AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #21 Del Skrevet 13. mai 2023 Var disse tingene der på visningen? Hvis man plukker det bort før visning kan man ta det med seg, men hvis ikke skal det stå igjen. Anonymkode: 31589...64c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #22 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var disse tingene der på visningen? Hvis man plukker det bort før visning kan man ta det med seg, men hvis ikke skal det stå igjen. Anonymkode: 31589...64c Eller oppgi i salgsannonsen hva som ikke følger med Anonymkode: fb55f...2c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #23 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Overtok ny bolig i går. Og tidligere eier har plukket ned gardinstenger, liftgardiner, to stk garderobeskap, en vegghengt ovn. Riktignok ikke helt vår stil, men likevel koster jo dette endel. Nevnte dette under overtagelse og sendte melding til megler som skulle sjekke opp i det. Kommer ikke til å gjøre noe stor sak ut av det, eldre par som tydeligvis ikke var oppdaterte. Men irriterende er det jo. Noen som har vært ute for lignende? Anonymkode: 21782...7a0 Det står jo presisert i salgsoppgaven hva som følger med boligen, så noen har kanskje misforstått ? Anonymkode: 9d50e...2e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #24 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det står jo presisert i salgsoppgaven hva som følger med boligen, så noen har kanskje misforstått ? Anonymkode: 9d50e...2e2 Ingenting spesielt var nevnt. Og alt var der på visningen… Anonymkode: 21782...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #25 Del Skrevet 13. mai 2023 Her hadde de fjernet alle varmeovnene, overtok på vinteren og det var tre etasjers hus med masse rom. Ble sykt dyrt å måtte kjøpe alle nye🙄 Anonymkode: 60047...958 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #26 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo egentlig. Derfor har jeg ikke fastmontert ting garderoben jeg har laget selv. Ikke villig til å gi slipp på mitt eget håndtverk. Og her har ts tapt en gammel ovn og gamle gardinstenger. Virkelig noe å bry seg om? Anonymkode: 1a61a...0c1 Hjelper ikke å la være å skru garderobeskapet i veggen, etter loven skal det følge med. Men du kan skrive i prospektet at det ikke medfølger. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå spør jeg gjerne dumt, men jeg har ganske mye fra IKEA, og både kommoder, nattbord, bokhyller og annet har det blitt anbefalt å sikre til veggen. De kan potensielt kante visstnok. Jeg har ikke barn, eller dyr, og ikke besøk av det heller til vanlig. Jeg lukker også igjen kommoden så ikke sånn at alle skuffer er ute og det blir veldig tungt osv. Ingenting er festet til vegg her. Er det likevel sånn å forstå at om jeg hadde festet de til veggen, så måtte de stå? Vi snakker Kallax bokhylle brukt til skjenk her, og ikke et vakkert innredet rom brukt til bibliotek med masse bokhyller 🤣🙈 Jeg har også mye fra serien Malm på soverommet og litt rart og måtte dele opp settet pga si festet nattbordet til veggen. Større klesskap, det nevnte biblioteket, gardinstenger, og vegghengt ovn visste jeg om da, men plutselig så jeg for meg at jeg måtte sette igjen mer enn jeg hadde tenkt. Dette er vel noe en kan klarere med kjøper også tenker jeg 🤔 Anonymkode: 16ead...af5 Neida, løsøre er løsøre enten det er sikret i vegg eller ei. Anonymkode: a2e31...c60 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #27 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg var kjip og tok ned min nokså dyre panelovn med avansert termostatstyring og erstattet med billig liten ovn før jeg hadde visninger, for å kunne ta den med til neste leilighet. Anonymkode: 81869...cb8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #28 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg var kjip og tok ned min nokså dyre panelovn med avansert termostatstyring og erstattet med billig liten ovn før jeg hadde visninger, for å kunne ta den med til neste leilighet. Anonymkode: 81869...cb8 Ikke kjipt. Lurt. Anonymkode: 0aa9e...f14 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 14. mai 2023 #29 Del Skrevet 14. mai 2023 Hvorfor overtok dere når det var mangler ved boligen? Det er jo akkurat slike ting som dette som skal forhindres ved at man går gjennom boligen sammen? Da hadde dette vært selgers problem. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #30 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 16.30): Ingenting spesielt var nevnt. Og alt var der på visningen… Anonymkode: 21782...7a0 Da ville jeg klaget. Anonymkode: 31589...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 15. mai 2023 #31 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 15.32): Har opplevd at tidligere eier tok med seg hvitevarene. Tok kontakt og informerte om at dette ikke var lov. Vedkommende kom tilbake med dem. Anonymkode: b335f...9dc Ikke integrerte hvitevarer er det naturlig å ta med seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 15. mai 2023 #32 Del Skrevet 15. mai 2023 Signerte dere overtakelsesprotokollen ved overtagelsen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #33 Del Skrevet 15. mai 2023 Her hadde de også RENSKA huset. Var så stressa ved overtagelse (utsatt av tidligere eierne) at jeg bare spurte om noen få ting, men angret på at jeg ikke ba dem komme og montere opp igjen alt de hadde tatt med seg. Det var knagger i gangen (bare stor hull igjen i veggen), all inredning for oppbevaring i utebod, hyller i gangen og på mange rom, vannslangen fra hagen, gardinstenger, hylle i gang osv osv. Skikkelig smålig og utrivelig og komme til "rensket hus". Anonymkode: 1f1c4...dea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 15. mai 2023 #34 Del Skrevet 15. mai 2023 Garderobeskap kan være alt fra noe billig til 699 fra Jysk i hvert rom, eller plassbygd spesialgarderobe til flere titalls tusen kroner. Så greit å være obs på dette med visning og følge med på hva som står igjen ved overtakelse. Forrige bolig vi solgte hadde eget rom innredet som felles garderobe med PAX-garderobe fra IKEA. Ikke det dyreste som finnes av løsninger, men heller ikke billig å erstatte. Snakker nok fort om 40k i ny garderobe. Den var der på visning og fulgte naturligvis med når vi solgte. Noe kjøper var positivt overrasket over. Jeg hadde tatt en telefon til megler i dag og spurt hva en gjør videre. Jeg hadde som et minimum prøvd å få holde igjen 20-50k for å dekke innkjøp av nytt invetar som er fjernet. Kanskje til og med mer dersom dette er spesielle liftgardiner som er skreddersydd. Kanskje til og med elektriske? Blir fort tusenlapper av sånt. Samtidig hadde jeg poengtert til megler at å få det som nå er demontert tilbake igjen ikke er aktuelt. Demontering og montering forringer verdien i mi bok, spesielt på ting som er ment å være montert over flere tiår. Skruer er ofte ødelagt, plastikkdeler blir sprø, merker i veggen +++. Jobben dere nå må gjøre bør kompenseres med at dere får dekket nye ting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #35 Del Skrevet 15. mai 2023 Dette finnes det jo klare regler på,og jeg regner med at megler kan disse reglene og vet hva som bør gjøres. Anonymkode: a1361...580 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #36 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 15.32): Har opplevd at tidligere eier tok med seg hvitevarene. Tok kontakt og informerte om at dette ikke var lov. Vedkommende kom tilbake med dem. Anonymkode: b335f...9dc Fra og med 2020 er det slik at hvitevarer ikke følger med, med mindre det er presisert i salgsoppgaven. Sitat Den største endringen som er gjort i løsørelisten er at hvitevarer som utgangspunkt ikke følger med. Tidligere har utgangspunktet vært at alle hvitevarer på kjøkken skal medfølge, uavhengig om hvitevarene er integrert eller ikke. Endringen medfører at prinsippet for hvitevarer er snudd. Dersom hvitevarer skal følge med boligen må selger særskilt angi hvilke hvitevarer som skal medfølge. Dersom løsørelisten ikke er fraveket, skal også integrerte hvitevarer fjernes før overtakelse. Sitat Anonymkode: 5fc56...193 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå