AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Del Skrevet 13. mai 2023 Som jeg har skjønt så er det fryktelig mange symptomer på denne sykdommen. Jeg har denne men, jeg har også helseangst. Av og til blir jeg så stressa hvis jeg kjenner på noe, siden jeg ikke vet om dette er noe nytt eller kan tilskrives fibromyalgien. Jeg har ikke hatt diagnosen lenge men, jeg fikk den etter å ha hatt de klassiske triggerpunkt smertene over en tid. I tilegg til smerter som flytter på seg. Nå de siste 6 mnd har jeg imidlertid følt noe rart. Det føles ut som om jeg har en skjelving/vibrering inni venstre arm og i venstre lår. Det syntes ikke eller kjennes for andre men, jeg føler det. I tilegg så har jeg ganske mye prikking i armen og litt voksesmerteaktig vondt i tommelen og håndleddet. Har også veldig mye smerter i hofta, nedover låret og i kneet. Jeg føler meg stiv og støl og det føles som jeg skjelver når jeg går. Dette har pågått nå i ca 6 mnd, men variert litt i intensitet. Dette skjer som sagt bare på venstre side. Legen min finner ingen funn som kan forklare hva det kan være så hun mener det er en kombinasjon av angst, stress og fibromyalgien. Jeg syntes det er så rart at disse tingene kun gir seg til kjenne på en side, hvis det er det dette er. Så jeg lurer da på om noen av dere andre med fibromyalgi har følt på noe lignende?? , Eller andre symptomer dere måtte ha. Takk for alle svar Anonymkode: 8694f...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Del Skrevet 14. mai 2023 Virkelig ingen med fibro her?? Anonymkode: 8694f...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #3 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg har dessverre denne forferdelige sykdommen. Jeg skjemmes. For før jeg fikk det selv så synes jeg det var snodig at "alle" har fibromyalgi. Har også forstått det slik at når legene ikke finner noe feil med deg, er det diagnosen de stiller. Jeg bruker å få smertene på ene siden av kroppen. Det er aldri fordelt eller i midten, det er alltid i den samme siden. Ting som trigger fibroen er når det er mer stress enn vanlig på jobb eller egentlig i alle deler av livet mitt. Men dette må jeg leve med og må bare ta støyten når det kommer. Anonymkode: c5ffb...208 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som jeg har skjønt så er det fryktelig mange symptomer på denne sykdommen. Jeg har denne men, jeg har også helseangst. Av og til blir jeg så stressa hvis jeg kjenner på noe, siden jeg ikke vet om dette er noe nytt eller kan tilskrives fibromyalgien. Jeg har ikke hatt diagnosen lenge men, jeg fikk den etter å ha hatt de klassiske triggerpunkt smertene over en tid. I tilegg til smerter som flytter på seg. Nå de siste 6 mnd har jeg imidlertid følt noe rart. Det føles ut som om jeg har en skjelving/vibrering inni venstre arm og i venstre lår. Det syntes ikke eller kjennes for andre men, jeg føler det. I tilegg så har jeg ganske mye prikking i armen og litt voksesmerteaktig vondt i tommelen og håndleddet. Har også veldig mye smerter i hofta, nedover låret og i kneet. Jeg føler meg stiv og støl og det føles som jeg skjelver når jeg går. Dette har pågått nå i ca 6 mnd, men variert litt i intensitet. Dette skjer som sagt bare på venstre side. Legen min finner ingen funn som kan forklare hva det kan være så hun mener det er en kombinasjon av angst, stress og fibromyalgien. Jeg syntes det er så rart at disse tingene kun gir seg til kjenne på en side, hvis det er det dette er. Så jeg lurer da på om noen av dere andre med fibromyalgi har følt på noe lignende?? , Eller andre symptomer dere måtte ha. Takk for alle svar Anonymkode: 8694f...9b3 Bare et lite ps. Man kan feile flere ting uten at de har en sammenheng. Anonymkode: 70e1e...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #5 Del Skrevet 14. mai 2023 Er det fastlegen som ikke finner noen ting?! Hva har du gjort for å utrede de nye symptomene? Fastlegen jeg bruker er kjapp til å henvise videre til MR, rtg eller spesialister om det er noe han selv ikke finner ut av og jeg har vedvarende symptomer. Jeg har kronisk sykdom selv som er vanskelig å vite når man skal ta opp nye eller endrete symptomer med fastlegen. Men for meg hjelper det å skrive ned en logg hvor lenge og hvordan symptomene arter seg samt fortelle at dette er noe nytt og annerledes en det du har kjent til vanlig før. Be så om å bli sendt videre til spesialisthelsetjenesten. Anonymkode: 1a650...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #6 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har dessverre denne forferdelige sykdommen. Jeg skjemmes. For før jeg fikk det selv så synes jeg det var snodig at "alle" har fibromyalgi. Har også forstått det slik at når legene ikke finner noe feil med deg, er det diagnosen de stiller. Jeg bruker å få smertene på ene siden av kroppen. Det er aldri fordelt eller i midten, det er alltid i den samme siden. Ting som trigger fibroen er når det er mer stress enn vanlig på jobb eller egentlig i alle deler av livet mitt. Men dette må jeg leve med og må bare ta støyten når det kommer. Anonymkode: c5ffb...208 Jeg syntes det er trist å høre at du skjemmes. Fibromyalgi er såpass nøye forsket på nå at det er en like "verdig" sykdom som andre ♥️. Men, har du bare smerter på et sted på en side? Eller har du smerter overalt på en side? Armer, rygg, ben, hender, kne osv Anonymkode: 8694f...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #7 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bare et lite ps. Man kan feile flere ting uten at de har en sammenheng. Anonymkode: 70e1e...fea Ja, det er sant. Men legen min finner ikke ut noe mer jeg feiler. Anonymkode: 8694f...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det fastlegen som ikke finner noen ting?! Hva har du gjort for å utrede de nye symptomene? Fastlegen jeg bruker er kjapp til å henvise videre til MR, rtg eller spesialister om det er noe han selv ikke finner ut av og jeg har vedvarende symptomer. Jeg har kronisk sykdom selv som er vanskelig å vite når man skal ta opp nye eller endrete symptomer med fastlegen. Men for meg hjelper det å skrive ned en logg hvor lenge og hvordan symptomene arter seg samt fortelle at dette er noe nytt og annerledes en det du har kjent til vanlig før. Be så om å bli sendt videre til spesialisthelsetjenesten. Anonymkode: 1a650...145 Jeg har vært å tatt Mr av hodet. Tatt alle blodprøver og legen har sjekket reflekser og tatt enkle nevrologiske undersøkelser uten funn. Hun ser derfor ingen grunn til å sende meg til andre leger fordi hun mener det er med på å opprettholde den angsten jeg også har. Hun har henvist meg til psykolog da, så det venter jeg på nå. Anonymkode: 8694f...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #9 Del Skrevet 14. mai 2023 Listen med symptomene mine er lang, og de varierer i styrke. Kan ha mer vondt på ene siden av kroppen enn den andre. Jeg blir også mye verre ved feks stress og værforandringer. Anonymkode: 88eb5...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Del Skrevet 14. mai 2023 Er det noen som kjenner på stivhet i kneet/knærne og at man kan bli støl i armer og ben uten å ha anstrengt seg? Anonymkode: 8694f...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #11 Del Skrevet 14. mai 2023 Beklager dømmende spørsmål herfra. Men hvor gamle er dere? Hvor mye trener dere, og hvordan står det til med kosthold og vekt? Selvfølgelig kan man få smerter, betennelser og vondter i hofter, rygg og knær, tidvis hodepine osv hvis man tipper 40 uten å trene i det hele tatt og har pakket på seg 10 kosekilo. Man trenger ikke diagnose og kos med misnøye, man må ta seg selv i nakken for å ta bedre vare på seg selv! Anonymkode: 4fd39...c53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #12 Del Skrevet 14. mai 2023 Man hører stadig noen sier at de skal lett fake på seg en sykdom som fibromyalgi og ME. Og at det er de nye vondt i ryggen og nakkesleng pasientene. Det er fra de som ønsker sykmelding/uføretrygd. Anonymkode: 716e4...44f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå