AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Hei Jeg har en venn som er 32 år gammel og har bodd hjemme siste 10 årene. Han har aldri vært i jobb før og vil helst kjøpe leilighet når han flytter ut. Han har nesten ikke venner, og sliter også med det sosiale. Jeg tviler på om han vil fungere i en fulltidsjobb, men dessverre tror jeg ikke helt han forstår hva en fulltidsjobb innebærer siden han aldri har vært i arbeidslivet tidligere bortsett fra arbeidspraksiser. I tillegg skal han også betjene et boliglån og bo for seg selv. Har foreslått for ham at han kan leie en periode for så å kjøpe(slik at han får øvd seg på å bli selvstendig; merk, dette med selvstendighet har jeg ikke påpekt overfor han), men han virker veldig innstilt på å kjøpe rett og slett. Jeg synes ikke det hørtes helt realistisk ut, rett og slett. Hva tenker dere? Anonymkode: a68a5...dad
Brunhilde Skrevet 13. mai 2023 #2 Skrevet 13. mai 2023 Jeg tenker at vedkommende er 32 år gammel og gjør som han selv vil. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 Han høres fornuftig ut. Bortkastet å leie, spesielt med dagens blodpriser. Anonymkode: 81d02...c97 1
svartkatt Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Hvordan skal han få kjøpt noe når han aldri har jobbet? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 Hvorvidt det er realistisk eller ei, kommer jo an på hva fyren har av penger, og hva banken sier. Uten jobb får han neppe lån, men har han bodd hjemme på gutterommet i 10 år gratis/billig kan han kanskje ha spart opp nok penger til å kjøpe seg rett inn på boligmarkedet uten å gå veien om banken. Anonymkode: ac7a8...986 1
Million Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 Jeg lurer også på hvor han får penger fra til å kjøpe seg en leilighet om han aldri har vært innom arbeidsmarkedet? Det må jo bety at han enten er ufør eller går på AAP. Og sistnevnte får man ikke boliglån på, og uføretrygden er heller ikke særlig mye når man aldri har jobbet før. Er det foreldrene hans som spanderer bolig på han da, som et slags forskudd på arv? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #7 Skrevet 13. mai 2023 Jeg skjønner ikke dette? Er han ufør, siden han ikke har jobbet? Praksisplasser er jo normalt å måtte ta i prosessen mot å bli ufør, så NAV får sjekket arbeidsevnen hans. Er han ufør og har bodd hos foreldrene de siste 10 årene (muliges gratis), kan det jo tenkes at han har fått spart opp en del penger. Dermed er det jo ikke usannsynlig at han kan kjøpe seg bolig når han flytter ut. Har han nok egenkapital, så kan jo selve nedbetalingen av lånet bli billigere i måneden enn å betale leie. Anonymkode: ea093...132 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå