Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 uker på vei, og siden igår fått så vondt øverst i magen under ribbeina på høyre side, kan det være at babyen ligger så høyt oppe og gjort noe? Føles så stramt og ømt på høyre side og under brystet 😩 vet ikke helt hvordan jeg kan lindre det. Gjør vondt å ligge , sitte, gå og alt 🤣

Anonymkode: f6259...000

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var sånn kynnere føltes for meg. Strammet seg og ble ømt, særlig høyre side. 😅

Eneste som hjalp var hvile. 

Anonymkode: 5eaec...595

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være luftsmerter. Jeg var veldig plaget av det i siste svangerskap, og det er forferdelig vont og ubehagelig 😖 Når babyen vokser, blir alt i magen presset sammen og forskjøvet, og da kan det fort skje at en "luftboble" ikke kommer gjennom. Beveg deg, så du hjelper systemet litt. Det hjalp meg, selv om jeg instinktivt ville legge meg i fosterstilling 😊

Anonymkode: a6aae...813

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å krisemaksimere, men det var sånn svangerskapsforgiftning startet for meg 🙈 

Legene trodde det var halsbrann eller luftsmerter, men det føltes annerledes ut. Gjør det veldig vondt, bør du ta en sjekk av blodtrykk og urin ❤️

Anonymkode: f2c6c...625

AnonymBruker
Skrevet

Spørs nok helt hvilken type vondt det er? Kan være svangerskapsforgiftning, kan være baby som presser oppover (skjer stadig for min del, men ville ikke kalt det smerte, mer bare ubehagelig og irriterende), det kan være kynnere som begynner å merkes mer, luftsmerter (prøv å gjøre sirkulære bevegelser i området) eller livmor som strekker seg. 🙈

Anonymkode: c51d7...3d6

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er 28 uker på vei, og siden igår fått så vondt øverst i magen under ribbeina på høyre side, kan det være at babyen ligger så høyt oppe og gjort noe? Føles så stramt og ømt på høyre side og under brystet 😩 vet ikke helt hvordan jeg kan lindre det. Gjør vondt å ligge , sitte, gå og alt 🤣

Anonymkode: f6259...000

Hvis det er veldig vondt og du misstenker svangerskapsforgiftning ville jeg kontaktet legevakt. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. 

Anonymkode: 8433f...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...