Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Over at de er så lite ambisiøse og suksessfulle?

Mine venner er bare vanlige middelmådige arbeidere. Ingenting for meg å bygge nettverk ut fra.

Tenk å være barndomsvenn med Jonas Gahr Støre eller Erna Solberg. Tenk hvilke dører det ville åpnet for deg, og hva slags liv du kunne hatt.

Eller tenk å gå i klasse med og være bestis med kronprinsessen. Tenk den omgangskretsen du blir introdusert for. Mulighetene er uante.

Som barn er det litt tilfeldig hvem vi blir venner med. Men noen har virkelig hatt flaks. Har en i vennegjengen suksess så drypper det på resten av gjengen. Uansett hva slags udugelige latsabber de måtte være.

Jeg er litt bitter for at jeg endte opp med en vennegjeng som fører noe sted.

Anonymkode: bf4ff...94c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du høres jo ut som tidenes venn selv… 

Anonymkode: 1a5b7...f45

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Alle vennene mine er uføre bortsett fra en som jobber i fastfood-kjede, og det er helt greit for meg. Det som betyr noe er at de er snille og hjelpsomme folk. 

Anonymkode: dcec7...375

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaha ja, men da får du kutte ut vennene dine da, og heller bli venn med en kjendis :)

Jeg driter i hvilket nettverk mine venner har og hvem de har gått i klasse med, jeg bryr meg om hvordan de er som person❤

Anonymkode: b54a6...92d

• Nyttig 1
Skrevet

Har ingen venner så nei 

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, jeg er ikke skuffet over dem. Har aldri tenkt tanken på at venner og venninner kan "skaffe meg noen fordeler" på den måten du skisserer. Trodde ikke folk baserte vennskapene sine på hva vennene kan skaffe dem av fordeler, akkurat...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mat trollet, det har inntatt alkoholholdige drikkevarer. 🧌

Anonymkode: 9adc1...cb4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på 🤔

Men, nei, jeg verken bruker eller ser på vennene mine på den måten.

Anonymkode: f59ed...0d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har venner fra alle samfunnsklasser og yrker. Alle mine venner er smarte,empatiske mennesker som jeg har lært mye i fra, uavhengig Av yrker o.l . Finnes ikke skuffet over noen av de❤️

Har du sånne tanker om dine venner fortjener du de ikke…

Anonymkode: ae9af...d6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Over at de er så lite ambisiøse og suksessfulle?

Mine venner er bare vanlige middelmådige arbeidere. Ingenting for meg å bygge nettverk ut fra.

Tenk å være barndomsvenn med Jonas Gahr Støre eller Erna Solberg. Tenk hvilke dører det ville åpnet for deg, og hva slags liv du kunne hatt.

Eller tenk å gå i klasse med og være bestis med kronprinsessen. Tenk den omgangskretsen du blir introdusert for. Mulighetene er uante.

Som barn er det litt tilfeldig hvem vi blir venner med. Men noen har virkelig hatt flaks. Har en i vennegjengen suksess så drypper det på resten av gjengen. Uansett hva slags udugelige latsabber de måtte være.

Jeg er litt bitter for at jeg endte opp med en vennegjeng som fører noe sted.

Anonymkode: bf4ff...94c

Tror jeg hadde vært litt skuffet, om jeg hadde en venn som deg. 

Anonymkode: d76cc...e76

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Maskinfører said:

Har ingen venner så nei 

Trist😥

Anonymkode: 82d97...3db

• Hjerte 1
Skrevet

Haha, TS minner meg om en av disse kvasistylistene på TikTok som romantiserer og forguder "old money" og forteller hvordan man skal få en "old money"-stil. I et desperat forsøk på å fremstå med skyhøy sosial og kulturell kapital, oppnår man gjerne det stikk motsatte. Litt sånn Hyacinth Bouquet som smisker med sognepresten, for å si det sånn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min barndomsvenn er suksessfull næringslivsleder og grunder av stort selskap.  Jeg har et stående tilbud om å komme å jobbe i et av hans selskaper om jeg noen gang skulle ha lyst/behov.

Jeg har aldri trengt det. Men greit å vite at jeg har muligheten. Det er et sikkerhetsnett. Det setter jeg pris på, og ikke noe folk flest har mulighet til.

Anonymkode: b478a...0ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Trist😥

Når jeg kom tilbake etter 20 år var det ikke noe mere igjen barndommen/ungdomstiden  man skulle bruke til og bygge opp nettverk ble ødelagt lever man i ett tidsperspektiv 100 år så var det trist at de første 20 årene skulle ødelegge for de resterende 80 søsknene mine mistet jeg også Barnevernsbarn 1992-2007 :gråter:

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Maskinfører said:

Når jeg kom tilbake etter 20 år var det ikke noe mere igjen barndommen/ungdomstiden  man skulle bruke til og bygge opp nettverk ble ødelagt lever man i ett tidsperspektiv 100 år så var det trist at de første 20 årene skulle ødelegge for de resterende 80 søsknene mine mistet jeg også Barnevernsbarn 1992-2007 :gråter:

Huff så trist😥 Sender deg en klem:klem:

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Virker som om det er litt typisk for oss som har vært i systemet som barn/ungdommer at vi har et relativt lite nettverk som voksne. Du er iallfall ikke alene, ikke at det hjelper noe... :P 

Anonymkode: 9079b...165

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nice try m8

Anonymkode: 7cd33...870

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke tenkt på at du selv er grunnen til at du ikke har suksessfulle venner? Du har jo garantert vært nærme nok noen til å ha mulighet til å bygge et vennskap, men de tiltrekkes ikke deg og sannsynligvis var de ikke tiltrekkende for deg heller. Man heller mot det man kjenner. 

Anonymkode: 236f6...379

AnonymBruker
Skrevet

Enda et barnevernsbarn uten noe særlig til nettverk her.... Det er trist.

Anonymkode: 6708e...e83

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...