Ellie87 Skrevet 13. mai 2023 #1 Del Skrevet 13. mai 2023 I dette tilfelle påvirker det oss direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #2 Del Skrevet 13. mai 2023 Det er ikke en rettighet. Anonymkode: c23c6...76f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Del Skrevet 13. mai 2023 Ingen rett eller plikt juridisk sett nei. De fleste vil likevel si at det ligger en moralsk plikt til det. Anonymkode: 2b060...3c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Del Skrevet 13. mai 2023 Hvorfor lager du flere tråder. Du kan fint få svar i den du har laget. Anonymkode: 3be0a...fe8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Del Skrevet 13. mai 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor lager du flere tråder. Du kan fint få svar i den du har laget. Anonymkode: 3be0a...fe8 Ja, ble litt kaos her. Prøvde å legge den samme posten under flere grupper men så nå at det bare ble flere av den samme. Anonymkode: b2b5e...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Del Skrevet 13. mai 2023 Har dere selv den genetisk arvelige sykdommen ? Hvordan påvirker den dere ? Anonymkode: 6e24a...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skøyer Skrevet 13. mai 2023 #7 Del Skrevet 13. mai 2023 Dette hadde ikke jeg ønsket p vite, så hald det ikke er en rettighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Del Skrevet 13. mai 2023 Det er ingen rettighet. Min sønn har fått en sykdom og ble dna testet, sykdommen er arvelig variant men for at jeg skal kunne ta testen må jeg ha symptomer på samme sykdom noe jeg har så jeg skal testes mener fastlegen. Vi får se. Anonymkode: 7698f...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Del Skrevet 13. mai 2023 20 minutter siden, Skøyer said: Dette hadde ikke jeg ønsket p vite, så hald det ikke er en rettighet! 29 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere selv den genetisk arvelige sykdommen ? Hvordan påvirker den dere ? Anonymkode: 6e24a...87e ja. Det gjør at vi ikke kan få barn.. eller vi kan bli gravide men barnet dør før fødsel. om vi er "heldige" lever barnet noen mnd etter fødsel. Har vært gravid 11 ganger og mistet i 2 trimester hver gang. Hadde vi visst om dette hadde vi testet oss og ikke fortsatt å prøve naturlig - er en enorm påkjenning å gå gjennom så mange spontanaborter. Vi har mulighet til å få hjelp med genetsisk testing men tok mange år før vi fant ut av dette og nå er vi utenfor alderen der sjansene er store nok til at dette blir godkjent. Så det påvirker oss og vårt liv i stor grad. Anonymkode: b2b5e...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Del Skrevet 13. mai 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingen rettighet. Min sønn har fått en sykdom og ble dna testet, sykdommen er arvelig variant men for at jeg skal kunne ta testen må jeg ha symptomer på samme sykdom noe jeg har så jeg skal testes mener fastlegen. Vi får se. Anonymkode: 7698f...0a0 Just now, AnonymBruker said: ja. Det gjør at vi ikke kan få barn.. eller vi kan bli gravide men barnet dør før fødsel. om vi er "heldige" lever barnet noen mnd etter fødsel. Har vært gravid 11 ganger og mistet i 2 trimester hver gang. Hadde vi visst om dette hadde vi testet oss og ikke fortsatt å prøve naturlig - er en enorm påkjenning å gå gjennom så mange spontanaborter. Vi har mulighet til å få hjelp med genetsisk testing men tok mange år før vi fant ut av dette og nå er vi utenfor alderen der sjansene er store nok til at dette blir godkjent. Så det påvirker oss og vårt liv i stor grad. Anonymkode: b2b5e...cf5 26 minutter siden, Skøyer said: Dette hadde ikke jeg ønsket p vite, så hald det ikke er en rettighet! Det forstår jeg. Men vil du si foreldre har et moralskt ansvar for å fortelle barna som du igjen vet ønsker egene barn at de med stor sannsynlighet ikke kan dette uten å få tidlig medisinsk hjelp? Du ønsker jo ikke for dine egne barn at de med stor sikkerhet vil spontanabortere ved hver graviditet..? Enig i at det ikke er en rettighet men hvor går grensen for hva foreldre bør informere barna om, så lenge de er klar over det? Anonymkode: b2b5e...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #11 Del Skrevet 13. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ikke en rettighet. Anonymkode: c23c6...76f Enig. Men hvor går grensen for at det er en moralsk plikt/ ansvar når du vet det vil påvirke barnet ditt i stor grad? Anonymkode: b2b5e...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Del Skrevet 13. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ingen rett eller plikt juridisk sett nei. De fleste vil likevel si at det ligger en moralsk plikt til det. Anonymkode: 2b060...3c4 enig! Anonymkode: b2b5e...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #13 Del Skrevet 13. mai 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingen rettighet. Min sønn har fått en sykdom og ble dna testet, sykdommen er arvelig variant men for at jeg skal kunne ta testen må jeg ha symptomer på samme sykdom noe jeg har så jeg skal testes mener fastlegen. Vi får se. Anonymkode: 7698f...0a0 Er et vanskelig valg å ta og åpner ofte for mange dilemmar videre. Jeg er veldig for å vite så mye jeg kan så lenge det kan være med å endre situasjonen. Eks. tidlig medisinering/ behandling slik at man kan være frisk lengre. I vårt tilfelle gjelder det at foreldrene mine visste at vi søsknene mest sannsynlig er bærer av den samme sykdommen. Noe som gjør at vi ikke kan få levendefødte barn uten behandling og det vil være viktig å komme i gang tidlig. De har bevisst ikke fortalt oss, noe som har resultert i at jeg har spontanabortert i 2 trimester 11 ganger og å få diagnosen har tatt så mange år at vi nå er forbi de beste fertile årene mine. For oss hadde det hatt stor betydning å få vite dette fra foreldre som allerede hadde testet og visste om dette. Anonymkode: b2b5e...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #14 Del Skrevet 14. mai 2023 Det er en moralsk plikt å fortelle om det ! særlig om noen planlegger barn. Anonymkode: 2ecee...01b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #15 Del Skrevet 14. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er en moralsk plikt å fortelle om det ! særlig om noen planlegger barn. Anonymkode: 2ecee...01b ja. Det er det vi også føler. de forstår ikke problemet i det hele tatt.. Anonymkode: b2b5e...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå