Gå til innhold

Bør jeg si noe, eller vil jeg virke som den gale eks han fremstiller meg som

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks har besøksforbud på våre felles barn grunnet familievold, han har nå innledet et nytt forhold med noen som har små barn, sier jeg noe innebærer det at den nye kjæresten havner i barnevernets søkelys, og jeg fremstilles som sjalu eks som vil ødelegge, men etter egen erfaring vet jeg hvordan han manipulerer og ødelegger andre mennesker, både små som store, og det kan ta mange år før det oppdages. Både jeg og barna er overlykkelig for han har funnet noen nye, for det gir oss fred, og jeg vet at om jeg sier noe vil jeg og barna få det tilbake, gange med hundre. Så for mine barn vil jeg være stille å håpe at mor til barnet ser tegn tidlig, men om hun ikke gjør det vil hun gå samme fremtid i møte, som vi lever i nå, hva hadde du gjort?

Anonymkode: 3833f...68c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er det bedre at en annen person sier det evt kan det være en barnevernssak mtp hennes barn.

Anonymkode: 9f0b2...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Her bør du selvsagt advare! Men gjør det på en saklig og konkret måte "Hei, jeg har forstått det sånn at du er nye kjæresten til Ola, og jeg mener virkelig ikke å ødelegge noe her men siden du har barn ønsker jeg å informere deg om at Ola har vært voldelig og er ilagt besøksforbud. Jeg sier dette som en medsøster så du er klar over det den dagen fasaden hans sprekker. Det tok meg lang tid å få se hans sanne jeg og han er veldig god til å manipulere, husker selv hvor usikker jeg ble og hvor vanskelig det var å forstå alvoret når det først begynte å skje og skulle ønske jeg visste det jeg vet om han i dag. Som kvinne og medsøster ønsker jeg deg det beste. Ta vare på deg. 

Ps: for å unngå drama og at noen av oss blir manipulert eller offer for aggresjon og trusler tenker jeg det er best om du holder denne meldingen mellom oss. Om du ønsker kan du få se rettspapirene. Jeg kommer ikke til å blande meg i deres forhold eller ta kontakt igjen, men syns det var viktig at du vet om det så du ikke havner i voldsspiralen med dine barn slik jeg gjorde...  

Vennlig hilsen Anne" 

(jeg er selv voldsoffer og det er en sånn melding jeg ville ønsket å fått eller hadde sendt til neste) 

Anonymkode: 7ae3d...d6a

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her bør du selvsagt advare! Men gjør det på en saklig og konkret måte "Hei, jeg har forstått det sånn at du er nye kjæresten til Ola, og jeg mener virkelig ikke å ødelegge noe her men siden du har barn ønsker jeg å informere deg om at Ola har vært voldelig og er ilagt besøksforbud. Jeg sier dette som en medsøster så du er klar over det den dagen fasaden hans sprekker. Det tok meg lang tid å få se hans sanne jeg og han er veldig god til å manipulere, husker selv hvor usikker jeg ble og hvor vanskelig det var å forstå alvoret når det først begynte å skje og skulle ønske jeg visste det jeg vet om han i dag. Som kvinne og medsøster ønsker jeg deg det beste. Ta vare på deg. 

Ps: for å unngå drama og at noen av oss blir manipulert eller offer for aggresjon og trusler tenker jeg det er best om du holder denne meldingen mellom oss. Om du ønsker kan du få se rettspapirene. Jeg kommer ikke til å blande meg i deres forhold eller ta kontakt igjen, men syns det var viktig at du vet om det så du ikke havner i voldsspiralen med dine barn slik jeg gjorde...  

Vennlig hilsen Anne" 

(jeg er selv voldsoffer og det er en sånn melding jeg ville ønsket å fått eller hadde sendt til neste) 

Og hvis du vet at han snakker dritt om deg kan du legge til en kort setning om at "Han er utrolig god på å manipulere og har sikkert fremstilt meg som den gale, men vær klar over at dette er normal manipulasjonteknikk for voldsmenn for å fraskrive seg ansvar og komme inn på ny partner ved å skape en feil fremstilling hvor de er helten og andre skurken" 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hvis du vet at han snakker dritt om deg kan du legge til en kort setning om at "Han er utrolig god på å manipulere og har sikkert fremstilt meg som den gale, men vær klar over at dette er normal manipulasjonteknikk for voldsmenn for å fraskrive seg ansvar og komme inn på ny partner ved å skape en feil fremstilling hvor de er helten og andre skurken" 

Jeg ville skrevet dette kanskje før setningen om at hun kan få se papirene om hun ønsker det. 

Det er 90%sjanse for at hun ikke ber om å se papirene men du viser deg mer tillitsverdig av å tilby deg det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er litt mer at om hun er oppgående så bør hun stusse over at hans egne barn som bor 2 min gange fra han aldri besøker han og alle selv 9 åringen har blokket han fra telefonen så han kan ikke ringe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er litt mer at om hun er oppgående så bør hun stusse over at hans egne barn som bor 2 min gange fra han aldri besøker han og alle selv 9 åringen har blokket han fra telefonen så han kan ikke ringe

tviler på at hun vil finne det ut siden ingen av barna tar kontakt, tror egentlig han ikke har sagt at han har barn, så det vil komme som en trivelig overraskelse en dag

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

tviler på at hun vil finne det ut siden ingen av barna tar kontakt, tror egentlig han ikke har sagt at han har barn, så det vil komme som en trivelig overraskelse en dag

Jeg syns ikke du skal vente mange dagene. Jo lenger han får manipulere henne og fremstille seg som den perfekte prinsen, jo mindre vil hun klare å tro på deg og gå fra han 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig fint av deg å advare. Skulle ønske eksen til min eks hadde gjort det. 

Anonymkode: c489b...eaa

AnonymBruker
Skrevet

Du bare skriver at han har besøksforbud til barna dine pga vold.at du ville bare informere.  Punktum. 

Jeg synes du skal informere.  Men ikke skrive noe mer eller mer personlig.  

Anonymkode: fcc5f...8b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt på mine barn først.

Anonymkode: 63249...8c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du bare skriver at han har besøksforbud til barna dine pga vold.at du ville bare informere.  Punktum. 

Enig i denne. Du trenger ikke å utbrodere. 

Vær også bevisst på at dersom hun stikker kan situasjonen bli verre for deg og barna. Da har han enda mer å ta deg på. 

Anonymkode: cd8a3...64c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller få barnevernet eller politiet til å snakke med denne nye kvinnen i hans liv, og advare henne om at han har vært voldelig mot barn (og voksne) før? Meld fra til barnevernet og si at voldsmannen nå har nye barn i sitt liv som han bor (?) sammen med og kan begå vold mot. Noen bør advare kvinnen.

Anonymkode: ce8ce...f36

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du informerer jo ikke henne, men barnevernet. Hun har jo selvsagt fått servert en historie om at du er sjalu og har løyet om ham, og en forelsket dame tror jo på det.

Nei, det vil garantert ikke bli tatt godt i mot.

Anonymkode: f8c16...2cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke advart skriftlig, men kun muntlig. Tenk hvis hun viser ham meldingen… Er det noen måte du tilfeldig kan møte henne på og advare henne da? Kan du eventuelt få formidlet advarselen gjennom noen andre? 

Anonymkode: 5968f...f0a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er enig med de over her å gå gjennom politiet eller barnevernet. 

Anonymkode: 5968f...f0a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig . Skriv det kort og uten følelser , kun fakta . Send kopi av besøksforbud / utdrag av rettspapirer . Så informativt som mulig . Da har du alt på ditt tørre mtp å bli fremstilt som «den gale eksen « . Vær den saklige og informative eksen . Om nydamen tar til seg den informasjon er helt opp til henne . Det kan nok gå en liten stund før hun «våkner « . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...