AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Jeg vil bare innledningsvis si at jeg ikke er en person som er overgjennomsnittlig opptatt av å rydde. Jeg tror jeg er helt gjennomsnittlig på det. Får liksom ikke panikk hvis noen legger fra seg en kopp, og jeg har det ofte slik at en kopp jeg har drukket fra står på skrivebordet. Jeg legger ikke alltid klær tilbake i skapet, men jeg legger det pent på stolen. Men for noen dager siden var jeg på besøk hos en venninne. Og rommet hennes var totalt kaos! Det var litt uforventet besøk, da jeg måtte hjelpe henne med noe, så hun fikk ikke tid til å rydde, men det var masse klær og undertøy som lå rundt på gulvet. Et sminkebord med masse kopper/tallerkener, sminke som bare ligger rundt(ikke sånn som man ofte lar stå igjen på sminkebordet hvis det haster om morgen) Det var fullstendig kaos. Jeg sa ikke noe til henne om det, men jeg tror ikke hun er deprimert/syk(men hva vet jeg?) Til å ikke kunne rydde dette bort. Jeg har også fått tilsendt bilder av andre venninner i speil hvor man kunne se resten av rommet, og da så jeg ofte i bakgrunnen at det var masse klær og ting som lå på gulvet. Hvor vanlig er dette? Jeg kunne ikke tenkt meg å bare kaste ting på gulvet! Men er det vanlig hjemme hos dere? For meg høres det helt umulig ut, men kanskje det er vanlig i mange hjem? Jeg kan ikke tenke meg at noen i familien min kunne hatt det sånn. Anonymkode: df0d3...2bb
Million Skrevet 13. mai 2023 #2 Skrevet 13. mai 2023 (endret) Jeg kaster aldri klær på gulvet. Men når jeg planlegger en vaskedag for sengetøy neste dag, samler jeg det som skal vaskes i en haug på gulvet på soverommet. Da glemmer jeg det ikke, og så får jeg vasket det neste dag. Men å hive klær e.l. rundt om på gulvet skjer aldri. Enten legger jeg det i skittentøyskurven til vask, eller på stolen om det er rent nok/brukt lite nok til at det kan brukes igjen en gang eller to til før det vaskes. Har aldri forstått meg på folk som bare slipper ting som klær rett ned på gulvet!? Hva i....? Hvorfor legger de det ikke rett i skittentøyskurven?? Man kan ha en skittentøyskurv på soverommet også, ikke bare på badet eller vaskerommet. Enkelt å samle ting i en kurv i steden for på gulvet. Endret 13. mai 2023 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 Jeg kastet alltid klær på gulvet, spesielt på soverommet. Tar de opp når jeg skal vaske de/bruke de igjen. Anonymkode: c95c0...737 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Million skrev (10 minutter siden): Jeg kaster aldri klær på gulvet. Men når jeg planlegger en vaskedag for sengetøy neste dag, samler jeg det som skal vaskes i en haug på gulvet på soverommet. Da glemmer jeg det ikke, og så får jeg vasket det neste dag. Men å hive klær e.l. rundt om på gulvet skjer aldri. Enten legger jeg det i skittentøyskurven til vask, eller på stolen om det er rent nok/brukt lite nok til at det kan brukes igjen en gang eller to til før det vaskes. Har aldri forstått meg på folk som bare slipper ting som klær rett ned på gulvet!? Hva i....? Hvorfor legger de det ikke rett i skittentøyskurven?? Man kan ha en skittentøyskurv på soverommet også, ikke bare på badet eller vaskerommet. Enkelt å samle ting i en kurv i steden for på gulvet. Jeg synes også det er veldig rart! Særlig undertøy. Anonymkode: df0d3...2bb 1
Topsi Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 (endret) Jeg er en fullstendig rotekopp, så hos meg er det ofte klær på soveromsgulvet eller badegulvet. Ikke i stua Endret 13. mai 2023 av Topsi 2
Letharia Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 Folk er forskjellige, noen er for late, noen har psykiske plager, andre har fysiske. Noen har viktigere ting å prioritere så rydding skjer sjeldent dessverre, noen liker faktisk å ha det sånn og føler de har mer kontroll på ting da. Personlig er jeg ryddig av meg, og nøye med å vaske, men det er fordi at jeg får kaos i hodet hvis det er kaos i huset. Også har jeg to hunder, som røyter et par ganger i året, og da må man støvsuge veldig ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #7 Skrevet 13. mai 2023 Rommet hennes? Som soverommet? Hvordan folk har det på soverommene sine, har jeg ingen anelse om. Pleier ikke å være der når jeg besøker venninner. Men tilbake til om vi slenger fra oss rundt omkring i huset, så gjør vi ikke det. Gjorde nok mer det når jeg var tenåring, da var det glass, kopper og tallerkner på soverommet. Klær hulter i bulter over alt. Helt til jeg tok et skikkelig skippertak. Anonymkode: 111c7...9c8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rommet hennes? Som soverommet? Hvordan folk har det på soverommene sine, har jeg ingen anelse om. Pleier ikke å være der når jeg besøker venninner. Men tilbake til om vi slenger fra oss rundt omkring i huset, så gjør vi ikke det. Gjorde nok mer det når jeg var tenåring, da var det glass, kopper og tallerkner på soverommet. Klær hulter i bulter over alt. Helt til jeg tok et skikkelig skippertak. Anonymkode: 111c7...9c8 Ja, vi måtte til soverommet hennes for at jeg kunne hjelpe henne, så det var ikke sånn at jeg bare gikk inn der. Anonymkode: df0d3...2bb
droopy Skrevet 13. mai 2023 #9 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vil bare innledningsvis si at jeg ikke er en person som er overgjennomsnittlig opptatt av å rydde. Jeg tror jeg er helt gjennomsnittlig på det. Får liksom ikke panikk hvis noen legger fra seg en kopp, og jeg har det ofte slik at en kopp jeg har drukket fra står på skrivebordet. Jeg legger ikke alltid klær tilbake i skapet, men jeg legger det pent på stolen. Men for noen dager siden var jeg på besøk hos en venninne. Og rommet hennes var totalt kaos! Det var litt uforventet besøk, da jeg måtte hjelpe henne med noe, så hun fikk ikke tid til å rydde, men det var masse klær og undertøy som lå rundt på gulvet. Et sminkebord med masse kopper/tallerkener, sminke som bare ligger rundt(ikke sånn som man ofte lar stå igjen på sminkebordet hvis det haster om morgen) Det var fullstendig kaos. Jeg sa ikke noe til henne om det, men jeg tror ikke hun er deprimert/syk(men hva vet jeg?) Til å ikke kunne rydde dette bort. Jeg har også fått tilsendt bilder av andre venninner i speil hvor man kunne se resten av rommet, og da så jeg ofte i bakgrunnen at det var masse klær og ting som lå på gulvet. Hvor vanlig er dette? Jeg kunne ikke tenkt meg å bare kaste ting på gulvet! Men er det vanlig hjemme hos dere? For meg høres det helt umulig ut, men kanskje det er vanlig i mange hjem? Jeg kan ikke tenke meg at noen i familien min kunne hatt det sånn. Anonymkode: df0d3...2bb Haha ja kunne vært hos meg du var, sovemroms gulvet mitt flyter av klær og rot må jeg innrømme
svartkatt Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 Aldri på gulvet. Oppå kommoder, bord, stoler osv ja. Eller i skittentøyet.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #11 Skrevet 13. mai 2023 Slipper ofte klær rett på gulvet på badet. Anonymkode: 6dc4b...695
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå