AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Skrevet 13. mai 2023 Har en datter på 11 år med store humørsvingninger. Hun har alltid vært den glade og fornøyde, så det er stor kontrast. Og endringen kom svært plutselig. Kan gråte over veldig lite, og er utrøstelig. Jeg vet at det har vært en del utfordringer i klassen, men det har vart lenge og er usikker på om dette er direkte årsak nå. F.eks var årsaken til gråteutbrudd sist at livet er kjedelig, grått og uten spenning- og det fikk meg til å tenke depresjon. jeg tenker jeg tar besøk til fastlege. Men ville høre andres erfaringer rundt dette.. Anonymkode: 7ecf5...2bb
Vixella Skrevet 13. mai 2023 #2 Skrevet 13. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: F.eks var årsaken til gråteutbrudd sist at livet er kjedelig, grått og uten spenning- og det fikk meg til å tenke depresjon. For meg høres ikke det ut som vanlige tanker hos en 11-åring. Ville absolutt involvert fastlegen i det her.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 Tja... Du kjenner jo jenta di best, og dersom du er bekymra bør du snakke med lege/helsesjukepleiar på skulen. Men det er jo mykje kjensler i den alderen, hormonar som boblar og dermed humørsvingningar og det som kjem med det. Mi jente på 11 er veldig opp og ned i humøret, og kan gråte fordi ho "livet" er tungt. Ho har alltid vore litt dramatisk og negativ av seg, då. Hadde ei periode ho gjekk ein gong i mnd og snakka med helsesjukepleiar på skulen. Det var veldig fint (og er eit lavterskeltilbod alle skular skal ha.) Anonymkode: 97598...74d
AprilLudgate Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tja... Du kjenner jo jenta di best, og dersom du er bekymra bør du snakke med lege/helsesjukepleiar på skulen. Men det er jo mykje kjensler i den alderen, hormonar som boblar og dermed humørsvingningar og det som kjem med det. Mi jente på 11 er veldig opp og ned i humøret, og kan gråte fordi ho "livet" er tungt. Ho har alltid vore litt dramatisk og negativ av seg, då. Hadde ei periode ho gjekk ein gong i mnd og snakka med helsesjukepleiar på skulen. Det var veldig fint (og er eit lavterskeltilbod alle skular skal ha.) Anonymkode: 97598...74d Jøss….. Du omtaler et barn som synes livet er tungt som «dramatisk og negativ»? Du vet at selv barn og ungdom begår selvmord? Det er sykdom eller ting som foregår (ofte i alvorlig grad) - ikke «dramatisk og negativ». I den alderen kan det foregå mye på skole, sfo og fritidsaktiviteter vi voksne ikke får innsikt i.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 AprilLudgate skrev (16 minutter siden): Jøss….. Du omtaler et barn som synes livet er tungt som «dramatisk og negativ»? Du vet at selv barn og ungdom begår selvmord? Det er sykdom eller ting som foregår (ofte i alvorlig grad) - ikke «dramatisk og negativ». I den alderen kan det foregå mye på skole, sfo og fritidsaktiviteter vi voksne ikke får innsikt i. Oi, var ikkje slik eg meinte å legge det fram. Men ho har ein tendens til å fokusere på det negative. Og som sagt, har tatt det på alvor og kontakta helsepersonell... Litt tungsinn trur eg er normalt i den alderen, hugsar at eg hadde det sjølv også. Og venninner. Men for all del,som eg skreiv, om noko er uvanleg tek ein sjølvsagt kontakt med profesjonelle. Anonymkode: 97598...74d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 Vixella skrev (4 timer siden): For meg høres ikke det ut som vanlige tanker hos en 11-åring. Ville absolutt involvert fastlegen i det her. Jeg stusset også på dette. Hun mente at livet var kjedelig uten å oppdage «hemmelige byer», gamle urskoger og andre Indiana Jones type scenarioer.. hun sa at hun ville på eventyr og oppdage nye ting. Jeg har tenkt å ta med datteren på utenlandsreise, men også dette mente hun var kjedelig fordi alle steder er like.. Anonymkode: 7ecf5...2bb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #7 Skrevet 13. mai 2023 I dag blir fritidsaktiviteter organisert, før lekte vi fri lek ute med hverandre. Dette er en del av den negative samfunnsutviklingen vi ser på alle områder. Barn merker det godt dessverre. Anonymkode: 259f3...5fb
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 18.58): Jeg stusset også på dette. Hun mente at livet var kjedelig uten å oppdage «hemmelige byer», gamle urskoger og andre Indiana Jones type scenarioer.. hun sa at hun ville på eventyr og oppdage nye ting. Jeg har tenkt å ta med datteren på utenlandsreise, men også dette mente hun var kjedelig fordi alle steder er like.. Anonymkode: 7ecf5...2bb Dere må begynne med sånn urban exploration da 😁 urbex Norge tror jeg gruppen heter på Facebook. En fin måte å gå tur, oppleve spenning og bonde sammen. Anonymkode: 400e9...73a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå