AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Har det over albuene og anklene. Veldig likt psoriasis men det sprer seg aldri over større områder enn det og det klør og irriterer bare om vinteren. Har prøvd hydrokortison, mildison, apolar, kenakort og metosyn(som er i gruppe sterk) uten hell. Absolutt ingen forandring. Men nå er det bare der og gjør ingenting ut av seg. Skal jeg bare overse det eller burde legen få beskjed om at det ikke reagerer på noen salver overhodet? Anonymkode: a31d4...534
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #2 Skrevet 13. mai 2023 Smører du først med salven og så venter 15 min og så smører med en fet krem (aller helst canoderm)? Har du prøvd wetwrap? Anonymkode: 5824f...8c2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 Jeg vet jo ikke om mitt er likt ditt, men jeg hadde og et psoriasisaktig utslett som aldri gikk vekk uansett. En dag prøvde jeg litt inotyol salve på😅 etter å ha sett hvor effektivt det er mot bleiesår og alt mulig, så tenkte jeg at det ikke kunne skade iallefall. Og utslettet forsvant. Anonymkode: de3e1...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Be om henvisning til hudlege du. Fikk sånn, og det viste seg å være en avart av helvetesild. Anonymkode: 78d60...90b 1
LilliCogoleto Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 Ville bedt fastlegen om en henvisning til hudlege. 1
Rødstrupa Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 Ville informert legen om status. Send en melding på Helse-Norge. Har du prøvd å smøre på litt zinksalve?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 Da må du dra til hudlege og få riktig diagnose. Jeg har lichen planus, det klør (kløen fra helvete) og det starter alltid opp med utslett på ankler og albuer evt håndleddet. Utslettene likner på psoriasis. Jeg har dermovat men det virker ikke, det må tablettkur til og gjerne lysbehandling. Anonymkode: ebd00...0a1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): gjerne lysbehandling Solarium? Anonymkode: f140f...c90
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #9 Skrevet 14. mai 2023 Takk for svar dere. Føler henvisning og lysbehandling er litt voldsomt siden utslettet ikke er stort og ikke plager meg utenom vinteren, men det hadde jo samtidig vært greit å få det bort. Smører med fet krem ved siden av ja. Skal nevne det for fastlegen neste gang. TS Anonymkode: a31d4...534
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da må du dra til hudlege og få riktig diagnose. Jeg har lichen planus, det klør (kløen fra helvete) og det starter alltid opp med utslett på ankler og albuer evt håndleddet. Utslettene likner på psoriasis. Jeg har dermovat men det virker ikke, det må tablettkur til og gjerne lysbehandling. Anonymkode: ebd00...0a1 Kan jeg spørre hva slags tablettkur du fikk? Jeg har en type psoriasis, under føttene. Klør som f.... Det er sprekker, sår og innimellom umulig å gå fordi sårene er så vonde. Fått dermovat. Vært hos hudlege. Hun sendte henvisning til rikshospitalet for lysbehandling, men de mente det ikke var ille nok?! Hun har gitt meg mer eller mindre opp. Var ikke no mer å gjøre. Håpløst! Anonymkode: 89259...69d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #12 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Solarium? Anonymkode: f140f...c90 Nei, det er en spesiell type lysrør kun til medisinsk bruk. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kan jeg spørre hva slags tablettkur du fikk? Jeg har en type psoriasis, under føttene. Klør som f.... Det er sprekker, sår og innimellom umulig å gå fordi sårene er så vonde. Fått dermovat. Vært hos hudlege. Hun sendte henvisning til rikshospitalet for lysbehandling, men de mente det ikke var ille nok?! Hun har gitt meg mer eller mindre opp. Var ikke no mer å gjøre. Håpløst! Anonymkode: 89259...69d Det er to typer, prednisolon eller Neotigason. Den siste er det bare hudlege som har lov til å skrive ut og ikke alle kvinner kan få den, les om den så skjønner du. Anonymkode: ebd00...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #13 Skrevet 14. mai 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er en spesiell type lysrør kun til medisinsk bruk. Anonymkode: ebd00...0a1 Det er en form for solarium, iaffall der jeg er behandlet. Fikk også beskjed om at vanlig solarium kunne være lurt vinterstid. (Men sjelden og korte doser) Anonymkode: 96ddb...c52
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #14 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er en form for solarium, iaffall der jeg er behandlet. Fikk også beskjed om at vanlig solarium kunne være lurt vinterstid. (Men sjelden og korte doser) Anonymkode: 96ddb...c52 Vanlig solarium forverrer min sykdom så det tar jeg aldri. Anonymkode: ebd00...0a1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #15 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vanlig solarium forverrer min sykdom så det tar jeg aldri. Anonymkode: ebd00...0a1 Opplever du at sykehus-solarium virker annerledes enn solstudio-solarium? Anonymkode: f140f...c90
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #16 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Opplever du at sykehus-solarium virker annerledes enn solstudio-solarium? Anonymkode: f140f...c90 Jeg tåler ikke varmen, huden eser ut og klør bare mere enn den ellers gjør. Anonymkode: ebd00...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå