AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Skrevet 14. mai 2023 Vi har et stort hus, to etasjer. Vårt soverom pluss et rom til i andre etasje. To soverom og stor ungdomsstue i første, men det er ganske stor avstand fra vårt soverom og til soverommene i første. Soverommene i andre etasje deler gang. Vi har hatt to gutter som har bodd nede fra de var 10- 11 år. Nå er disse to flyttet ut. Vår datter er nå 13 år. Hun har stuen nede til fri disposisjon, men fortsatt soverom oppe (dette er mindre enn soverommene nede, men helt vanlig størrelse). Hun er veldig på at hun vil ha et av soverommene nede, for å få mer privatliv 😏 Hadde vi hatt nok rom oppe, så hadde guttene ikke fått lov til å ha rom nede. Er vi vanskelig som nekter henne rom nede, eller bør også hun må få liv til det slik guttene fikk? Anonymkode: 3d576...11a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 14. mai 2023 Selvfølgelig bør hun få ha rom nede. Hun vil ha litt privatliv. Anonymkode: fe08d...5e6 49 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Selvfølgelig må hun få nede. Anonymkode: 8f863...0a9 19
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig bør hun få ha rom nede. Hun vil ha litt privatliv. Anonymkode: fe08d...5e6 Hun bruker soverommet oppe til kun å sove der. Vi føler det er mye tryggere å ha henne i nærheten i tilfelle brann på natt. nede har hun eget rom til besøk OG stue, men vi nekter å flytte sengen ned Trenger hun privatliv når hun skal sove? Anonymkode: 3d576...11a 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun bruker soverommet oppe til kun å sove der. Vi føler det er mye tryggere å ha henne i nærheten i tilfelle brann på natt. nede har hun eget rom til besøk OG stue, men vi nekter å flytte sengen ned Trenger hun privatliv når hun skal sove? Anonymkode: 3d576...11a 1 etasje er vel uansett tryggere ved brann. Synes dere gjør dere unødvendig vanskelige, spesielt fordi dere har 2 gutter som har fått lov å bo der. Jeg er 45 år og kjenner jeg blir irritert pga urettferdighet, hva må ikke 13 åringen føle 😅. Anonymkode: 8f863...0a9 59 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun bruker soverommet oppe til kun å sove der. Vi føler det er mye tryggere å ha henne i nærheten i tilfelle brann på natt. nede har hun eget rom til besøk OG stue, men vi nekter å flytte sengen ned Trenger hun privatliv når hun skal sove? Anonymkode: 3d576...11a Hun har vel ikke lyst til å høre på at mamma og pappa har sex da... Anonymkode: 9ea4a...7b1 20 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1 etasje er vel uansett tryggere ved brann. Synes dere gjør dere unødvendig vanskelige, spesielt fordi dere har 2 gutter som har fått lov å bo der. Jeg er 45 år og kjenner jeg blir irritert pga urettferdighet, hva må ikke 13 åringen føle 😅. Anonymkode: 8f863...0a9 Det er skrå plannering, slik at vi er på bakkeplan ved vinduene oppe også Guttene måtte ha rom nede fordi vi ikke hadde rom oppe. Anonymkode: 3d576...11a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun har vel ikke lyst til å høre på at mamma og pappa har sex da... Anonymkode: 9ea4a...7b1 Vi har sex så sjeldent, at det er et lite problem Men, da kunne ikke ungdommer hatt rom ved siden av sine foreldre? Det er det jo mange som har Anonymkode: 3d576...11a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #9 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er skrå plannering, slik at vi er på bakkeplan ved vinduene oppe også Guttene måtte ha rom nede fordi vi ikke hadde rom oppe. Anonymkode: 3d576...11a Hvis dere er SÅ redd for brann hadde dere ikke latt 10-11 åringer sove der alene, da hadde de måtte dele rom eller dere ligget nede med de e.l, så det er helt urimelig å nekte 13 åringen det synes jeg. Men det virker jo som dere har bestemt dere. Anonymkode: 8f863...0a9 25 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi har sex så sjeldent, at det er et lite problem Men, da kunne ikke ungdommer hatt rom ved siden av sine foreldre? Det er det jo mange som har Anonymkode: 3d576...11a Og de som har det hater det. Anonymkode: 9ea4a...7b1 10 1
Breidablikk Skrevet 14. mai 2023 #11 Skrevet 14. mai 2023 Skriver du her for å få støtte i valget deres, eller fordi du oppriktig lurer på om dere er vanskelige? Det virker nemlig som om dere allerede har bestemt at datteren deres ikke skal få sove nede, slik hennes to eldre brødre har fått tilliten til. Så ja, jeg synes dere er vanskelige, og lurer egentlig på om du tenker dette er en viktig kamp å vinne mot datteren din..? Hva er du egentlig redd for? Jeg tror nemlig ikke på unnskyldningen din om brann. Når tenker du at hun er gammel nok til privatliv? Skal hun aldri få lov til å flytte ned? Hvorfor dette behovet for kontroll? Mine foreldre var like vanskelige som dere. Brødrene mine fikk i tur og orden lov til å sove i sokkeletasjen med egen inngang og større frihet. Da det ene soverommet ble ledig, og jeg var 13 (ungdomsskoleelev), fikk jeg som den yngste og eneste jenta nei. For meg så opplevdes det både som urimelig og at mine foreldre ikke stolte på meg. Det var et veldig dårlig utgangspunkt for et godt forhold mellom min mor og meg i de viktige tenårene. 35 2 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #12 Skrevet 14. mai 2023 Hvorfor ikke flytte ned selv. Å la tenåringen gå en etasje alene? Anonymkode: 8aecd...09b 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #13 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke flytte ned selv. Å la tenåringen gå en etasje alene? Anonymkode: 8aecd...09b Andre etasje er hovedetasjen. Nede brukes kun av barna Ts Anonymkode: 3d576...11a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #14 Skrevet 14. mai 2023 Breidablikk skrev (7 minutter siden): Skriver du her for å få støtte i valget deres, eller fordi du oppriktig lurer på om dere er vanskelige? Det virker nemlig som om dere allerede har bestemt at datteren deres ikke skal få sove nede, slik hennes to eldre brødre har fått tilliten til. Så ja, jeg synes dere er vanskelige, og lurer egentlig på om du tenker dette er en viktig kamp å vinne mot datteren din..? Hva er du egentlig redd for? Jeg tror nemlig ikke på unnskyldningen din om brann. Når tenker du at hun er gammel nok til privatliv? Skal hun aldri få lov til å flytte ned? Hvorfor dette behovet for kontroll? Mine foreldre var like vanskelige som dere. Brødrene mine fikk i tur og orden lov til å sove i sokkeletasjen med egen inngang og større frihet. Da det ene soverommet ble ledig, og jeg var 13 (ungdomsskoleelev), fikk jeg som den yngste og eneste jenta nei. For meg så opplevdes det både som urimelig og at mine foreldre ikke stolte på meg. Det var et veldig dårlig utgangspunkt for et godt forhold mellom min mor og meg i de viktige tenårene. Er nysgjerrig på om vi er vanskelige ja. Kommer bare med argumentene våre. Men, jeg ser at vi er vanskelige. Vi skal få flyttet ned sengen i løpet av dagen, så får hun det som en hyggelig overraskelse når hun kommer hjem fra cup i dag Anonymkode: 3d576...11a 18 12
Breidablikk Skrevet 14. mai 2023 #15 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er nysgjerrig på om vi er vanskelige ja. Kommer bare med argumentene våre. Men, jeg ser at vi er vanskelige. Vi skal få flyttet ned sengen i løpet av dagen, så får hun det som en hyggelig overraskelse når hun kommer hjem fra cup i dag Anonymkode: 3d576...11a Så bra! Nå ble jeg oppriktig glad på deres og hennes vegne. ❤️ Tror dere gjør noe klokt nå. Og, dersom hun ikke skulle vise seg å være tilliten verdig, får en jo bare flytte senga opp igjen 😉 11 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #16 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Andre etasje er hovedetasjen. Nede brukes kun av barna Ts Anonymkode: 3d576...11a Da lar dere henne bo i kjelleren alene. Hvorfor ikke egentlig? Anonymkode: 8aecd...09b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #17 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Andre etasje er hovedetasjen. Nede brukes kun av barna Ts Anonymkode: 3d576...11a Så det du kaller andre etasje er egentlig første etasje på bakkeplan på toppen av skråningen, og det du kaller første etasje er en underetasje i en sokkel? 🤪 Jeg ble superforvirret, vi bor i nøyaktig samme type hus, men jeg skjønte ingenting av beskrivelsen din😅 Andre etasje er en etasje som ikke har bakkeplan i mitt hode🙃 Anonymkode: 41b4e...df7 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #18 Skrevet 14. mai 2023 Jeg og mine søsken hadde og soverom i en annen etasje enn våre foreldre. Det hadde min mann og hans søsken og. Alle vennene mine i oppveksten hadde heller ikke rom i samme etasje som foreldrene. Hadde flyttet 13 åringen ned om det var det hun ønsket. Anonymkode: 0ba7d...dcf 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. mai 2023 #19 Skrevet 14. mai 2023 Dere gir selvfølgelig datter samme tillit og rett til privatliv som brødrene.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #20 Skrevet 14. mai 2023 WhisperingWind skrev (3 minutter siden): Dere gir selvfølgelig datter samme tillit og rett til privatliv som brødrene. Hun er jente vet du, så må passes på så mye mer. Husker hvor sykt nedverdigende det var selv i 13-14 års alder å bli behandlet som et lite barn , som. Ikke evnet å passe på seg selv. Brødrene i samme alder hadde frihet, og jeg var fanget hjemme og fikk ikke lov til noe Anonymkode: 8aecd...09b 10 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå