mor med et barn på deg 365 dager om året. 

Jeg savner å få nye impulser og være kreativ. Jeg savner å kjenne på det ukjente, der man ikke vet hva som skjuler seg rundt neste sving. Jeg savner nye opplevelser og nye bekjentskaper fra alle verdens hjørner. 

Men å være alenemor i utlandet kan by på økonomiske utfordringer. Norge har de beste velferdsordningene i verden og staten hjelper deg om du faller. Men Norge er også etter min mening en av verdens mest kjedelige land. 

Noen som har noen råd? Jeg vil kjenne jeg lever og har levd livet når jeg sitter på gamlehjemmet, og ikke et hamster i et bur som har akseptert status quo.

Anonymkode: 6f6e2...ad8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn på klatring! Mange i miljøet der med barn som tar med ungene sine på klatreturer i utlandet.

Anonymkode: d8758...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...