Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, det finnes ingen andre muligheter. Kodebrikke MÅ man ha i 2023.

Anonymkode: eebac...335

Sludder! 

Anonymkode: 3b783...f13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du en bank som tilbyr app som ikke krever kodebrikke som legitimering er alt ok.

Et eksempel er Sparebank1 der du kan laste ned engangskodeappen og logge inn med fødselsnummer og telefonnummer :) 

Anonymkode: 531e0...169

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nevn EN nettside som krever at man har en fysisk kodebrikke. 

Anonymkode: e5052...7ec

Ingen nettsider, men en del endringer i bank samt signaturer må det brukes kodebrikke på - eller den nye bank-id-appen.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bank-id appen kan benyttes på akkurat samme måte som kodebrikken. 

Anonymkode: 9eb8b...aec

Det er forskjell på bank-id på mobil og bank-id-appen. Og hvis man ikke har den appen før man har mistet kodebrikken sin, så får du ikke opprettet den. Så siden TS tydeligvis ikke har den appen, så spiller det ingen rolle at de har samme funkjsonsområde.

Skrevet

Hvorfor diskuterer man dette fremdeles, ti timer etter at TS løste problemet?

Skrevet
Pawn Hearts skrev (2 timer siden):

Hvorfor diskuterer man dette fremdeles, ti timer etter at TS løste problemet?

Fordi vi svarer på innlegg hvor vi er sitert...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (11 timer siden):

Ingen nettsider, men en del endringer i bank samt signaturer må det brukes kodebrikke på - eller den nye bank-id-appen.

Det er forskjell på bank-id på mobil og bank-id-appen. Og hvis man ikke har den appen før man har mistet kodebrikken sin, så får du ikke opprettet den. Så siden TS tydeligvis ikke har den appen, så spiller det ingen rolle at de har samme funkjsonsområde.

Det stemmer ikke, jeg TS fikk opprettet appen uten kodebrikke.

Anonymkode: 50fdd...622

Gjest Albbas
Skrevet (endret)
14 hours ago, AnonymBruker said:

Man MÅ ikke ha kodebrikke i 2023. Jeg har ikke hatt kodebrikke på mange år - har kun brukt bankID på mobil eller app.

Anonymkode: 73fc0...b6f

14 hours ago, AnonymBruker said:

Sludder! 

Anonymkode: 3b783...f13

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke, jeg TS fikk opprettet appen uten kodebrikke.

Man trenger brikken for å opprette bank-ID på mobil og/eller appen. Har man først opprettet den ene trenger man ikke brikken for å opprette den andre, men har du ingen av delene MÅ du ha brikke i mange banker (ikke alle). 

Det lærte mannen min på den vanskelige måten da han mistet mobilen og alle kortene sine, og ikke fant igjen brikken sin. Tok to uker å få ny brikke. 😑😑 I mellomtiden kom han seg ikke inn i nettbanken overhodet. 

Ts skriver ikke hva hun har fra før og hva hun skal logge inn på, så spørsmålet er litt meningsløst. Du kommer deg jo inn på mange nettsider med min ID i stedetfor bank-ID. 

Endret av Albbas
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg bank-id på mobil ts, er så mye enklere..

Anonymkode: 3b399...d08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 10.16):

Skaff deg bank-id på mobil ts, er så mye enklere..

Anonymkode: 3b399...d08

Bank id på mobil fases ut, så det får man ikke lenger opprettet. Men man får opprettet bank id på app. 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (På 15.5.2023 den 10.13):

Man trenger brikken for å opprette bank-ID på mobil og/eller appen. Har man først opprettet den ene trenger man ikke brikken for å opprette den andre, men har du ingen av delene MÅ du ha brikke i mange banker (ikke alle). 

Det lærte mannen min på den vanskelige måten da han mistet mobilen og alle kortene sine, og ikke fant igjen brikken sin. Tok to uker å få ny brikke. 😑😑 I mellomtiden kom han seg ikke inn i nettbanken overhodet. 

Ts skriver ikke hva hun har fra før og hva hun skal logge inn på, så spørsmålet er litt meningsløst. Du kommer deg jo inn på mange nettsider med min ID i stedetfor bank-ID. 

Feil feil feil!

Jeg fikk opprettet bank id på app uten kodebrikke og uten bank id på mobil. 

Gjest Albbas
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Feil feil feil!

Jeg fikk opprettet bank id på app uten kodebrikke og uten bank id på mobil. 

Jeg skriver jo det i setning 2, ikke alle banker krever det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 20.09):

Har du en bank som tilbyr app som ikke krever kodebrikke som legitimering er alt ok.

Et eksempel er Sparebank1 der du kan laste ned engangskodeappen og logge inn med fødselsnummer og telefonnummer :) 

Anonymkode: 531e0...169

Kan bruke den appen på andre banker også 

Anonymkode: 68978...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...