AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Jeg er flau og lei meg… Vi har vært sammen i litt over 3 år og venter et barn sammen. Vi dro på hyttetur sammen med foreldrene mine, og pappa ville ta seg noen pils, noe som er helt greit. Samboeren min, ville ikke kjøpe drikke pga fødsel er rett rundt hjørnet og lot vær å kjøpe til seg selv, men når kvelden kom så ville han ha en pils til grillmaten, noe jeg synes var helt greit. Samboeren min tok derfor en pils av pappa som lå i fryseren som jeg hadde sakt til han at han kunne ta og satt en ny en i fryseren. (pappa hadde noen ekstra pils stående på kjøkkenbenken) Da pappa skulle ha siste pilsen så ble han forbanna, og jeg hører der jeg sitter ute han samboeren min blir kjefta på med at ølen til pappa min ikke var kald nok. Jeg reagerte sterkt på dette og synes det var ekstremt unødvendig og ble sikkelig flau over min egen far. Enda jeg så på pappaen min at han var blitt ok påvirket av de 5 ølene sine, men likevel… Samboeren min ble lei seg og gikk på rommet å ha vært der siden, noe jeg forstår veldig godt… Burde jeg ta det opp med pappen min? jeg personlig ønsker at pappa skal be om unnskydning og beklage seg for oppførselen? eller…? Anonymkode: 8d02c...ea9 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #2 Skrevet 13. mai 2023 Jeg hadde sagt til far at han oppførte seg som en tosk og be han om å si unnskyld til samboeren min. Anonymkode: 9a83e...437 23 4 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 Altså, her burde dere jo spurt faren din om det var greit at han tok en øl Anonymkode: 6931e...bea 34 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Ja jeg hadde sagt ifra med en gang, mens det pågikk! Hvorfor stod du ikke opp for han egentlig? Slik snakker man ikke til andre voksne. Anonymkode: 1e49a...d0b 11
Batteri Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 Å drikke en sixpack med øl på hyttetur med sin datter er ganske ugreit. Han har nok et litt for gledelig forhold til alkohol, og da er det kanskje ikke overraskende at han ble grinete? Oppførselen hans var uansett helt dust, og han burde skamme seg over å oppføre seg sånn overfor sine barnebarns far. 17
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 Absolutt. Dette hadde jeg tatt opp. Det er dog forventet å spørre før man tar, men man kjefter ikke. Reaksjonen hans var helt tullete. Men spørs om det er vits i å ta den praten ikveld (hvis det skjedde idag og han er enda beruset). Hadde startet med en samtale med samboer og sagt at du fant oppførselen til faren din uakseptabel og at du skal ta en prat med han om det når han er edru. Anonymkode: 6f73b...30d 12 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #7 Skrevet 13. mai 2023 man kan jo lure på om faren egentlig er alkoholiker, ettersom han blir så irritert bare på grunn av en øl. eller om han bare er en forbanna gjerrigknark som ikke ønsker å dele på noe som helst. Anonymkode: c8e17...5b9 8 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Skrevet 13. mai 2023 Skal nevnes at pappa selv sa at det sto noen ekstra øl bokser på kjøkkenbenken, og virket som han unnet at samboer min skulle forsyne seg. Tenkte at det var greit i og med at han sa dette, og vi la ny ølboks i fryseren så den skulle bli fortere kald… ts Anonymkode: 8d02c...ea9 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg hadde sagt ifra med en gang, mens det pågikk! Hvorfor stod du ikke opp for han egentlig? Slik snakker man ikke til andre voksne. Anonymkode: 1e49a...d0b jeg tok den praten forsiktig, når det skjedde. Men hva er vits å ta den praten med en som beruset og irritert… ts Anonymkode: 8d02c...ea9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg tok den praten forsiktig, når det skjedde. Men hva er vits å ta den praten med en som beruset og irritert… ts Anonymkode: 8d02c...ea9 Du må i alle fall gå og snakke med samboeren din hvis du sitter ute og samboeren er på soverommet i stedet for å sitte her på KG... Anonymkode: dba03...3fc 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #11 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må i alle fall gå og snakke med samboeren din hvis du sitter ute og samboeren er på soverommet i stedet for å sitte her på KG... Anonymkode: dba03...3fc det har jeg gjort, og har forklart han at jeg synes dette var ugreit. Forventer jo at pappa min beklager seg imorgen, men samtidig så var jeg veldig usikker på om det kanskje var vi som gjorde en feil, derfor jeg spør. ts Anonymkode: 8d02c...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #13 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er flau og lei meg… Vi har vært sammen i litt over 3 år og venter et barn sammen. Vi dro på hyttetur sammen med foreldrene mine, og pappa ville ta seg noen pils, noe som er helt greit. Samboeren min, ville ikke kjøpe drikke pga fødsel er rett rundt hjørnet og lot vær å kjøpe til seg selv, men når kvelden kom så ville han ha en pils til grillmaten, noe jeg synes var helt greit. Samboeren min tok derfor en pils av pappa som lå i fryseren som jeg hadde sakt til han at han kunne ta og satt en ny en i fryseren. (pappa hadde noen ekstra pils stående på kjøkkenbenken) Da pappa skulle ha siste pilsen så ble han forbanna, og jeg hører der jeg sitter ute han samboeren min blir kjefta på med at ølen til pappa min ikke var kald nok. Jeg reagerte sterkt på dette og synes det var ekstremt unødvendig og ble sikkelig flau over min egen far. Enda jeg så på pappaen min at han var blitt ok påvirket av de 5 ølene sine, men likevel… Samboeren min ble lei seg og gikk på rommet å ha vært der siden, noe jeg forstår veldig godt… Burde jeg ta det opp med pappen min? jeg personlig ønsker at pappa skal be om unnskydning og beklage seg for oppførselen? eller…? Anonymkode: 8d02c...ea9 Det er vel du som skal si beklager til din far siden du ga din fars øl til din samboer Anonymkode: ed068...64f 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #14 Skrevet 13. mai 2023 Teit reaksjon av far, enda teitere gjort av deg og din vimsete samboer. Anonymkode: 17cb8...704 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #15 Skrevet 13. mai 2023 Ikke greit en plass! Hva er det med faren din? 😳 Anonymkode: 7a1d1...884 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #16 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Teit reaksjon av far, enda teitere gjort av deg og din vimsete samboer. Anonymkode: 17cb8...704 Faren sa jo at det var ekstra med øl? Anonymkode: 1e49a...d0b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #17 Skrevet 13. mai 2023 Dette er på ingen måte din eller din samboer sitt ansvar. Jada, dere kunne helt sikkert spurt om det var greit at han tok en øl av faren din, men det unnskylder virkelig ikke oppførselen til faren din. Slik snakker ikke en voksen mann til en annen voksen mann. Dette klarer man som voksen og oppegående å ta på strak arm. Dette er utrolig dårlig og barnslig oppførsel, og din far bør absolutt beklage. Anonymkode: d6819...461 6 1 2
Eva-Lena Skrevet 16. mai 2023 #18 Skrevet 16. mai 2023 Jeg støtter faren din, ts. At han kjefter er ikke greit, men det er absolutt ikke greit å bare forsyne seg heller. Det koster så lite å bare spørre om det er greit å ta en øl. 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #19 Skrevet 16. mai 2023 Eva-Lena skrev (10 minutter siden): Jeg støtter faren din, ts. At han kjefter er ikke greit, men det er absolutt ikke greit å bare forsyne seg heller. Det koster så lite å bare spørre om det er greit å ta en øl. Faren hadde jo sagt at det var ekstra øl. Han ble sur fordi den neste ølen han tok ikke var riktig så kald som han ønsket den skulle være... Anonymkode: 77570...1ae 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #20 Skrevet 16. mai 2023 Ts, snakk med din samboer, bli enige om hvordan dere ønsker å forholde dere til alkohol etter at dere har fått barn. Hvis din far bruker bli slik når han drikker og han bruker drikke såpass at han blir synlig beruset og hissig når han drikker, da synes jeg dere skal ta en prat med ham, om at han ikke kan drikke når dere har barnet med dere eller dere er på hytta sammen. Så lenge han ikke greier å moderere inntaket av alkohol og oppføre seg når han drikker hadde jeg hatt nulltoleranse for alkohol rundt barnet. Om din far ikke tåler det, eller ikke selv innser at det er det eneste fornuftige når han selv ikke greier å styre seg når han drikker, da har din far et større alkoholproblem hvor alkoholen er viktigere for ham enn sine nære relasjoner og barnebarn. Sett grenser tidlig og hold på dem! Lykke til med fødsel Anonymkode: 77570...1ae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå