Reign Skrevet 22. mai 2023 #41 Skrevet 22. mai 2023 blasfeminist skrev (9 minutter siden): Mulig alle fortsatt har knapper for blinklys, men noen har tatt bort "spaken" til fordel for knapper på rattet. Vindusviskere styres automatisk. At dette har blitt typegodkjent er utrolig.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #42 Skrevet 22. mai 2023 26 minutter siden, Reign said: At dette har blitt typegodkjent er utrolig. Så lenge kundene fortsetter å kjøpe har bransjen full kontroll. Med nærmest ubegrensede ressurser til lobbyvirksomhet kan de styre utviklingen dit de vil. Trodde, en gang i tiden, at det ville komme et stort marked for biler som var bygget for å frakte fra a til å, uten mer stasj enn nødvendig. Der tok jeg grundig feil. Dagens kunder ønsker at alt fra bensinlokk til hanskerom betjenes med touch. Anonymkode: 5995d...242 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #43 Skrevet 22. mai 2023 Reign skrev (2 timer siden): Vanesak? Nei, det handler om trafikksikkerhet. Temperatur, styrke på AC vifte, vifte på frontrute, varme i setet. Mye tryggere med fysiske knapper man vet hvor er slik at man ikke trenger å se på dem, enn en touchscreen. Tror du ikke man blir kjent med skjermen i teslaen? Dessuten er det en speaker i teslaen som man kan gi kommandoer til. Feks så kan man be om å bli navigert til et bestemt sted, så finner den ut ruta uten at man trenger å trykke på skjermen Anonymkode: 8c3d7...714 1
I Grosny Skrevet 22. mai 2023 #44 Skrevet 22. mai 2023 Hvis du måler skjønnhhet pr krone så synes jeg grå Tesla Model X leverer lite. Bilen er ikke akkurat stygg, men den er veldig grå.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #45 Skrevet 22. mai 2023 blasfeminist skrev (3 timer siden): Mulig alle fortsatt har knapper for blinklys, men noen har tatt bort "spaken" til fordel for knapper på rattet. Vindusviskere styres automatisk. Er vel kun Tesla som har gjort det, så etter på tre forskjellige elbiler og alle har to spaker på rattstammen, for å betjene viskere og blinklys. Og Tesla er uaktuelt å kjøpe. Anonymkode: faa18...81e
Reign Skrevet 23. mai 2023 #46 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tror du ikke man blir kjent med skjermen i teslaen? Anonymkode: 8c3d7...714 Du mener du kan betjene en berøringsskjerm uten å se på den? Jeg kan nemlig betjene de fysiske bryterne i bilen min uten å se på dem. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #48 Skrevet 23. mai 2023 Mye stygge linjer i bilindustrien, og på min hatliste er samtlige Toyota-modeller. Anonymkode: bf91a...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #49 Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (18 timer siden): At dette har blitt typegodkjent er utrolig. Tesla har spake på rattet for både blinklys og vindusviskere, slapp av. Anonymkode: e3ae2...65b 1
Snok1 Skrevet 23. mai 2023 #50 Skrevet 23. mai 2023 Dette gjelder ikke først og fremst estetisk design, men måkevingedørene på Tesla X ergrer meg grønn. Var hele designavdelingen på LSD en hel måned? Hvorfor?!?! 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #51 Skrevet 23. mai 2023 On 5/19/2023 at 2:56 PM, AnonymBruker said: Model Y ser ut som en Model 3 som har stått for lenge i sola, så taket har svulmet opp. Fronten er stygg (ser ut som den har 'duck lips') og bakruta er merkelig utformet når man ser den rett bakfra. Og ikke få meg til å begynne på interiøret. 🤢 Model X ser ut som et påskeegg fra siden. Så var det disse latterlige dørene som jeg ikke får nevne. Beklager hvis jeg tråkket på Tesla-tærne dine, men jeg synes disse to er veldig stygge biler. Model S går an, men Mod 3 har samme grusomme interiøret som Y, så den henger seg på de to nevnte over av den grunnen. Anonymkode: 7543a...f75 Vi har modell 3 og samboeren nekter å gå over til model Y fordi den har så tjukk rumpe 😂 Hva er det med mannfolk, sier jeg bare, skal alt velges etter hvor fin rumpe er? Jeg ville ønsket meg så gjerne samme bil som model 3 men litt større baksette takk - 20 cm større på model Y, og disse 20 cm savnes. men der er jeg uenig med deg, er at jeg synes model S er absolutt stygeste. Den er for stor, for oppblåst, ser ut som peugeot 308 cc, som er mine øyne en av de styggeste biler, ser ut som en padde. Her er den: Anonymkode: 9460c...e3e
Reign Skrevet 23. mai 2023 #52 Skrevet 23. mai 2023 Violetta skrev (10 minutter siden): Denne. Ingen over, ingen ved siden Honda e er jo kul. Den er retro. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #53 Skrevet 23. mai 2023 20 minutter siden, Reign said: Du mener du kan betjene en berøringsskjerm uten å se på den? Jeg kan nemlig betjene de fysiske bryterne i bilen min uten å se på dem. Jeg skjønner hva man trenger å trykke så mye på mens man kjører? Anonymkode: 1bcc3...d71
Reign Skrevet 23. mai 2023 #54 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner hva man trenger å trykke så mye på mens man kjører? Anonymkode: 1bcc3...d71 Det har jeg allerede redegjort for. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #55 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 14.56): Model Y ser ut som en Model 3 som har stått for lenge i sola, så taket har svulmet opp. Fronten er stygg (ser ut som den har 'duck lips') og bakruta er merkelig utformet når man ser den rett bakfra. Og ikke få meg til å begynne på interiøret. 🤢 Model X ser ut som et påskeegg fra siden. Så var det disse latterlige dørene som jeg ikke får nevne. Beklager hvis jeg tråkket på Tesla-tærne dine, men jeg synes disse to er veldig stygge biler. Model S går an, men Mod 3 har samme grusomme interiøret som Y, så den henger seg på de to nevnte over av den grunnen. Anonymkode: 7543a...f75 Grusomme proposjoner. Hjelper heller ikke med den stygge spoileren. I starten var den i hvert fall aktiv (nedfellbar). Anonymkode: 1bd93...6e7
Reign Skrevet 23. mai 2023 #56 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tesla har spake på rattet for både blinklys og vindusviskere, slapp av. Anonymkode: e3ae2...65b Nå er det jo folk som sier at det ikke er spaker for dette, så dere må nesten bli enige.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #57 Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (2 timer siden): Du mener du kan betjene en berøringsskjerm uten å se på den? Jeg kan nemlig betjene de fysiske bryterne i bilen min uten å se på dem. Det er begrenset hva man trenger å trykke på den skjermen mens man kjører. Og som sakt har man en spiker man kan gi kommandoer til. Anonymkode: 8c3d7...714
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #58 Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (1 time siden): Nå er det jo folk som sier at det ikke er spaker for dette, så dere må nesten bli enige. Jeg har model Y, den har spake på rattet hvor jeg styrer blinklys og kan sette på vindusvisker (og vindusspylevæske). Anonymkode: e3ae2...65b
Reign Skrevet 23. mai 2023 #59 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er begrenset hva man trenger å trykke på den skjermen mens man kjører. Og som sakt har man en spiker man kan gi kommandoer til. Anonymkode: 8c3d7...714 Du justerer altså aldri klimanlegget eller setevarme på tur? Du har ikke en "spiker" (eller speaker, som er det engelske ordet du leter etter), du har en mikrofon. "Speaker" betyr høyttaler. Du kan ikke snakke til en høyttaler. Og sånne stemmekommandoer er håpløse. 2
newman01 Skrevet 23. mai 2023 #60 Skrevet 23. mai 2023 20 minutter siden, Reign said: Og sånne stemmekommandoer er håpløse Nå har jeg ikke testet Tesla sin, men Google sin assistent er rimelig treffsikker. Ganske mange modeller med Android Automotive (AAOS) nå, og det er sømløst integrert i bilens system. Så der trenger man ikke løfte blikket fra veien et sekund mens man kjører bil om man vil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå