AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Jeg tror ikke jeg tåler alkohol fortiden. Vil det gå over? Jeg har konstant uro i kroppen og tåler ikke noe stress nå. Men når jeg drikker alkohol kan angsten bli verre og jeg kaster opp. er dette normalt? Jeg syns det er dumt fordi jeg ønsker å ta noen øl ilag med en venn på 17 Mai. Alkohol pleide å gjøre meg rolig og glad, ønsker muligheten for å ha glede av alkohol. Det kan hende det kun er når jeg drikker med andre, har ikke prøvd å drikke alene. Anonymkode: 2d0d1...21f 1
Brunhilde Skrevet 13. mai 2023 #2 Skrevet 13. mai 2023 Jeg kjenner flere som har sluttet å drikke alkohol fordi den har en negativ virkning på dem. Jeg vet ikke om det vil gå over for din del, men hvis alkohol forsterker uro og stress så ville jeg valgt en hvit periode.
Rødstrupa Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 Du gjør klokt i å avstå fra alkohol når du har angst. Alkohol forsterker jo angsten dagen derpå og så er det lett å bli deprimert i tillegg. Ville mye heller hvis jeg var deg sørget for rikelig m/søvn og mosjon. Da får du mer fysisk og psykisk overskudd. Lykke til ♥️
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Ja alkohol forsterker angst. Noen drikker for å ikke ha angst, som kanskje fungerer akkurat der og da men forsterker etterpå, så å drikke for å dempe angst fungerer omtrent like bra som å helle bensin for å slukke bålet. Jeg har hatt mye angst i livet men sluttet å drikke alkohol for 18 måneder siden og hatt det mye bedre etterpå. Kanskje vil det ikke være slik for deg for alltid men om det er slik for deg nå så bør du tenke deg om du synes konsekvensene er verdt det. For meg var det ikke det, og bare noe så uskyldig som 2-3 øl var nok til at angsten ble massivt verre. Det finnes mye godt alkoholfritt har jeg funnet ut, men jeg skjønner at det kan oppleves som en kjip konsekvens av angst på slike merkedager Anonymkode: e91aa...23b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå