AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg har det siste året gått ned i vekt uten og merke det noe særlig. Problemet er at nå er alle sommerklærne for store. Jeg har ikke råd til og kjøpe alt nytt. Trenger og gå opp til str 38/ s igjen , nå var det 36 / xs som passet i butikken, men jeg hadde ikke råd til mer enn 2 plagg .bruker fortsatt str 38 i sko. Tror ca 5 kg ( har ikke vekt) blir bra. Skal på ferie 1 juli , så blir ca 6 uker til. Noen som er gode på kalorier som kan regne ut hvor mange kalorier jeg må få i meg hver dag? Gjerne tips eller matplan. Er dårlig på og spise frokost. Og dårlig på og lage middag, så blir raske løsninger. Anonymkode: d803d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Del Skrevet 14. mai 2023 Du må spise 7000 kcal ekstra for å gå opp 1 kg. Last ned lifesum appen og logg det du spiser. Spis mye mellommåltider, bruk mye fett og spis mye sukker. Om det er sunt er en annen ting. Kan du ikke gå med klærne du hadde før om du styler de litt kreativt? Anonymkode: 636a2...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Del Skrevet 14. mai 2023 Google hvor mange kcal i en kg. Tar 5 sekunder å finne ut. Gange det tallet med antall kg. Dele på antall dager Anonymkode: 3e848...db2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du må spise 7000 kcal ekstra for å gå opp 1 kg. Last ned lifesum appen og logg det du spiser. Spis mye mellommåltider, bruk mye fett og spis mye sukker. Om det er sunt er en annen ting. Kan du ikke gå med klærne du hadde før om du styler de litt kreativt? Anonymkode: 636a2...e0f Jo, jeg vil jo ikke være usunn heller. Noen av klærne kan jeg style jo, men shorts, bikini osv er litt vanskelig lettere med baggy vinterklær. 7000 kcal er en 1 kg, så hvis jeg spiser massevis av mat i dag kan jeg gå opp på en dag? Kan kjøpe pølser og is på kiosken kanskje. 7000 er jo ikke så mye, kanskje dobbelte av vanlig? Men jeg pleier egentlig ikke og spise det. Jrg spiser mye fett til vanlig, så vet ikke om det hjelper. Har smør og fløte og sånn. ts Anonymkode: d803d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Google hvor mange kcal i en kg. Tar 5 sekunder å finne ut. Gange det tallet med antall kg. Dele på antall dager Anonymkode: 3e848...db2 7000 * 5 . 35 000. 5833 ekstra per dag. Men sånn ca 8000 da? Så så 2000 til jbert måltid om jeg klarer og spise frokost. Jeg trenger litt tips fra andre om måltider kanskje. Anonymkode: d803d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, jeg vil jo ikke være usunn heller. Noen av klærne kan jeg style jo, men shorts, bikini osv er litt vanskelig lettere med baggy vinterklær. 7000 kcal er en 1 kg, så hvis jeg spiser massevis av mat i dag kan jeg gå opp på en dag? Kan kjøpe pølser og is på kiosken kanskje. 7000 er jo ikke så mye, kanskje dobbelte av vanlig? Men jeg pleier egentlig ikke og spise det. Jrg spiser mye fett til vanlig, så vet ikke om det hjelper. Har smør og fløte og sånn. ts Anonymkode: d803d...49c Jeg anbefaler å lese deg opp. Du klarer ikke å gå opp 1 kg ved å spise 7000kcal i tillegg til de vanlige kaloriene dine på en dag. Virker ikke som du forstår helt hvordan vektoppgang fungerer. Du må spise mye over tid. 7000kcal er vel noe sånt som 5 Grandiosa. Anonymkode: 636a2...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg anbefaler å lese deg opp. Du klarer ikke å gå opp 1 kg ved å spise 7000kcal i tillegg til de vanlige kaloriene dine på en dag. Virker ikke som du forstår helt hvordan vektoppgang fungerer. Du må spise mye over tid. 7000kcal er vel noe sånt som 5 Grandiosa. Anonymkode: 636a2...e0f De 5 grandiosaen kommer i tillegg til det du vanligvis spiser på en dag for å holde vekten. Høres det realistisk å gjøre? Spis heller litt mer hver dag og logg maten din så du har kontroll. Anonymkode: 636a2...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg anbefaler å lese deg opp. Du klarer ikke å gå opp 1 kg ved å spise 7000kcal i tillegg til de vanlige kaloriene dine på en dag. Virker ikke som du forstår helt hvordan vektoppgang fungerer. Du må spise mye over tid. 7000kcal er vel noe sånt som 5 Grandiosa. Anonymkode: 636a2...e0f Lese meg opp ja… nei, jeg forstår ikke hvorfor jeg har gått ned heller, så jeg er da ærlig med at dette har jeg ikke greie på. Selvsagt kan jeg lese meg opp, men trodde det var lov og spørre om råd her? Anonymkode: d803d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #9 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg ville kjøpt næringsdrikker på apoteket og helt i meg som tørstedrikk. De er godt sammensatte. Drikk de etter måltid, slik at de ikke blir istedet for. Anonymkode: 548ef...4ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Del Skrevet 14. mai 2023 Det er 6uker til 1.juli. Å gå opp 6 kg betyr 1 kg i uka. I 1kg fett er det ca.7000 kcal. Det betyr at du må spise 1000kcal hver dag for å gå opp 6kg på 6 uker. Det er egentlig ikke så mye. Anonymkode: c114f...237 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #11 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De 5 grandiosaen kommer i tillegg til det du vanligvis spiser på en dag for å holde vekten. Høres det realistisk å gjøre? Spis heller litt mer hver dag og logg maten din så du har kontroll. Anonymkode: 636a2...e0f Jeg skal da ikke spise 5 Grandiosa, liker ikke Grandiosa. Nei, ikke realistisk . Ja, jeg vil spise litt mer hver dag. Noen tips til hva , annet enn Grandiosa? Ja, kan skrive ned hva jeg spiser, det er nok lurt. ts Anonymkode: d803d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #12 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lese meg opp ja… nei, jeg forstår ikke hvorfor jeg har gått ned heller, så jeg er da ærlig med at dette har jeg ikke greie på. Selvsagt kan jeg lese meg opp, men trodde det var lov og spørre om råd her? Anonymkode: d803d...49c Joda, men det virker dom du trenger mye mer veiledning enn det du Jan få på et forum. Gjentar rådet om å ladte med lifesum appen eller lignende. Da lærer du hvor mye kalorier du får i deg og kan vite hvor mye det du spiser ekstra utgjør. Ingen kan logge maten din for deg. Anonymkode: 636a2...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #13 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville kjøpt næringsdrikker på apoteket og helt i meg som tørstedrikk. De er godt sammensatte. Drikk de etter måltid, slik at de ikke blir istedet for. Anonymkode: 548ef...4ae Takk for nyttig tips. Ts Anonymkode: d803d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 14. mai 2023 #14 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) Høres ut som en dyrere løsning!😂 mat er jo nesten dyrere enn en ny bikini og kjole og shorts på Tise! 😂😂😂 her tror jeg du bør finregne litt. 5 grandiosaer er dyrere enn et antrekk på HM, f.eks. Endret 14. mai 2023 av Snabeltann 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennieB Skrevet 14. mai 2023 #15 Del Skrevet 14. mai 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #16 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg kan ikke forstå at dette er et problem. Kun 5kg? Jeg har svingt mellom bmi 16 og 21, og stort sett brukt de samme klærne. Str fra xxs til m fungerer jo. Det finnes belter til shortsene og buksene. Kjøp en billig bikini på Cubus så du har denne sommeren. Ikke stress med å gå opp kun 5kg, alle klær trenger ikke å sitte som støpt… Anonymkode: 3cc7a...a26 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #17 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg skal da ikke spise 5 Grandiosa, liker ikke Grandiosa. Nei, ikke realistisk . Ja, jeg vil spise litt mer hver dag. Noen tips til hva , annet enn Grandiosa? Ja, kan skrive ned hva jeg spiser, det er nok lurt. ts Anonymkode: d803d...49c Grandiosa var vel ment som et eksempel på mengdene du må få i deg for å gå opp 1 kg? Du nevnte å kjøpe pølser, du må spise 30 wienerpølser for å komme opp i 7000 kcal. Anonymkode: 636a2...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #18 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, men det virker dom du trenger mye mer veiledning enn det du Jan få på et forum. Gjentar rådet om å ladte med lifesum appen eller lignende. Da lærer du hvor mye kalorier du får i deg og kan vite hvor mye det du spiser ekstra utgjør. Ingen kan logge maten din for deg. Anonymkode: 636a2...e0f Jeg har ikke bedt noen logge maten min for meg. Har skrevet ned det jeg har spist i dag. Var mer kalorier enn jeg trodde. Anonymkode: d803d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #19 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Lese meg opp ja… nei, jeg forstår ikke hvorfor jeg har gått ned heller, så jeg er da ærlig med at dette har jeg ikke greie på. Selvsagt kan jeg lese meg opp, men trodde det var lov og spørre om råd her? Anonymkode: d803d...49c Ja, du kan spørre om råd. Og du har fått gode råd☺️ Hvis de rådene ikke er nok, eller du ikke forstår rådene, så tyder det på at du mangler grunnleggende forståelse for vektnedgang. Det betyr at du må lese deg opp og tilegne deg generell kunnskap om vektnedgang før vi kan hjelpe deg. Vi kan ikke sitte på KG og skrive lange essay om hvordan vektnedgang fungerer. KG er for å få råd, ikke et oppslagsverk for folk som ikke gidder å Google selv. Anonymkode: 3e848...db2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #20 Del Skrevet 14. mai 2023 Snabeltann skrev (18 minutter siden): Høres ut som en dyrere løsning!😂 mat er jo nesten dyrere enn en ny bikini og kjole og shorts på Tise! 😂😂😂 her tror jeg du bør finregne litt. 5 grandiosaer er dyrere enn et antrekk på HM, f.eks. Nå handler jeg ikke på hm altså, og ikke spiser jeg Grandiosa heller. Du har jo forsåvidt et poeng allikevel 😅 er det greit og kjøpe bikini brukt? Hygenisk.? Kan jo selge noen egentlig. hadde håpet på noen bedre tips enn Grandiosa, men får kanskje heller se etter klær på Tise ja. Hvis jeg skal fortsette og være sånn her da. Anonymkode: d803d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå