Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp. Føler meg som verdens verste mamma. Har en nyfødt på 7 dager, for 2 dager siden bæsjet hen seg mer eller mindre igjennom natten og innen vi hadde nådd morningen var jeg så trøtt at jeg klarte å treffe hodet hens i dørkarmen på vei til badet. 😭🙈 Baby våknet ikke men sov videre utrolig nok. 

Sjekket overalt og det så ut som det gikk bra. Men dagen etter kom det en kul på et par cm som fortsatt er der idag. Jeg har tidenes dårligste samvittighet og er livredd for at jeg nå har gitt ungen min hjerneskade for livet 😭😭 har snakket med jordmor på tlf som tror det har gått bra grunnet normal oppførsel fra baby etterpå, burde egentlig ringt legevakten, men tør ikke da samboer hadde klikket i vinkel om han hørte dette. Uhell eller ei. 

Har noen opplevd det samme? Finner så lite om det på så små når jeg søker. Er ganske høyt oppe på venstre side hvis det har noe å si. 

Noen som har opplevd det samme også har det gått bra? Stakkars lille gullet mitt. Hilsen mamma med tidenes dårligste samvittighet 😭😭

Anonymkode: 5411a...744

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, du må ha der grusomt ❣️. Jeg ville støttet meg på det jordmoren sa. Har ikke gjort akkurat det som skjedde deg med mine, men noe lignende. Observer baby nøye. Om det er endring, så tar du kontakt med lege. 

Du nevner samboer, ikke tenk på han, baby er viktigere. Håper alt går bra 🌼

Anonymkode: 53550...f55

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uhell skjer ❤️ Det har helt sikkert gått bra! Siden du er så urolig hadde jeg bedt om at helsesøsteren eller legen din kunne sett på ham, bare sånn at du fikk roet deg ned. Her klarte babyen min å falle ned trappa (bare to trinn heldigvis!) så jeg kjenner følelsen 100% Jeg trodde ikke babyen min kunne krype, men det kunne han plutselig.. 

Anonymkode: a0697...c86

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med lege. Helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan du kan tenke å droppe det..

Anonymkode: 29636...7d2

• Nyttig 1
Skrevet

burdeegentlig ringt legevakten, men tør ikke da samboer hadde klikket i vinkel om han hørte dette. Uhell eller ei

ÆRLIG talt, er du mer opptatt av at samboer klikker i vinkel enn å sjekke ordentlig hvordan det har gått med babyen din???? Skjønn det den som kan!

Hadde aldri vært meg i hvertfall……Vær snill sjekk det ut så snart som mulig♥️♥️♥️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hjelp. Føler meg som verdens verste mamma. Har en nyfødt på 7 dager, for 2 dager siden bæsjet hen seg mer eller mindre igjennom natten og innen vi hadde nådd morningen var jeg så trøtt at jeg klarte å treffe hodet hens i dørkarmen på vei til badet. 😭🙈 Baby våknet ikke men sov videre utrolig nok. 

Sjekket overalt og det så ut som det gikk bra. Men dagen etter kom det en kul på et par cm som fortsatt er der idag. Jeg har tidenes dårligste samvittighet og er livredd for at jeg nå har gitt ungen min hjerneskade for livet 😭😭 har snakket med jordmor på tlf som tror det har gått bra grunnet normal oppførsel fra baby etterpå, burde egentlig ringt legevakten, men tør ikke da samboer hadde klikket i vinkel om han hørte dette. Uhell eller ei. 

Har noen opplevd det samme? Finner så lite om det på så små når jeg søker. Er ganske høyt oppe på venstre side hvis det har noe å si. 

Noen som har opplevd det samme også har det gått bra? Stakkars lille gullet mitt. Hilsen mamma med tidenes dårligste samvittighet 😭😭

Kjøre vene. Livet ditt kommer til å bli slitsomt. De tåler masse. 

Anonymkode: b9c31...2fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ta kontakt med lege. Helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan du kan tenke å droppe det..

Man trenger da virkelig ikke oppsøke lege for et lite dunk i dørkarmen. Herregud. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gir ikke babyen helsehjelp fordi du er redd samboer skal bli sint? Bra start… 

Anonymkode: e52c3...461

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du gir ikke babyen helsehjelp fordi du er redd samboer skal bli sint? Bra start… 

Snakk om å være hysterisk. Ungen har fått et dunk i hodet som den ikke våknet av en gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det samme. Min baby våknet, og hylte i vei. I panikk ringte jeg legevakt som forsikret meg om at dette kom til å helt fint. Almenntilstand er bra og babyen din oppfører seg som før - ikke noe å bekymre seg for. De tåler såpass 🥰

Anonymkode: 11fa4...634

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man trenger da virkelig ikke oppsøke lege for et lite dunk i dørkarmen. Herregud. 

Jo. Det er et spedbarn. Og det "lille dunket" resulterte i en kul. Ergo ikke et lite dunk.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snakk om å være hysterisk. Ungen har fått et dunk i hodet som den ikke våknet av en gang. 

Det var virkelig ikke poenget. Hun sier jo selv at hun burde vært på legevakten, men ikke tørr pga samboer blir sint. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har gjort det samme. Min baby våknet, og hylte i vei. I panikk ringte jeg legevakt som forsikret meg om at dette kom til å helt fint. Almenntilstand er bra og babyen din oppfører seg som før - ikke noe å bekymre seg for. De tåler såpass 🥰

Anonymkode: 11fa4...634

Du er IKKE ekspert her, hvert tilfelle er unikt. En lege vet best! Ts sier selv at hun nok burde men avstår for videre utredning pga. redd for at samboer skal bli sint  på henne! Snakk om å være ego. Dersom det er 1.baby har hun ingen erfaring med noe som helst når det gjelder nyfødte barn. Skjønner virkelig ikke hvorfor hun legger det ut i det hele tatt! Snakk om å være sensasjonslysten!

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, her blir jeg veldig bekymra for barnet ditt!

Ikke for at hodet dunka borti dørkarmen, det går mest sannsynlig fint.

Men skal ungen vokse opp med en underkuet mor som ikke tør å si eller gjøre hva hun vil fordi hun er redd far skal bli sint? Hvordan har du tenkt dette skal fungere, ts???

Anonymkode: 67ad7...124

• Liker 2
Skrevet (endret)
Rødstrupa skrev (29 minutter siden):

burdeegentlig ringt legevakten, men tør ikke da samboer hadde klikket i vinkel om han hørte dette. Uhell eller ei

ÆRLIG talt, er du mer opptatt av at samboer klikker i vinkel enn å sjekke ordentlig hvordan det har gått med babyen din???? Skjønn det den som kan!

Hadde aldri vært meg i hvertfall……Vær snill sjekk det ut så snart som mulig♥️♥️♥️

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Uhell skjer ❤️ Det har helt sikkert gått bra! Siden du er så urolig hadde jeg bedt om at helsesøsteren eller legen din kunne sett på ham, bare sånn at du fikk roet deg ned. Her klarte babyen min å falle ned trappa (bare to trinn heldigvis!) så jeg kjenner følelsen 100% Jeg trodde ikke babyen min kunne krype, men det kunne han plutselig.. 

Anonymkode: a0697...c86

Endret av Mammatiltoo
Skrevet
Mammatiltoo skrev (2 minutter siden):

Du hat tydeligvis ikke bodd med en kontrollerende person før som kan kunne gitt deg en på trynet for noe sånn. Ergo er du ikke i min situasjon. Har jo snakket med jordmor som mener det skal gå fint. Derfor spør jeg om erfaringer her. Takk for at du ikke kom med det minste nyttig i svaret ditt. Heldigvis er det flere her som klarer å svare på det jeg spør om.

Du er smart som får barn med en som kan komme til å gi deg en på trynet for at du har’’hatt et bagatellmessig’’ uhell med nyfødt baby! Gud bedre🙈🙉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går nok helt fint, men skjønner veldig godt at du har dårlig samvittighet.

Jeg skulle ta opp ett av barna mine og da var hun 5-6 uker gammel. Hun lå midt i dobbeltsengen så jeg måtte stå på knærne for å få tak i henne. Jeg holdt henne tett inntil meg med ryggen hennes mot meg. Ene beine min klarte å sette seg fast i dyna i det jeg skal ta steget ut av sengen. Mister balansen og face planter jenta i nattbordet så det smalt skikkelig. Hun skrek voldsomt, men jeg fikk trøstet henne. Allikevel var jeg helt hysterisk og ringte bf. Jeg tuktet han til å dra til legen for sjekk, jeg turte ikke selv. Så for meg BV og at de tok fra meg babyen. Legen sa alt var helt fint og bf dro på jobben igjen. 

Jeg gråt bokstavlig talt hele resten av den dagen og følte meg som er verdens værste mamma.

Jeg føler virkelig med deg og bare av å skrive her nå, så kjenner jeg det gjør vondt i hele meg igjen. Dette er snart 30 år siden skjedde og jeg glemmer nok aldri dette.

Anonymkode: 61f19...9d7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du tørr ikke ringe legevakt for da klikker samboer?!🥵 alvorligtalt, tipper samboer bare er glad for at du forteller det og ringer legevakt OM det er nødvendig.. Om ikke bør du revurdere samboeren….. men til saken; om jordmor sier det høres ut som om det går greit basert på infoen du gir henne går det nok fint. 

Anonymkode: 0813e...e3a

AnonymBruker
Skrevet

For det første, det pleier å gå fint. De er designet for å overleve førstegangsforeldre.

For det andre, jeg ville alltid tatt en telefon til legevakten for å høre. Bedre med en gang for mye osv. 

For det tredje, dette er en fryktelig dårlig start. At du ikke tør å sjekke viktige ting fordi samboeren din kan bli sint? Dette høres ikke ut som et godt forhold.

For det fjerde, DU MÅ BLI TØFFERE!

Anonymkode: 28e9f...225

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 time siden):

Du er smart som får barn med en som kan komme til å gi deg en på trynet for at du har’’hatt et bagatellmessig’’ uhell med nyfødt baby! Gud bedre🙈🙉

Så ufyselig slem du er.

Anonymkode: becac...a3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...