Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke prøvere, men etter mange bivirkninger av p-piller, og i desember en fæl opplevelse med p-ringen, sa kjæresten min at vi ikke trengte å gå på piller mer. (Jippi!!) Jeg har kanskje ikke eggløsning (målt i 2002 hos lege), så sannsynligheten er ikke så stor for at vi blir gravide. Har akkurat tatt en blodprøve hos legen for å sjekke østrogennivåene mine, om de er sånn som i 2002.

Nå er vi altså ikke prøvere aktivt, men det KAN jo skje noe. Kjæresten min har et avslappa forhold til dette, og vi liker og kose oss med vin. Kan man egentlig drikke vin?? Snakk om å dele 1 flaske. Med mine østrogenverdier kan det jo ta år å bli gravid, og skal en da oppføre seg som en er gravid mellom hver eggløsning og menstruasjon?

Jeg er sterkt mot at gravide røyker og drikker alkohol, så derfor så ble det litt rart da kjæresten syntes jeg overdrev veldig når jeg sa nei til å kose med vin i går... Så ble det til at vi delte en flaske, allikevel. Ikke noe drikkepress, altså ;) , men sannsynligheten for at det er et barn i magen nå er jo ultraliten.

Nå får jeg vite østrogennivået mitt om ei uke, så da vet jeg litt mer. Har bestilt eggløsningstester over nettet, også. Mest for moro skyld, og for at jeg veldig gjerne vil vite om jeg har eggløsning..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk vin med god samvittighet du.

Du skal ha et liv selv om du ikke går på piller også

Skrevet

Syns du skal fortsette å kose deg med vin :)

Skrevet

Det er jo veldig bra, så slipper jeg å tenke så mye på dette.

Men jeg ble overrasket over svarene, altså. Kan virkelig ikke et eventuelt foster ta skade av dette? Folk stopper jo selvfølgelig når menstruasjonen uteblir, men da er kanskje fosteret allerede en eller to uker? Har hørt noe om at det tar litt tid før det befruktede egget fester seg, så det er kanskje det er derfor det ikke gjør noe om en drikker litt vin.

(men så er det ikke snakk om å kaste seg på fylla, heller da :) )

Skrevet

Egget fester seg i livmoren ca 1 uke etter eggløsningen, og altså ca 1 uke før forventet mens.

Imidlertid er det ikke noen "kontakt" der som gjør at fosteret blir påvirket av hva mor spiser/drikker så tidlig. Denne kontakten opprettes først en liten stund etter man skulle hatt mensen. Så å drikke alkohol før mens er ikke noe farlig

Skrevet

Jeg holdt meg unna alkohol i prøveperioden, men det er selvsagt opp til hver enkelte å avgjøre.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

det som skjer det skjer.

jeg prøvde i oktober og drakk ingenting. ble gravid, men ble det SA like før jul.

nå driter jeg rett og slett i hele babystyret og lar livet gå sin gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...