Gå til innhold

Norsk mat og drikke til utenlandstreff

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ta med en norsk matvare eller drikke til et treff o utlandet. Brunost er allerede tatt, så må finne noe annet. Det må enten ikke være væske, eller kunne kjøpes på taxfree siden jeg ikke sjekker inn bagasje. Tenkte kanskje melkesjokolade, men hva mer? 

Anonymkode: f0d39...6a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps det skal spises i en park så ikke fårikål liksom. 

Skrevet

Røykelaks og lefse, så kan du kjøpe kremost (fex Philadelphia) og ruccula når du er framme, og lage lefsebusser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lefser med sukker og kanel

Anonymkode: ba279...d29

AnonymBruker
Skrevet

Akevitt kan du kjøpe på taxfree, muligens solo også. Ville ikke tatt med noen matvarer som egentlig bør stå kjølig, men spekeskinke går fint. Så tar du med lefser, og kjøper kremost og rucculoa når du kommer frem. 

Anonymkode: 6f166...d98

Skrevet

Fenalår, seterrømme og flatbrød

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utenlandsk bakgrunn og familien min i utlandet skryter av norsk sjokolade, så jeg ville heller ha tatt med freia melkesjokolade :) mange forskjellige varianter.

Anonymkode: d2321...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Spekemat, fenalår, sjokolade, tørrfisk, røkelaks, vaffelmix og syltetøy/rømme, makrell i tomat på brød/knekkebrød (små kjeks hvis det bare er for smak).

Anonymkode: 6930b...606

Skrevet

Jarlsbergost, Gjendekjeks, selvsagt melkesjokolade som alt er nevnt og du og har tenkt på. 

AnonymBruker
Skrevet

kaviar, leverpostei, makrell i tomat, nugatti, sjokolade?

Anonymkode: 22e72...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i utlandet og kjøper alltid med meg laks fra Norge hjem. Som oftest Salma-laks. Jeg serverte det på sushikveld en gang, og alle ble bare sittende og spise Salma-sashimi i soyasaus og lurte på hvordan det kunne smake så godt.

Ellers er knekkebrød med pålegg typisk norsk, lefser, norsk sjokolade, som Smash eller Kvikk lunsj. Reinsdyr- eller elgpølse kan være gøy.

Anonymkode: b4edd...686

Skrevet

Bor i utlandet, pleier ofte å ta med meg spekemat av reinsdyr eller elg, veldig eksotisk for andre.

Skrevet

Vossafårepølse. Potetlomper. Lefse. Røkelaks,

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i utlandet og kjøper alltid med meg laks fra Norge hjem. Som oftest Salma-laks. Jeg serverte det på sushikveld en gang, og alle ble bare sittende og spise Salma-sashimi i soyasaus og lurte på hvordan det kunne smake så godt.

Ellers er knekkebrød med pålegg typisk norsk,

(eller kanskje typisk Svensk?)

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

lefser, norsk sjokolade, som Smash eller Kvikk lunsj. Reinsdyr- eller elgpølse kan være gøy.

Anonymkode: b4edd...686

Anonymkode: 4c34c...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det skal ikke forberedes ogsånt, så må bare være noe jeg kan ha i sekken uten å måtte kjøpe mye ekstra greier der nede. 

Mange gode tips da! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for salami/spekepølser fra småprodusenter. Kjøpes hele. De tåler å oppbevares utenfor kjøleskap i lang tid. For utlendinger er det eksotisk med spekepølser av reinsdyr og elg (se bort fra amerikanere, de fleste klikker i vinkel når det gjelder å spise "reinsdyret Rudolf".) 

Anonymkode: e2465...e71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...