Gå til innhold

En god rødvin?

Anbefalte innlegg

Gjest dobbelx
Skrevet

Er det noen som kan tipse med om en god rødvin? som har en alminnelig smak som de fleste kan like. Ikke for dyr. Den må passe til standard middager som feks lasagne, pizza, kylling, taco, pastarett osv..

En vin som er grei å servere når man har venner på besøk. I 30 årene hvis det har noe å si. Har ikke så god peiling på vin selv.....

På forhånd takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cuvée Christer Berens San Marzano Primitivo og Cuvée Christer Berens Montepulciano d'abruzzo

Skrevet

Jeg har egentlig ikke likt rødvin før, men nå tror jeg fordi jeg har prøvd sånne som har for masse garvesyre.. Ikke aner jeg, men jeg har nå funnet flere som er gode.

Gato negro er god og ikke dyr. Aner ikke hva den passer til, men den er god både med og uten mat.

Faustinio VII er nydelig til biff! Namm. Den er litt dyrere.

Kommer ikke på flere i farta, men det er flere som jeg liker. Kanskje rødvin er en tilvenningssak sånn som f.eks. kaffe.

Skrevet

Ripassa!! (Italiensk) Koster 179kr da.

Eller Montepulciano D'abruzzo til 129 (?). Den har en liten vinstokk-pinne festet til flasken. Det ser litt flott ut også. Veldig bra den og.

:klem: fra rødvinselskeren.

Skrevet

Ingen vinekspert i det hele tatt, men elsker Rosemount Estate. (Tror det er det den heter; blålilla etikett) Koster rundt 100 kr. :)

Gjest Carmensita
Skrevet

Det finnes masse gode rødviner til all slags mat. Men det beste tipset jeg kan gi deg er å spørre på vinmonopolet. De er veldig dyktig, og jeg har aldri blitt skuffa når jeg har kjøpt vin etter deres anbefalinger. Og jeg spør nesten hver gang jeg skal handle. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...