AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #1 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg har endelig fått veranda så denne uken har jeg sittet to dager x 3 timer å solt meg med tre eller fire dagers mellomrom. Første dagen fikk jeg skikkelig skille mens andre gangen nå på fredag syns jeg ikke at jeg ble noe brunere, bare litt rød.. Vurderer å sole meg i morgen søndag også, men kan jeg bli brun på denne måten eller bare brent når man "sjokk soler" i 3 timer bare av og til og ikke isteden en og en time ofte? Hvilken metode er best for å få dyp fin brunfarge? Legger merke til at andre naboer bare sitter en halvtime eller time og går inn men det kan være fordi de har andre ting å gjøre Når man blir rød blir det brunt etterpå eller bare fra rødt til hvitt igjen? Jeg har normal nordisk hud og lysebrunt hår, blek pga lite sol og ikke pga hudtype som rødtopper som blir brent med en gang. Anonymkode: 94ab7...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Del Skrevet 14. mai 2023 Får man dypere brunfarge av solkrem? Har forresten bare solfaktor 50 hjemme nå som jeg bruker i ansikts, hvilken faktor er best til kropp? Får kjøpe det til uka men får ikke brukt det i morgen Anonymkode: 94ab7...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 14. mai 2023 #3 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg bruker spf 50 i fjeset og 30 resten. Jeg soler meg ikke aktivt men har unger så vi er ute hele dagen 🙂 om du kan sole deg idag kommer vel litt an på huden din og om den tåler det. Gå hvertfall inn igjen om du kjenner det svir, og bruk solkrem. Om det tar litt lengre tid så er det uansett verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Del Skrevet 14. mai 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Får man dypere brunfarge av solkrem? Har forresten bare solfaktor 50 hjemme nå som jeg bruker i ansikts, hvilken faktor er best til kropp? Får kjøpe det til uka men får ikke brukt det i morgen Anonymkode: 94ab7...f06 Du får dypest, mest langvarig og sunnest, farge ved å sole deg daglig men i korte intervaller. Maks 15 minutter helt uten solkrem. Etter at jeg begynte med dette har jeg seriøst sett brun ut nesten hele året. Bare kanskje 1.5-2mnd på vinteren hvor jeg føler meg bleik. Jeg pleide å sole meg som deg og fargen var ujevn og huden var mindre elastisk og så langt mer usunn ut, jeg ble brent og det gjorde det vanskeligere å få fin farge senere. Denne måten har endret livet mitt mtp solbrun hud 🙌🏻 Mindre rynker også! Anonymkode: 99f86...cad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du får dypest, mest langvarig og sunnest, farge ved å sole deg daglig men i korte intervaller. Maks 15 minutter helt uten solkrem. Etter at jeg begynte med dette har jeg seriøst sett brun ut nesten hele året. Bare kanskje 1.5-2mnd på vinteren hvor jeg føler meg bleik. Jeg pleide å sole meg som deg og fargen var ujevn og huden var mindre elastisk og så langt mer usunn ut, jeg ble brent og det gjorde det vanskeligere å få fin farge senere. Denne måten har endret livet mitt mtp solbrun hud 🙌🏻 Mindre rynker også! Anonymkode: 99f86...cad Tusen takk for tips og din erfaring! Jeg holdt meg inne fra sola i dag og skal gjøre som du sier fremover å heller sole meg litt og litt ofte enn disse sjokk solingene på mange timer en gang i blandt , for det skader nok huden enda mere ja! Anonymkode: 94ab7...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #6 Del Skrevet 3. juni 2023 Du får definitivt best, penest og mest langvarig farge av å bli sakte brun. Å bli rødmusset og halvbrent er ikke bra! Hvis det ikke er skikkelig brent, vil det sikkert bli brunt etterhvert. Men huden reagerer jo av en grunn. Og er det rødt og hektisk, har huden fått mer sol enn det som er sunt. Jeg ville gitt huden en skikkelig pause, og brukt høyere faktor neste gang. Min erfaring er at man blir like brun med høy faktor. Det tar bare litt lenger tid. Jeg bruker aldri lavere enn 30, og får fin brunfarge selv om jeg ikke har spesielt mørk hud. Er blond og ganske lys i huden. Anonymkode: 59acc...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Del Skrevet 3. juni 2023 Soler meg 30 minutter foran, også snur jeg meg og får 30 minutter bak, og sånn går timene/dagen. Da får huden hvile i intervaller. Bruker solkrem 30. Anonymkode: e910c...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #8 Del Skrevet 3. juni 2023 Her jeg bor er det så mye dårlig vær at man må være mer ute i solen de få dagene vi faktisk har sol. Da kan jeg bruke 4 timer av dagen til soling, men går ut og inn mye, så i effektiv soletid er det kanskje ca 2,5 timer? Har aldri tenkt at jeg må ha pause fra solen i flere dager med mindre jeg er brent eller har antydninger til oversolet hud. Holder meg selvsagt inne hvis jeg er solbrent. Anonymkode: ec55d...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå