Gå til innhold

Bunad når det er meldt kaldt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som det er meldt overskyet og 4 grader på 17. mai her jeg bor. *grine*. Jeg har ikke cape/sjal til bunaden. Kommer jeg til å fryse ihjel?! Hva gjør folk når det er meldt kaldt vær og man ikke har ytterplagg til bunaden?

Anonymkode: aa022...0cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ulltrøye under bunadsskjorten hjelper en del👍🏻

Anonymkode: f1aeb...d15

• Liker 9
Skrevet

Ulltrøye under. 

Har du en kofte? Du kan jo evnt bruke den om det blir kaldt. For min bunadspolitihjerne er det innafor, spesielt om det ikke er veldig sterke farger i den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir noen grader varmere her, men er fremdeles kaldt med 7-8 grader. Er veldig i tvil på hva jeg gjør. Er redd for å få det veldig varmt innendørs med ullskjorte under, men det er vel eneste løsning for ikke å fryse og få en dårlig opplevelse ute.

Er lurt å gå for ei hvit/kremfarget ullskjorte under bunad. 

Anonymkode: c9d4d...344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Ulltrøye under er vel et godt tips. Må anskaffe en hvit trøye da…

Kofte har jeg dessverre ikke..

Er så kjedelig med labert vær på 17. mai😭

AnonymBruker
Skrevet

Hvit ulltrøye og evt et ullsjal over om du har. Eller gå med noe annet. :) 

Også ville jeg begynt å spare til å kjøpe cape, regner med det ikke blir siste kalde 17. mai der du bor. 

Anonymkode: b999f...3c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville heller gått for en beige trøye om du finner framfor hvit under hvit skjorte dersom skjorten er litt tynn i stoffet. Beige er mindre synlig gjennom enn hva hvitt er.

Anonymkode: 51124...a63

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En sånn, lett å ta av når man skal innendørs:

image.thumb.png.23aceaffb6fc787ea858824e9d33987b.png

Anonymkode: 23a10...d19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvit ulltrøye og evt et ullsjal over om du har. Eller gå med noe annet. :) 

Også ville jeg begynt å spare til å kjøpe cape, regner med det ikke blir siste kalde 17. mai der du bor. 

Det er det som er tingen, det er sjeldent så kaldt her på 17. mai (bor sentralt på Østlandet)… Har tidligere aldri hatt bruk for cape og derfor ikke prioritert heller. Men er jo selvsagt kjekt å ha…

Nå ser det uansett som værvarselet har endret seg og det ligger an til strålende sol og 10-12 grader! Perfekt bunadsvær😁

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sånn til en seinere anledning, har du noen du evnt kan låne en kofte av? Jeg hadde gladelig lånt bort ei kofte til 17.mai

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er det som er tingen, det er sjeldent så kaldt her på 17. mai (bor sentralt på Østlandet)… Har tidligere aldri hatt bruk for cape og derfor ikke prioritert heller. Men er jo selvsagt kjekt å ha…

Nå ser det uansett som værvarselet har endret seg og det ligger an til strålende sol og 10-12 grader! Perfekt bunadsvær😁

ts

Hehe, skjønner. Vi i Trøndelag er litt mer vant til kalde 17. mai-er kanskje. Per nå er det meldt 5 grader, vind og regn. Glad bunaden ikke passer!  

AnonymBruker
Skrevet

Ulltrøye under skjorten, ullstrømpebukse og evt ull-stilong (svart) under (har så lang bunad at det synes ikke). Har stått mang en gang i sludd på fortauskanten og sett på tog i et par timer... 

Anonymkode: 6abaf...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strikket et helt enkelt svart ullsjal (bunaden min er i hovedsak svart) på tykke pinner, som varmer godt over bunaden. Synes det er mye finere enn cape ol.

Anonymkode: 5092b...452

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er lov å ta på seg en jakke om man trenger det.... 

Anonymkode: 2a8ce...bee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har strikket et helt enkelt svart ullsjal (bunaden min er i hovedsak svart) på tykke pinner, som varmer godt over bunaden. Synes det er mye finere enn cape ol.

Anonymkode: 5092b...452

Enig. Alle bunader kan ha et strikket svart ullsjal.

Anonymkode: ae045...a10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et såkalt snippsjal som knytes i bak ryggen til bunaden min, varmer godt. 

IMG_3029.jpeg

Anonymkode: 045de...68e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...