Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tempen skal jo tar rektalt, er redd baby kanskje har feber. Kjøpte en tempmåler på apoteket, men synes den virker for stor? Har jeg kjøpt feil, er det en egen størrelse for nyfødte?

med for stor mener jeg ratio i forhold til om jeg skulle fått en tilsvarende ratio selv.

Anonymkode: fb4ef...ab4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på barneavdeling, vi bruker samme termometer på de små som de store :) ta litt babyolje på tuppen. 

Anonymkode: 62ae4...9c5

AnonymBruker
Skrevet

Bare stikk metalldelen inn og bruk vaselin eller annen salve du smører med nedentil.

Anonymkode: fb89a...893

AnonymBruker
Skrevet

Bruk litt babyolje eller noe og bare ikke ta for langt inn så går det helt fint :) Min merket det ikke en gang (sa iallfall ikke noe) som liten baby. 

Anonymkode: 4dd2d...f80

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes forresten det er praktisk å ha et sånt pannetermometer. Det er ikke like nøyaktig men gir en indikasjon på feber så kan du måle mer nøyaktig rektalt ved behov. Pannetermometer er raskt og enkelt å bruke og kan gjøres mens baby sover :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes forresten det er praktisk å ha et sånt pannetermometer. Det er ikke like nøyaktig men gir en indikasjon på feber så kan du måle mer nøyaktig rektalt ved behov. Pannetermometer er raskt og enkelt å bruke og kan gjøres mens baby sover :)

Pannetermometer er like lite korrekt som å bruke en hånd på panna. Altså et veldig unødig kjøp :)

Anonymkode: 81c9f...db8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp eventuelt øre termometer:) kan du ta det i søvn også 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er uvanlig at så små barn har feber, men det vet du sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...