Gå til innhold

Er det bra for deg å faste én dag i uken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Bare ukomfortabelt med så kort faste. Tar en uke med bare vann hver 2. måned ca.

Anonymkode: bd8a3...e9f

Bare en uke? Jeg tar to😎

Anonymkode: 99ed8...276

AnonymBruker

Spørs hva du legger i faste? Periodisk faste, vannfaste, juicefaste, hva slags faste?

Jeg faster hver dag (periodisk), dvs jeg ofte inntar første måltid senere på dagen. Kanskje kl 12-14, litt ettersom. Så er siste måltid kanskje kl 19, det kommer an på dagens aktiviteter. Innimellom juicefaster jeg, gjerne over flere uker. 

Anonymkode: 1928e...3f7

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Spørs hva du legger i faste? Periodisk faste, vannfaste, juicefaste, hva slags faste?

Jeg faster hver dag (periodisk), dvs jeg ofte inntar første måltid senere på dagen. Kanskje kl 12-14, litt ettersom. Så er siste måltid kanskje kl 19, det kommer an på dagens aktiviteter. Innimellom juicefaster jeg, gjerne over flere uker. 

La oss si svart-kaffe-og-grønn-te-faste

Er det bra? En dag i uken? 24timer

Anonymkode: 7ce29...d28

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er i alle fall ikke skadelig for ellers friske personer. Sannsynligvis er det sunt, for vi er ikke laget for å spise så ofte som de fleste gjør.

Anonymkode: 6f7f6...8fc

• Liker 1
AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden faste på svart kaffe? Det er næringsløst, dehydrerende, og har ingenting med helse å gjøre. Lag heller juice. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i all verden faste på svart kaffe? Det er næringsløst, dehydrerende, og har ingenting med helse å gjøre. Lag heller juice. 

Men juice avbryter vel fasten? 

Anonymkode: 91a44...2fc

• Liker 2
AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Men juice avbryter vel fasten? 

Nei. Juice er strippet for fiber, men gir samtidig viktig hydrering og næringsstoffer. Å faste på kaffe er helt meningsløst, du dehydrerer kroppen.

AnonymBruker

Magen min romler som bare det om jeg går et døgn uten mat. Hvordan kan dere som faster bevege dere rundt blant folk, på jobb osv, når magen knurrer og romler så høyt pga den ikke har noe mat i seg? All den væsken gjør jo romlingen bare enda verre og mer høylydt, surkling i tillegg.

Anonymkode: 8bab3...34a

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Juice er strippet for fiber, men gir samtidig viktig hydrering og næringsstoffer. Å faste på kaffe er helt meningsløst, du dehydrerer kroppen.

Takk for info. Så lenge man kompenserer med vann er det vel greit å drikke kaffe? 

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for info. Så lenge man kompenserer med vann er det vel greit å drikke kaffe? 

Kaffe er dehydrerende og et stimuli uansett hvordan man vender og vrir på det. Vann er bare vann. Hydrering ja, men helt uten næring. Jeg ville heller drukket ren urtete fremfor kaffe isåfall.

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kaffe er dehydrerende og et stimuli uansett hvordan man vender og vrir på det. Vann er bare vann. Hydrering ja, men helt uten næring. Jeg ville heller drukket ren urtete fremfor kaffe isåfall.

Drikker jo kaffe fordi jeg liker kaffe og det gjør at jeg holder ut å droppe mat en stund. Urtete hadde ikke gitt meg det samme 😄

AnonymBruker

Jeg faster en gang i blant. Hvor lenge kommer litt an på, kroppen som reagerer og jeg kjenner på meg at jeg ikke ønsker noe mat. Som regel blir det da faste på 16-20 timer, altså at jeg kun spiser middag for eksempel en dag eller to, eller så blir det 24t faste. Det skjer gjerne 1-2 ganger i måneden og sikkert i tråd med syklusen 🙂 

Anonymkode: 62914...6e5

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Drikker jo kaffe fordi jeg liker kaffe og det gjør at jeg holder ut å droppe mat en stund. Urtete hadde ikke gitt meg det samme 😄

Gjør som du vil :ler:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...