Gå til innhold

Fjerne galleblæren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har fått fjernet galleblæren? Hvordan ble livet etterpå mtp fordøyelsen, spising osv?

Anonymkode: fbbf2...56d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet den for et år siden. Fikk anfall hver gang jeg spiste noe, uansett hva det var.

Det tok litt tid før magen oppførte seg vanlig. Var endel mat som gikk rett gjennom systemet, og så fikk jeg forstoppelse en stund. Men nå er det greit.

Er så og si som før nå - bare uten anfallene. Kan spise hva jeg vil, men kjenner det ekstra godt når jeg spiser ting jeg vet jeg ikke tåler så godt (laktose og gluten). Av en eller annen grunn får jeg vondt i magen mye tidligere enn før, har altså lengre tid fra jeg kjenner det til jeg MÅ være på do, men ikke noe annet.

Absolutt verdt å fjerne den for min egen del.

Anonymkode: 8c54e...c12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fjernet den for et år siden. Fikk anfall hver gang jeg spiste noe, uansett hva det var.

Det tok litt tid før magen oppførte seg vanlig. Var endel mat som gikk rett gjennom systemet, og så fikk jeg forstoppelse en stund. Men nå er det greit.

Er så og si som før nå - bare uten anfallene. Kan spise hva jeg vil, men kjenner det ekstra godt når jeg spiser ting jeg vet jeg ikke tåler så godt (laktose og gluten). Av en eller annen grunn får jeg vondt i magen mye tidligere enn før, har altså lengre tid fra jeg kjenner det til jeg MÅ være på do, men ikke noe annet.

Absolutt verdt å fjerne den for min egen del.

Anonymkode: 8c54e...c12

Takk for svar. Jeg har ingen plager nå, men der har blitt oppdaget at jeg har polypper, så da skal den visst fjernes. Håper bare ikke det kommer til å hindre meg på noen måte, tenker da på reiser og slikt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg holdt på å dø etter operasjonen for de fucka det til. Men etter det, så har jeg ingen plager, kan spise akkurat hva jeg vil 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Magen trengte litt tilvenning etter operasjon, men kan spise hva som helst nå. Magen min er nok litt sensitiv, jeg har ofte løs mage. Men absolutt levelig! Og sinnsykt verdt det - de smertene jeg hadde var uutholdelige. 

Anonymkode: 74ec0...ae4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min far har fjernet galleblæren og han lever som om han ikke hadde gjort det. Spiser alt han ønsker, inkludert feit mat, uten noen smerter eller plager. 

Anonymkode: f74dd...40f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjerner min til uka. Spent! Håper jeg ikke nesten dør som Topsi…

Anonymkode: af1c3...b61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok min i 2007 og har slitt siden. Ring renner rett gjennom, men i perioder.

Anonymkode: 012ee...45b

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet i 2017. Har levd som normalt etterpå uten noen som helst utfordringer😊 

Anonymkode: 6f999...120

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at der går bra med de fleste 😊

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet den da jeg var 17. Altså snart 30 år siden. Slet med diaré daglig i ca 7 år, før det roet seg. 

Anonymkode: 4cccd...05b

Skrevet

Samboer fjernet sin i desember '22, første to mnd måtte han være forsiktig med kostholdet. Men etter dette har han spist det han vil uten noe smerter. 

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet min i 2014. Hadde ingen plager med magen/fordøyelsen før det. Har mye problemer nå med diare etter måltider. Spiser aldri hvis det ikke er toalett i nærheten. Veldig slitsomt. 

Anonymkode: 55e0d...e2e

Skrevet

Fjernet den i 2019. 

Var veldig forsiktig med fett i starten, i frykt for smerter (hadde to runder med bukspyttkjertelinfeksjon også - en rett før, en rett etter fjerningen), men etter det har det gått helt fint. 

Kan bli løs i magen om det er en del fet mat over en kort periode, men ut over det, ingen problemer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet min for snart 15 år siden, og har ikke opplevd noen plager.  Kan ha en tendens til noe løs mage, uten at det plager meg.

Anonymkode: 32e6f...74c

AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere som svarer, det beroliger meg 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...