AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Hei Alt var greit hjemme og alle er venner, helt frem til jeg spurte om jeg kunne ta med barnet på en 7 dagers utlandsreise for å besøke mormor som er gammel og veldig dålig. Hun mente at det er da hun hadde tenkt å bruke tiden til å bli mer venn med barnet og få alene mor og barn tid når jeg er borte og ikke er i bilde (da hun mener at hen er veldig tett med meg hele tiden) andre unnskyldninger var: - Du har snakket med familjen uten at involvere meg i dette. (Med dette mener hun at jeg har snakket med familjemedlemmer som er på besøk hos mormor som jeg har snakket med om nå jeg muligens skall besøke mormor) - barnet kan ikke bli borte fra barnehage så lenge ( mens vi egentligen nettopp vært på besøk hos familjen hennes og barna var borte en uke fra barnehage) - at jeg lager planer å forvente at hun skall akseptere de. - at jeg ønsket å ombooke time for pass fornyelse I tillegg så har hun selv hatt med et av barna til utlandet for noen år siden. jeg er i Sjokk! Anonymkode: 9a47d...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #2 Skrevet 13. mai 2023 Ingen kommentar, råd eller innspill 😢 / TS Anonymkode: 9a47d...ecd
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 1 minutt siden, h/k said: Hvor gammelt er barnet? 6 år Anonymkode: 9a47d...ecd
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 Det er jo ikke utlandet engang, egentlig. Bare Sverige. Anonymkode: 3281d...e4f 1
Andro Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 (endret) Hun frykter at barnet ikke skal komme tilbake fra utlandet, dersom du tar henne med. Har dere felles foreldreansvar, så kan du ikke dra. Da er det en barnebortføring. https://www.regjeringen.no/no/sub/barnebortforing/flytting-og-reiser/foreldreansvar-og-utenlandsreiser-med-ba/id733013/ Endret 13. mai 2023 av Andro 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #7 Skrevet 13. mai 2023 Om det er det rett over grensa til Sverige eller Brasil spiller også litt rolle. Hvorvidt du har grunn til å være i sjokk kan jeg ikke uttale meg om og det mangler mye info her til å komme med konkrete råd. Anonymkode: a05fe...c45
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Skrevet 13. mai 2023 Du får si hun er temmelig urimelig. En uke borte fra barnehagen er da ikke noen grunn. Anonymkode: 68a84...54c 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Skrevet 13. mai 2023 Kan du ta av deg barnet helt alene? Mange fedre vet ikke engang barnets skostørrelse eller hvilke allergier barnet har Anonymkode: 6b966...4ae 3 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ta av deg barnet helt alene? Mange fedre vet ikke engang barnets skostørrelse eller hvilke allergier barnet har Anonymkode: 6b966...4ae Nå skjønner jeg ikke helt hva du vil si med dette 🙂? Anonymkode: 9a47d...ecd 12
Andro Skrevet 13. mai 2023 #11 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om det er det rett over grensa til Sverige eller Brasil spiller også litt rolle. Egentlig ikke. En jeg kjenner opplevde for noen år siden at den andre forelderen tok med barna til Sverige. Har ikke fått ha noen kontakt med dem igjen etter dette. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Skrevet 13. mai 2023 7 minutter siden, Andro said: Hun frykter at barnet ikke skal komme tilbake fra utlandet, dersom du tar henne med. Har dere felles foreldreansvar, så kan du ikke dra. Da er det en barnebortføring. https://www.regjeringen.no/no/sub/barnebortforing/flytting-og-reiser/foreldreansvar-og-utenlandsreiser-med-ba/id733013/ Nei det handler absolutt ikke om dette og det er jeg 100% sikker på! Vi har aldrig kommet så langt eller kranglet eller mistet tillit at vi frykter at en av oss tar med barna og drar. Som skrevet , så var absolutt alt all good frem til jeg ønsket å ta med det ene barnet for å besøke svigemor! Anonymkode: 9a47d...ecd
Andro Skrevet 13. mai 2023 #13 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det handler absolutt ikke om dette og det er jeg 100% sikker på! Så du har spurt henne helt konkret om at det ikke er noe hun er engstelig for? 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #14 Skrevet 13. mai 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du får si hun er temmelig urimelig. En uke borte fra barnehagen er da ikke noen grunn. Anonymkode: 68a84...54c Det vet hun også, bare 2 uker siden tok vi med oss barna på ferie og da var de borte en uke fra barnehage begge 2, men da var vi på besøk hos familjen hennes Anonymkode: 9a47d...ecd
Grüner Skrevet 13. mai 2023 #15 Skrevet 13. mai 2023 Hun høres litt sjalu og kontrollerende ut, hun kona di. Alle de unnskyldningene hennes er jo bare bullshit. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #16 Skrevet 13. mai 2023 1 minutt siden, Andro said: Så du har spurt henne helt konkret om at det ikke er noe hun er engstelig for? Som sagt, det er veldig irrelevant i vår relasjon. Og helt uaktuellt å ta opp det emnet også. Anonymkode: 9a47d...ecd 1
AnonymBruker 42 Skrevet 13. mai 2023 #17 Skrevet 13. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): jeg er i Sjokk! Vel... Du har selv valgt å lage barn med noen du ikke er på helt på nett med, tydeligvis... Du får stå for den selv... Likevel så har du litt av min sympati, for jeg kan forstå hvor viktig det er for besteforeldre å kunne møte sine barnebarn... Det har jo litt å si om du skal til Danmark eller Jemen også, da... Endret 13. mai 2023 av AnonymBruker 42
Grüner Skrevet 13. mai 2023 #18 Skrevet 13. mai 2023 Andro skrev (5 minutter siden): Egentlig ikke. En jeg kjenner opplevde for noen år siden at den andre forelderen tok med barna til Sverige. Har ikke fått ha noen kontakt med dem igjen etter dette. Ergo må TS være en kidnapper også fordi han tar med barnet til Sverige? Du hører selv hvor koko den overgeneraliseringen din er? 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #19 Skrevet 13. mai 2023 Her er det nok mer til historien. Anonymkode: 18eed...44a 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #20 Skrevet 13. mai 2023 2 minutter siden, Grüner said: Hun høres litt sjalu og kontrollerende ut, hun kona di. Alle de unnskyldningene hennes er jo bare bullshit. Det med sjalusi er det eneste jeg kunne komme frem til jeg og. dels fordi per dags dato så er jeg på en måte “favoriten”, men ikke for at jeg gjør noe spessielt , uten det er bare sånn det er nå, for et par år siden så var hun det da, men jeg klagte aldrig. Men nå få jeg høre hver dag fra hun hvor mye barna er glade i meg og de bare ønsker at heg var hjemme hele tiden og aldrig dro på jobb og at de ofte velger med på aktivitetene etc… Anonymkode: 9a47d...ecd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå