Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom ut av et 10 års langt forhold for 6 mnd siden. Jeg har et barn jeg er 100% alene med akkurat nå. Jeg føler meg klar for å date igjen, og har liksom gleda meg til dette. Ønsker på sikt å få et godt og stabilt forhold, med en god stefar til barnet mitt. Vil selvsagt ikke rushe inn i noe, men har liksom begynt å se fram mot å kanskje treffe noen igjen. 

Men så begynner jeg å tenke litt - det er jo så sinnsykt mange som er ufrivillig single? Kanskje det å møte en bra fyr vil bli vanskelig eller umulig? Kanskje vil jeg ikke få en kjæreste (det er helt ok det også altså), fordi jeg ikke klarer å treffe noen? 

Hvor vanskelig er det egentlig å få en dugelig kjæreste? Jeg er i starten av 30-årene, sånn midt på treet utseendemessig tror jeg, så jeg sikter ikke høyt når det kommer til utseende. Men jeg merker at jeg ofte kan få en del oppmerksomhet av både kvinner og menn, på jobb f.eks., og har fått høre at jeg har mye sjarm, er lett å snakke med og like osv. Jeg har bare hatt dette 10 års lange forholdet, og hadde tidligere dårlig selvtillit på menn. Men jeg har jo fått høre om menn som har vært interessert eller forelska i meg, også mens jeg var i forhold. Og jeg føler at jeg enkelt kan komme i dybden og bli godt kjent med folk jeg snakker med. Jeg kan bli litt flau og klein med noen da, særlig hvis det er menn jeg er tiltrukket av. 

Men hvorfor er det så vanskelig for mange å få seg en kjæreste? 

Anonymkode: 484e9...502

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar til takke med hva som helst så er det lett. Hvis du vil ha en du matcher med så er det vanskelig. Jeg var singel i åtte år før jeg fant en det passet med. Når man I tillegg er alene med barn så blir det enda vanskeligere. 

Anonymkode: 09ea6...f6d

• Liker 5
Skrevet

Tror det er veldig utseende fokusert press fra medier og lignende. Det er mye viktigere og gjør en bedre dersom man ser etter en man trives med og har det gøy med. Kjærligheten bare merker man vokser med tiden og man blir oppriktig glad i partneren.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

det er jo så sinnsykt mange som er ufrivillig single?

Det er sinnsykt mange menn som er det ja, men det er jo ikke relevant for deg?

Anonymkode: 61dd3...1da

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig vanskelig helt til det plutselig klaffer.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Isambard skrev (6 minutter siden):

Det er veldig vanskelig helt til det plutselig klaffer.

Ja dette! 

Forundrer meg egentlig stadig over at folk virker å tro det skal være enkelt å finne en å passe sammen med. Man kan selvfølgelig ha flaks og treffe på vedkommende man passer sammen med fort og enkelt, men slikt er rett og slett flaks. De fleste passer ikke sammen, og må søke lenge, og det er heller ikke rart, siden de fleste mennesker ikke passer sammen. 

Når alt klaffer blir det derimot lett, men å finne den personen tar som regel tid.(Med mindre man er totalt ukritisk, og det bør man absolutt ikke være.)

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er sinnsykt mange menn som er det ja, men det er jo ikke relevant for deg?

Enig. Det er jo en kjent sak at det er lettere for kvinner å finne en kjæreste, beilere er det nok av å velge i mellom.

Anonymkode: 2c66a...d53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilke arenaer du har tilgjengelig. Har du flere aktuelle steder tror jeg ikke det skal være så vanskelig. Som mann med barn i barnehagealder (er alene) og på en nokså liten arbeidsplass er det kun nettet som er tilgjengelig i praksis, og det betyr maks 1 date i året. Likes kommer kun i løpet av de første to dagene på disse appene, og 4/5 man kontakter svarer ikke. Uten noen å date blir det selvsagt ikke noe forhold heller.

Om du først klarer å finne aktuelle kandidater å date er det ikke så vanskelig. Til og med jeg har endt opp med forhold på første forsøk tidligere. Det finnes masse bra folk rundt om.

Anonymkode: ce2c7...cab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Det er jo en kjent sak at det er lettere for kvinner å finne en kjæreste, beilere er det nok av å velge i mellom.

Det er enklere for kvinner (ikke for alle, men de fleste) å finne en å ha sex med. Det er ikke enklere for kvinner å finne kjærlighet og fast forhold. Til og med svært flotte kvinner kan slite med det.

Å finne fast forhold må nødvendigvis være omtrent like vanskelig for begge kjønn, fordi det alltid da må være slik at begge parter ønsker å inngå fast forhold til den andre. Menn ønsker heller ikke fast forhold til noen de ikke ønsker å være i fast forhold med. Det må klaffe for begge. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Det er enklere for kvinner (ikke for alle, men de fleste) å finne en å ha sex med. Det er ikke enklere for kvinner å finne kjærlighet og fast forhold. Til og med svært flotte kvinner kan slite med det.

Å finne fast forhold må nødvendigvis være omtrent like vanskelig for begge kjønn, fordi det alltid da må være slik at begge parter ønsker å inngå fast forhold til den andre. Menn ønsker heller ikke fast forhold til noen de ikke ønsker å være i fast forhold med. Det må klaffe for begge. 

Ikke helt enig med deg der. Ingen kvinne kunne vel tenke seg forhold med en mann hun ikke ønsker sex med? Er en mann ikke interessant for sex vil han heller ikke være interessant for forhold. Resten er enkel matematikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Trolltunge said:

Å finne fast forhold må nødvendigvis være omtrent like vanskelig for begge kjønn, fordi det alltid da må være slik at begge parter ønsker å inngå fast forhold til den andre

Men det er jo ganske mange flere menn enn kvinner, så det er jo ikke slik? De mest populære mennene går jo i tillegg på rundgang i stor grad, som gjør at forskjellen blir enda større.

Uansett - man kan ikke si at det er vanskelig for en dame tidlig i 30-årene å få type. De fleste i den kategorien får til det ganske enkelt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo ganske mange flere menn enn kvinner, så det er jo ikke slik? De mest populære mennene går jo i tillegg på rundgang i stor grad, som gjør at forskjellen blir enda større.

Uansett - man kan ikke si at det er vanskelig for en dame tidlig i 30-årene å få type. De fleste i den kategorien får til det ganske enkelt

Men ikke alle menn er interisert i kvinner eller noen i det hele tatt. Nå er ikke alle kvinner interisert i menn heller, eller noen i det hele tatt. Mange får forhold med noen fra andre land, mange flytter til andre land, mange flytter hit osv

Kvinner går også på rundgang, det er ikke kun en vei, det er et samspill. 

• Liker 2
Skrevet
Trolltunge skrev (2 timer siden):

Ja dette! 

Forundrer meg egentlig stadig over at folk virker å tro det skal være enkelt å finne en å passe sammen med. Man kan selvfølgelig ha flaks og treffe på vedkommende man passer sammen med fort og enkelt, men slikt er rett og slett flaks. De fleste passer ikke sammen, og må søke lenge, og det er heller ikke rart, siden de fleste mennesker ikke passer sammen. 

Når alt klaffer blir det derimot lett, men å finne den personen tar som regel tid.(Med mindre man er totalt ukritisk, og det bør man absolutt ikke være.)

Kan det ikke være andre veien rundt. At tilbudet er så stort, men samtidig ikke helt tydelig.

Hvis en tilfeldig singel mann og kvinne hadde blitt fast på en øde øy i mange år... tror dem hadde blitt et par etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kom ut av et 10 års langt forhold for 6 mnd siden. Jeg har et barn jeg er 100% alene med akkurat nå. Jeg føler meg klar for å date igjen, og har liksom gleda meg til dette. Ønsker på sikt å få et godt og stabilt forhold, med en god stefar til barnet mitt. Vil selvsagt ikke rushe inn i noe, men har liksom begynt å se fram mot å kanskje treffe noen igjen. 

Men så begynner jeg å tenke litt - det er jo så sinnsykt mange som er ufrivillig single? Kanskje det å møte en bra fyr vil bli vanskelig eller umulig? Kanskje vil jeg ikke få en kjæreste (det er helt ok det også altså), fordi jeg ikke klarer å treffe noen? 

Hvor vanskelig er det egentlig å få en dugelig kjæreste? Jeg er i starten av 30-årene, sånn midt på treet utseendemessig tror jeg, så jeg sikter ikke høyt når det kommer til utseende. Men jeg merker at jeg ofte kan få en del oppmerksomhet av både kvinner og menn, på jobb f.eks., og har fått høre at jeg har mye sjarm, er lett å snakke med og like osv. Jeg har bare hatt dette 10 års lange forholdet, og hadde tidligere dårlig selvtillit på menn. Men jeg har jo fått høre om menn som har vært interessert eller forelska i meg, også mens jeg var i forhold. Og jeg føler at jeg enkelt kan komme i dybden og bli godt kjent med folk jeg snakker med. Jeg kan bli litt flau og klein med noen da, særlig hvis det er menn jeg er tiltrukket av. 

Men hvorfor er det så vanskelig for mange å få seg en kjæreste? 

Anonymkode: 484e9...502

Jeg fant én kjæreste i livet, men forholdet fungerte dessverre ikke. Aldri hatt spesielt mye sjarm eller hørt om noen som har vært interessert eller forelska i meg, selv om jrg har vært singel.

Hvorfor tror du at det skal være vanskelig for deg, når du har akkurat det som trengs: sjarm og lett å like?

Anonymkode: 5921b...7af

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke helt enig med deg der. Ingen kvinne kunne vel tenke seg forhold med en mann hun ikke ønsker sex med? Er en mann ikke interessant for sex vil han heller ikke være interessant for forhold. Resten er enkel matematikk.

Nei ikke så enkel matematikk når det handler både om å være kompatibel til å leve sammen og følelser. Veldig mange menn er villige til å ha sex med kvinner de ikke ønsker forhold til, færre kvinner er villige til det, men begge kjønn har relativt høye krav for å inngå fast forhold, og det er dem som må innfris for at det blir fast forhold. Hvor mange man er villig til å ha sex med er temmelig uvesentlig for å inngå fast forhold. Det er derfor så mange kvinner blir skuffet når menn absolutt er villige til sex, men ikke nødvendigvis noe mer enn det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så vanskelig eller så lett som det er for henne å treffe den det klaffer med. Det kan ta tid, og det kan gå fort, mye avhengig av flaks og hvor "rund i kantene " hun er angående å være fleksibel og tilpasningsdyktig, samt om hun lett eller vanskelig får følelser for noen. 

Angående slikt er vi svært ulike, både kvinner og menn. Noen forelsker seg lett, noen forelsker seg sjelden, noen har lett for å tilpasse seg ulikt, og noen klarer ikke å tilpasse seg noe særlig. Å forelske seg lett og å være svært fleksibel gjør selvfølgelig dette enklere enn å forelske seg svært sjelden, samt ikke ha lett for å tåle annet enn "sitt system " på ulikt. I siste tilfellet vil få passe henne/ham, og det vil gjerne være vanskelig å finne den rette. Med mindre man har utrolig flaks, og dumper borti den man passer sammen med fort. 

Jeg forelsket meg aldri lett, så selv om jeg er ganske rund i kantene angående å tilpasse meg ulikt føltes det ikke enkelt å finne den rette. Jeg måtte la veldig bra menn gå videre, fordi jeg falt ikke for dem. Å ville det holdt ikke. 

Få er ukritisk til hvem de blir sammen med, men det varierer stort hvor lett man kan falle for noen og hvor fleksibel man er, hos begge kjønn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en singel mann i starten av 30 årene. Høy. Har utdanning. Trener. Gjennomsnittlig utseende

Føler du er litt sort/hvitt her Trollunge. Mulig det var mer slik før. Men nå med online dating så merker jeg det er utrolig vanskelig bare å få match med noen med samme interesser som jeg er interessert i.  Jeg er absolutt interessert i noe seriøst.  Men det er forsket på at det er flere kvinner enn menn på dating apper. Kvinner er mer kresne på første date. Det er mitt intrykk. Man skal helst ha full kjemi og få henne til å le allerede etter 20 minutter.  

Klart det er vanskelig for kvinner også. Men det er godt kjent at det er flere kvinner enn menn på slike apper. Noe som gjør at kvinner blir veldig kresne. Det er de samme som får napp igjen og igjen.  Dette er de som kun vil ha sex. 

Anonymkode: cc25d...5b4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er en singel mann i starten av 30 årene. Høy. Har utdanning. Trener. Gjennomsnittlig utseende

Føler du er litt sort/hvitt her Trollunge. Mulig det var mer slik før. Men nå med online dating så merker jeg det er utrolig vanskelig bare å få match med noen med samme interesser som jeg er interessert i.  Jeg er absolutt interessert i noe seriøst.  Men det er forsket på at det er flere kvinner enn menn på dating apper. Kvinner er mer kresne på første date. Det er mitt intrykk. Man skal helst ha full kjemi og få henne til å le allerede etter 20 minutter.  

Klart det er vanskelig for kvinner også. Men det er godt kjent at det er flere kvinner enn menn på slike apper. Noe som gjør at kvinner blir veldig kresne. Det er de samme som får napp igjen og igjen.  Dette er de som kun vil ha sex. 

Anonymkode: cc25d...5b4

Så prøv å møt folk utenfor appene i tillegg?

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (4 timer siden):

Nei ikke så enkel matematikk når det handler både om å være kompatibel til å leve sammen og følelser. Veldig mange menn er villige til å ha sex med kvinner de ikke ønsker forhold til, færre kvinner er villige til det, men begge kjønn har relativt høye krav for å inngå fast forhold, og det er dem som må innfris for at det blir fast forhold. Hvor mange man er villig til å ha sex med er temmelig uvesentlig for å inngå fast forhold. Det er derfor så mange kvinner blir skuffet når menn absolutt er villige til sex, men ikke nødvendigvis noe mer enn det. 

Jeg ser poenget ditt. Men, en helt gjennomsnittlig kvinne får mye mer oppmerksomhet enn en gjennomsnittlig mann. Selv om hun opplever at noen av mennene kun vil ha sex så er det uansett en del som kunne tenke seg å utforske et forhold.

Du er jo et godt eksempel selv. Du har hatt mange beilere som ønsket forhold, men du måtte la dem gå. Du hadde menn å velge mellom. De fleste menn vil aldri oppleve de samme valgmulighetene som du beskriver at du selv hadde. Derfor er det lettere for kvinner å finne en kjæreste, dere har flere valgmuligheter. Ja, mye skal matche, men dess flere man har å velge mellom dess større er sjansen for match.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ser poenget ditt. Men, en helt gjennomsnittlig kvinne får mye mer oppmerksomhet enn en gjennomsnittlig mann. Selv om hun opplever at noen av mennene kun vil ha sex så er det uansett en del som kunne tenke seg å utforske et forhold.

Du er jo et godt eksempel selv. Du har hatt mange beilere som ønsket forhold, men du måtte la dem gå. Du hadde menn å velge mellom. De fleste menn vil aldri oppleve de samme valgmulighetene som du beskriver at du selv hadde. Derfor er det lettere for kvinner å finne en kjæreste, dere har flere valgmuligheter. Ja, mye skal matche, men dess flere man har å velge mellom dess større er sjansen for match.

Alle kvinner opplever det ikke slik. Jeg var nok heldig med både personlighet og utseende. Oppmerksomhet er ikke rettferdig fordelt, verken for kvinner eller menn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...