AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Håpløst dårlig sykkelby. Flere milliarder kroner er brukt på å bygge sykkelfelt som ikke har noen sammenheng. Du har 50-200 meter med sykkelvei, før den enten forsvinner, eller sykkelveien fortsetter på andre siden av gata. Ingen sammenheng med noe som helst. Bussholderplasser som går over sykkelfeltet. Sykkelfelt som forsvinner i et hvert veikryss. Det er bare rot, og det fungerer ganske enkelt ikke! Dette har politikerene våre kastet bort pengene på. Andre "sykkelbyer" som har det likt? Anonymkode: 0daec...36f 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #2 Skrevet 13. mai 2023 Bergen var slik i mange tiår og er vel knapt noe bedre i dag. Det tar evigheter å planlegge bilene ut av, og syklene inn i, byen. Anonymkode: 10cba...854
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Håpløst dårlig sykkelby. Flere milliarder kroner er brukt på å bygge sykkelfelt som ikke har noen sammenheng. Du har 50-200 meter med sykkelvei, før den enten forsvinner, eller sykkelveien fortsetter på andre siden av gata. Ingen sammenheng med noe som helst. Bussholderplasser som går over sykkelfeltet. Sykkelfelt som forsvinner i et hvert veikryss. Det er bare rot, og det fungerer ganske enkelt ikke! Dette har politikerene våre kastet bort pengene på. Andre "sykkelbyer" som har det likt? Anonymkode: 0daec...36f Lillestrøm vil også veldig gjerne være en sykkelby, de bygger ut masse sykkelveier, men ingen bruker dem🤣🤣 Politikere er alltid i tåka og har null peil på hva folket vil Anonymkode: 1a7f9...c6a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Oslo er ikke akkurat noe særlig bedre. Spesielt sykkelveier som er utenfor sentrum. Plutselig stopper, delt sykkelvei/gå vei, sykkelvei rett over bussstop, eller sykkelvei på feil sted så ingen bruker de ... Anonymkode: a2358...02d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Og så blir andre trafikanter sure fordi vi ikke sykler på de fine sykkelveiene som det er brukt milioner på å lage... Men det er jo ikke syklistene sin feil at det er laget masse korte sykkelveier som alltid slutter når de kommer til et kryss, krever masse kryssing av vei via gangfelt, etc. Anonymkode: a1d8b...5b0
Snok1 Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 14.01): Oslo er ikke akkurat noe særlig bedre. Spesielt sykkelveier som er utenfor sentrum. Plutselig stopper, delt sykkelvei/gå vei, sykkelvei rett over bussstop, eller sykkelvei på feil sted så ingen bruker de ... Anonymkode: a2358...02d Oslo er sakte i ferd med å bli en bra sykkelby. Næ begynner sykkelveien å henge sammen, og biler i gater med sykkelveier venner seg til sykler i gatene. I tillegg er det et nettverk med vintersykkelveier som har prioritert snømåking. Det som nå trengs i Oslo er trafikklys som prioriterer sykler overfor biler slik at syklene kommer seg raskere fram enn bilene. Da vil ENDA flere velge sykkel som sitt prioriterte framkomstmiddel. I mange områder i Oslo er prisen på parkering og garasje en brøkdel av hva det var bare for få år siden. Oslo-folk velger bort bilen i tusentall, noe som i seg selg gjør det enda bedre å sykle. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå