Gå til innhold

Barnebidrag- trusler fra barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie med konflikt mellom meg og barnefar… 

Han har gjennom mange år hatt en trakasserende oppførsel overfor meg. Dette har endt i konfliktrådet, uten at det ble noen bedring av det. Han stevnet meg også for tingretten og krevde mer samvær (med barn som ikke ønsker å være på samvær). Etter sakkyndig rapport og intervju med barna resulterte heller ikke denne rettssaken i noe. Barna bor hos meg fulltid. 

Så stoppet han med å overføre barnebidrag til meg. Han har alltid betalt for lite, men det kom iallfall litt penger. Måtte derfor søke NAV om fastsettelse og innkreving. Det er snart 5 mnd siden og jeg venter fortsatt. Forsørger dermed 3 barn alene, uten en krone fra barnefar. 
Nå er vel lønnstrekk på gang, for har mottatt to e-poster + telefonsamtale fra han den siste uken. Her nekter han å betale, og truer meg med å trekke kravet om bidrag. Skriver at han kan betale halvparten mot at jeg betaler hans boliglån og utgifter. Hvis jeg ikke godtar dette må han finne en annen løsning. Skriver at han skal sende noen «venner» (to pakistanere som kan ordne opp i gjeld) til min mor på over 70, for å få henne til å true meg med å trekke saken…. Selge leiligheten sin og komme flyttende tilbake til meg osv osv. Dette gir meg backflash til slik det var før jeg kom meg ut av forholdet, og jeg synes det er svært ubehagelig. 

Går frem og tilbake med meg selv om jeg burde anmelde. Er vel forberedt på at det bare blir henlagt og kanskje han blir enda mer ustabil/sintere. Det er svært mye hat og bitterhet involvert fra hans side 😔

Synspunkter? 

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så vondt å stå i. Har han ingen samvær eller kontakt med barnet? 

Isåfall så må du bare blokker han og anmeld. Si du er redd han og søk om besøksforbud. 

Betaler han ikke bidraget som er fastsatt av nav så får han bare gjeld. Ikke noe du trenger å bekymre deg over. 

Anonymkode: d5c8a...c3b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriftlig trussel kan du anmelde. NAV bruker den tiden de bruker. 

Anonymkode: 48b27...81b

• Liker 3
Skrevet

Ha all kontakt skriftlig. Ikke ta telefonen, evt ta opptak. Det er lov å ta skjult opptak når en selv er med i samtalen og til «eget bruk». Bare ikke si noe til ham om det. Hadde også anmeldt og bedt om besøksforbud. 

Skjønner dette er både vondt og vanskelig, og utfordrende å stå i. 

Skrevet (endret)
Gullsko skrev (10 minutter siden):

Lang historie med konflikt mellom meg og barnefar… 

Han har gjennom mange år hatt en trakasserende oppførsel overfor meg. Dette har endt i konfliktrådet, uten at det ble noen bedring av det. Han stevnet meg også for tingretten og krevde mer samvær (med barn som ikke ønsker å være på samvær). Etter sakkyndig rapport og intervju med barna resulterte heller ikke denne rettssaken i noe. Barna bor hos meg fulltid. 

Så stoppet han med å overføre barnebidrag til meg. Han har alltid betalt for lite, men det kom iallfall litt penger. Måtte derfor søke NAV om fastsettelse og innkreving. Det er snart 5 mnd siden og jeg venter fortsatt. Forsørger dermed 3 barn alene, uten en krone fra barnefar. 
Nå er vel lønnstrekk på gang, for har mottatt to e-poster + telefonsamtale fra han den siste uken. Her nekter han å betale, og truer meg med å trekke kravet om bidrag. Skriver at han kan betale halvparten mot at jeg betaler hans boliglån og utgifter. Hvis jeg ikke godtar dette må han finne en annen løsning. Skriver at han skal sende noen «venner» (to pakistanere som kan ordne opp i gjeld) til min mor på over 70, for å få henne til å true meg med å trekke saken…. Selge leiligheten sin og komme flyttende tilbake til meg osv osv. Dette gir meg backflash til slik det var før jeg kom meg ut av forholdet, og jeg synes det er svært ubehagelig. 

Går frem og tilbake med meg selv om jeg burde anmelde. Er vel forberedt på at det bare blir henlagt og kanskje han blir enda mer ustabil/sintere. Det er svært mye hat og bitterhet involvert fra hans side 😔

Synspunkter? 

Gå til politiet med dette. Anmeld og be om kontaktforbud .  Du er heldig som har det skriftlig . Dette er trusler og trakkasering og er straffbart . Og lever gjerne en kopi til nav og . Så de vet hva han driver med . Ikke gi deg . What You allow will continue . Han er tydeligvis vant med at trusler og trakkasering fører frem . La han få motstand . Men IKKE kommuniser med han . Lykke til 💪❤️

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du anmelde. Ta vare på alle meldinger 

Anonymkode: 377ca...0ee

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med politiet og anmeld. Få kontaktforbud. Også for din mor.

Ikke minst er dette viktig fordi det da ligger en historikk og bakgrunnsinformasjon hos politiet alt.

Skulle han være så dum å faktisk gjøre noe, så vil politiet raskt vite hva saken handler om og reagere.

Anonymkode: 08117...609

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Du har mail så du anmelder selvfølgelig. Han truet moren din. Og du ber også om besøksforbud pga truende atferd. 

Kommer han da i nærheten av deg eller din mor arresteres han. 

Endret av WhisperingWind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...