Andro Skrevet 13. mai 2023 #1 Del Skrevet 13. mai 2023 Har regnet meg selv som sapioseksuell siden jeg først hørte begrepet. Det er hvordan folk virker i hodet jeg primært tiltrekkes av, og et vakkert og intelligent resonnement kan tenne meg. Dette betyr naturligvis ikke at jeg tenner på IQ alene, eller en hvilken som helst intelligent person. Det må jo være en person som har interessante ting å formidle, som gir meg spennende samtaler og eller har gode verdier og meninger. Det handler mye om sosial intelligens, og evne til å dele tanker med andre. Det handler også om å ha en match i en interesse der smartheten er til felles glede. “We found that sapiosexuality can be measured psychometrically and that between 1 percent and 8 percent of relatively young people (18 to 35) may be sapiosexuals," shared Gignac to PsyPost. "However, interestingly, how intelligent a person is (measured with an actual IQ test) does not appear to predict the degree to which people identify themselves as a sapiosexual." https://www.iflscience.com/some-people-really-are-attracted-to-intelligence-suggests-study-on-sapiosexuality-45385?fbclid=IwAR1VH_H1E-q8s5RKEo0BUYtcQx8nyxAqyuv0sEcbuYmL5lMiwX3dJQy2LjU 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #2 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg er heterofil Anonymkode: 6cf2e...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Del Skrevet 13. mai 2023 Tja, jeg tenner ikke på idioter og idioti... Jeg synes også at kjæresten er veldig smart. Men ingen har jo iq-testa ham. Anonymkode: e7592...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Del Skrevet 13. mai 2023 Nei, jeg tenner på stillhet. Anonymkode: 0a5d1...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Del Skrevet 13. mai 2023 Intelligens er veldig viktig for meg, det er noe som må være på plass, men det ytre er også en faktor som må være på plass, så ville aldri definert meg som det, ser heller ikke nytten av å plassere meg i en boks Anonymkode: 89acc...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg er nok per definisjon sapioseksuell, men jeg har seriøst verken noe behov eller noe ønske om å sette en merkelapp på det. Å tiltrekkes smarte mennesker som er spennende å snakke med og som forstår verden rundt seg er virkelig en helt normal ting og ingenting som behøver et navn. Anonymkode: 88862...0ad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #7 Del Skrevet 13. mai 2023 Høres ut som noe wannabee-greier Anonymkode: b9909...3e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Del Skrevet 13. mai 2023 Oi, er det et ord for det? Jeg er nok sapioseksuell i så fall. Er sjeldent opptatt av utseende og kropp, er mye viktigere for meg hva folk har i hodet. Anonymkode: c1c86...657 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, er det et ord for det? Jeg er nok sapioseksuell i så fall. Er sjeldent opptatt av utseende og kropp, er mye viktigere for meg hva folk har i hodet. Anonymkode: c1c86...657 Reflekter over forskjellen på sjelden og sjeldent. Anonymkode: b10af...a79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Reflekter over forskjellen på sjelden og sjeldent. Anonymkode: b10af...a79 Så tøff du er, du som må rakke ned på folk anonymt over nett for å føle deg bedre Anonymkode: c1c86...657 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #11 Del Skrevet 13. mai 2023 Må alt ha et ….seksuell-ord for tiden? Jeg er heterofil og jeg FALLER FOR intelligente menn. Jeg sier ikke at jeg TENNER PÅ det. Faen, jeg er så lei alt denne idiotien. Likesinnede tiltrekkes av hverandre. Det er ikke verre enn det. Høy IQ er viktig, men selvfølgelig ikke det eneste som betyr noe når jeg blir forelsket. Anonymkode: a1e2f...34d 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Reflekter over forskjellen på sjelden og sjeldent. Anonymkode: b10af...a79 Hvorfor? Skulle hun vært sjelden opptatt av? Hadde ikke det betydd unormalt opptatt av? Som er motsatt betydning av hva hun mente? Anonymkode: 4d53c...4dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #13 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så tøff du er, du som må rakke ned på folk anonymt over nett for å føle deg bedre Anonymkode: c1c86...657 Rakke ned på? Nei. Hva mener du? AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor? Skulle hun vært sjelden opptatt av? Hadde ikke det betydd unormalt opptatt av? Som er motsatt betydning av hva hun mente? Anonymkode: 4d53c...4dc Nei, det er du som er «motsatt». Han er sjelden opptatt = det er ikke så ofte han er opptatt. Han er sjeldent opptatt = han er mer opptatt enn de aller fleste. Anonymkode: b10af...a79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 13. mai 2023 #14 Del Skrevet 13. mai 2023 Ja, hvis jeg skal plasseres i en kategori er jeg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #15 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg liker dumme damer, er det et fancy ord for dette? Anonymkode: e844a...388 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #16 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg liker dumme damer, er det et fancy ord for dette? Anonymkode: e844a...388 Ja, misogynist Anonymkode: 46f56...1e2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 13. mai 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er heterofil og jeg FALLER FOR intelligente menn. Jeg sier ikke at jeg TENNER PÅ det. Når du sier at du ikke tenner på det, så er det kanskje fordi du ikke gjør det. Jeg tenner seksuelt på det. Det er altså noe mer ved det enn å like smarte partnere, det er en seksuell og romantisk attraksjon som får meg myk i knærne med stjerner i øynene. - Når personligheten er god, og intellektet smelter ut i kloke utsagn som imponerer meg, da er jeg lett å sjarmere. Derfor er jeg mer interessert i å kartlegge en persons verdier og meninger før jeg sier ja eller nei til en date, enn jeg er i overfladiske ting som utseende og slike ting. Noe mange menn synes at det nesten er for intimt å bli spurt om, men sende bilder av pikken sin, det gjør de gjerne 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #18 Del Skrevet 13. mai 2023 Andro skrev (38 minutter siden): Når du sier at du ikke tenner på det, så er det kanskje fordi du ikke gjør det. Jeg tenner seksuelt på det. Det er altså noe mer ved det enn å like smarte partnere, det er en seksuell og romantisk attraksjon som får meg myk i knærne med stjerner i øynene. - Når personligheten er god, og intellektet smelter ut i kloke utsagn som imponerer meg, da er jeg lett å sjarmere. Derfor er jeg mer interessert i å kartlegge en persons verdier og meninger før jeg sier ja eller nei til en date, enn jeg er i overfladiske ting som utseende og slike ting. Noe mange menn synes at det nesten er for intimt å bli spurt om, men sende bilder av pikken sin, det gjør de gjerne 😆 Ja, det det som er en del av det å falle for noen da…… herrejesus. Dette er ikke noe nytt. Bare gammalt nytt i ny, fancy og mer innvikla innpakning. Anonymkode: a1e2f...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #19 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg faller for brunøyde menn med brunt hår og rufsete street wear stil. Vært sånn i over 30 år. Ensporet AF. Anonymkode: f2909...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 13. mai 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det det som er en del av det å falle for noen da…… Ja, for noen av oss er det intellektet vi faller for. Det noen viser oss fra sitt eget hode. For enkelte andre holder det at partneren har pene legger. Vi har alle vårt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå