Gå til innhold

Opp 1 klesstørrelse før sommerferien.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva med å spise en pose med nøtter hvis du liker det? Når jeg skulle opp i vekt fra anoreksi synes jeg det var veldig greit med nøtter, rosing, mandler osv Fet har mye kalorier men metter ikke kjempe mye. Eller peanøttsmør eller avokado på brød?

Anonymkode: cf9ba...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med å spise en pose med nøtter hvis du liker det? Når jeg skulle opp i vekt fra anoreksi synes jeg det var veldig greit med nøtter, rosing, mandler osv Fet har mye kalorier men metter ikke kjempe mye. Eller peanøttsmør eller avokado på brød?

Ja, skal spise mer nøtter. Hva er Fet? Det er jo ikke noe problem at det ikke metter mye egentlig. 

Anonymkode: d803d...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Størrelse 36 er ikke XS, det er S. Størrelse 34 er XS derimot. Slik var det i hvert fall da jeg brukte størrelse 34. 

For det andre: Det vil bli billigere å kjøpe brukt sommertøy enn å spise seg opp 5 kg de neste ukene..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kos deg med potetgull, kaker og kjeks, pølser til lunsj og biff med myyye saus til middag 

Anonymkode: 8bc88...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, skal spise mer nøtter. Hva er Fet? Det er jo ikke noe problem at det ikke metter mye egentlig. 

skrivefeil. skulle stå det* Nei mente det som en bra ting at det ikke metter😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vera skrev (På 15.5.2023 den 10.39):

For det første: Størrelse 36 er ikke XS, det er S. Størrelse 34 er XS derimot. Slik var det i hvert fall da jeg brukte størrelse 34. 

For det andre: Det vil bli billigere å kjøpe brukt sommertøy enn å spise seg opp 5 kg de neste ukene..

Javel, da har vi vel klær fra ulike merker. Både bikinien og kjolen jeg kjøpte nå var 36/ xs, men ja det varier litt fra merker kanskje. Jobber i klesbutikk, og ingen av våre merker er slik du beskriver. Får ikke tak i 34 med så stor cup.  Ja, det er mulig det er billigere og kjøpe nye brukte bikinier og klær, men jeg ønsker uansett ikke og selge / forkaste garderoben jeg har bygget opp gjennom 20 år, og heller ikke pent og være så tynn i min alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kos deg med potetgull, kaker og kjeks, pølser til lunsj og biff med myyye saus til middag 

Anonymkode: 8bc88...14b

Spiser nesten alltids pølser til lunsj, går raskt 🤣 jeg , kaker kan være  kos så får bake mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 13.11):

Jeg skal da ikke spise 5 Grandiosa, liker ikke Grandiosa. Nei, ikke realistisk . Ja, jeg vil spise litt mer hver dag. Noen tips til hva , annet enn Grandiosa? Ja, kan skrive ned hva jeg spiser, det er nok lurt. 
ts 

Du kan drikke juice. Det er masse kalorier i jus, det samme gjelder også melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (9 minutter siden):

Juice er vel ikke veldig bra for tennene? Ja, heller masse melk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Juice er vel ikke veldig bra for tennene? Ja, heller masse melk. 

Viktig poeng. Syre er juicens tannproblem,  jeg kan tenke meg at hvis du skyller med vann etterpå så går det bra. Det som er verst er å ha juice med skrukork og smådrikke av den ganske ofte. Jeg drikker helst juice sammen med mat, men store mengder anbefaler jeg ikke. Det blir mye syre.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (17 minutter siden):

Viktig poeng. Syre er juicens tannproblem,  jeg kan tenke meg at hvis du skyller med vann etterpå så går det bra. Det som er verst er å ha juice med skrukork og smådrikke av den ganske ofte. Jeg drikker helst juice sammen med mat, men store mengder anbefaler jeg ikke. Det blir mye syre.

Jeg har ikke drukket juice på mange år etter råd fra tannlegen, men de kan jo kanskje overdrive litt. Sugerør? 🤔 ja, hjelper sikkert med vann 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (3 timer siden):

Problemet med å drikke væske med mye kalorier, er at man erstatter væsken med mat, fordi man har drukket seg mett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 21.31):

Hvor mye har jeg gått ned da? Har ikke vekt, men pleier og veie meg hos legen annenhvert år. Veide 62 kilo, bare antok en klesstørrelse var ca 5 kg , men du tror jeg har gått ned mer? 60 er visst grensen min for undervektig ( 1,75 kg høy ) så da er det jo ille. Shit , får få lånt meg en vekt. 

Jeg har absolutt ingen forutsetninger for å vite hvor mye du har gått ned.

Men la oss si at du var 65 kg. Du går ned til 55 kg og klærne blir større. Så går du opp til 65 kg igjen. Det er ingen garanti for at du legger deg ut de samme plassene, det er ingen garanti for at klærne du brukte sist du var 65 kg fortsatt passer om du har gått ned og så opp igjen.

Jeg mistet først mye av puppene ved vektnedgangen, og med oppgang så kom det først på lårene og rompa. Mens livvidden på buksene har stortsett vært samme hele veien.

Anonymkode: 74418...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har absolutt ingen forutsetninger for å vite hvor mye du har gått ned.

Men la oss si at du var 65 kg. Du går ned til 55 kg og klærne blir større. Så går du opp til 65 kg igjen. Det er ingen garanti for at du legger deg ut de samme plassene, det er ingen garanti for at klærne du brukte sist du var 65 kg fortsatt passer om du har gått ned og så opp igjen.

Jeg mistet først mye av puppene ved vektnedgangen, og med oppgang så kom det først på lårene og rompa. Mens livvidden på buksene har stortsett vært samme hele veien.

Anonymkode: 74418...1c8

Jeg har veid mellom 60- 62 de siste 20 årene ( 1,75 høy)  og brukt de samme klærne. Som sagt har jeg ikke vekt veier meg hos fastlegen på årskontroll, , så tippet ca 5 kg, men du kan ha rett i at det er mer. Jeg har mistet i ansiktet, puppene, mage/ hofte mest. Skulle egentlig bare kjøpe ny bikini i år ( har hatt kjøpestopp i 3 år ) og måtte gå ned i str i bikini. Kjøpte også et nytt skjørt for noe må jeg jo ha. Kan bruke shorts med sikkerhetsmål i siden , men skjørt siger ned og kjolene sitter så stygt over skuldrene, og ser ut som en sekk. 
nei , jeg skjønner at jeg ikke har noen garanti for og få kroppen min tilbake , må jo allikevel prøve og legge på meg da. Håper på litt mer i ansiktet, men lår og rompe hadde jo hjulpet for akkurat klær det og. Vil ikke opp til 65 da, vil ikke være lubben heller. Føler 60-62 har vært min idealvekt. Så har ikke tenkt så mye på vekt og kalorier og mat før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vera skrev (På 16.5.2023 den 15.45):

Problemet med å drikke væske med mye kalorier, er at man erstatter væsken med mat, fordi man har drukket seg mett. 

Også et poeng. Byttet ut melken i kaffen med kremfløte, men nå blir jeg jo mett av kaffen, så tvinge i seg frokost 😅 dette var søren ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 11.51):

Jeg har veid mellom 60- 62 de siste 20 årene ( 1,75 høy)  og brukt de samme klærne. Som sagt har jeg ikke vekt veier meg hos fastlegen på årskontroll, , så tippet ca 5 kg, men du kan ha rett i at det er mer. Jeg har mistet i ansiktet, puppene, mage/ hofte mest. Skulle egentlig bare kjøpe ny bikini i år ( har hatt kjøpestopp i 3 år ) og måtte gå ned i str i bikini. Kjøpte også et nytt skjørt for noe må jeg jo ha. Kan bruke shorts med sikkerhetsmål i siden , men skjørt siger ned og kjolene sitter så stygt over skuldrene, og ser ut som en sekk. 
nei , jeg skjønner at jeg ikke har noen garanti for og få kroppen min tilbake , må jo allikevel prøve og legge på meg da. Håper på litt mer i ansiktet, men lår og rompe hadde jo hjulpet for akkurat klær det og. Vil ikke opp til 65 da, vil ikke være lubben heller. Føler 60-62 har vært min idealvekt. Så har ikke tenkt så mye på vekt og kalorier og mat før nå. 

Men har du ikke gjort noen store endringer i kostholdet? I såfall er det vel bare å gå tilbake til gamle vaner? Eller har du plutselig mister appetitten? En ekstra kontroll hos legen er absolutt på sin plass her. Det er ikke normalt å plutselig rase ned i vekt uten grunn.

Anonymkode: 3cc7a...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...