Gå til innhold

Kan jeg bruke rosejord til ettårige vanlige hageplanter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal plante å er tom for vanlig jord. Kan jeg bruke rosejord isteden? Der ligner jo ikke vanlig jord og mer barkete .. kan andre planter trives i slik jord?

Anonymkode: 461b6...cfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg trodde rosejord inneholdt mer kompost og var mer næringsrik pga rosene krever det? Ikke at den var mer "barkete"?

Hadde rosehage en gang i tiden, men kan ikke huske at rosejorden var "barkete". Mener du at det faktisk er store barkebiter i den?

Men jeg hadde brukt rosejorden til andre planter som trenger mye næring og skal blomstre mye, ja. Kanskje plukket vekk de største barkebitene, om det faktisk er det og ikke torv som er i den.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Ja er ikke som vanlig jord mere sånn biter i den.. men siden den er næringsrik kan jeg jo prøve tenkte jeg. Men er usikker..😅

image.jpg

AnonymBruker
Skrevet

image.jpg

Skrevet

Det var rar jord, må jeg si. Bare barkebiter jo? Men det står jo uansett på sekken "sommerblomster" også, så da kan du jo bruke den til det. 

Har aldri brukt eller sett sånn rosejord selv, men det er 7-8 år siden jeg pleide å tråkke ned det lokale gartneriet da. Kanskje det er en ny oppfinnelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja man kan blande i bedd men usikker på å bruke bare denne jorden. Ja den er helt merkelig.. 🤔

Skrevet (endret)
15 hours ago, AnonymBruker said:

Skal plante å er tom for vanlig jord. Kan jeg bruke rosejord isteden? Der ligner jo ikke vanlig jord og mer barkete .. kan andre planter trives i slik jord?

Den er nok å regne for jordforbedring. Så jeg ville ikke kun ha brukt den. https://hageland.no/hagekartoteket/spesialjord/

Endret av skrue
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg kjøper vanlig plantejord i morgen😃😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...