Gå til innhold

Vanlig å tisse 3-4 ganger i timen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn på 1,5 går uten bleie av og til, hvis hun har bleieutslett eller vi skal trene på potte osv. Men hun tisser jo sinnsykt mye? En gang tissa hun 3 ganger på en halvtime. Jeg har også lagt merke til at det alltid er tiss i bleia kort tid etter at hun har fått ny. Det går sjeldent mer enn 10-30 min før det er tiss i den. Trodde ikke det var normalt å tisse så ofte når de nærmer seg 2 år? 

Anonymkode: 5fa87...3fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ikke normalt ut, drikker hun mye også? Sjekk ut for diabetes i alle fall.

Anonymkode: 51368...373

AnonymBruker
Skrevet

Kan hun ha fått urinveisinfeksjon? Da tisser man lite om gangen, men ofte. Jenter er mye mer utsatt for å få uvi enn gutter, pga kort vei opp fra urinrøret til urinblæren.

Prøv å få tatt en urinprøve og lever inn til legekontoret for testing til uken. Ring på forhånd og spør om det er greit å komme innom med en urinprøve for barnet ditt på to år. Du får kjøpt sterile urinprøveglass på alle apotek.

Har du lagt merke til om det lukter noe av tisset? Litt annerledes enn "fersk" urin? Søtlig eim og litt vond lukt av urin kan tyde på uvi.

Anonymkode: 7c86f...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke helt normalt. Skjer det gjennom hele dagen? Ville kanskje tatt en prat med legen. 

Anonymkode: 31762...505

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest i en pottetreningbok at det er vanlig blant små barn som er vant til å gå med bleie. De småtisser hele tiden uten å tenke over det. Med en gang det er litt i blæren. 

Anonymkode: 3308d...a8c

• Liker 1
Skrevet

Min gutt gjorde det samme. Var alltid tiss i bleia, uansett hvor kort tiden den hadde vært på. Jeg reagerte ikke på det da, tenkte det var helt vanlig hos bleiebarn. Han slutta med bleie rundt 3-års dagen. Den første tiden tissa han nesten like ofte på do, men det roet seg gradvis til et "vanlig" antall ganger per dag.

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min tisset veldig ofte i den alderen. Hadde ikke kontroll på blæra ennå. Nå kan hun holde seg hele natten (3 år).

Anonymkode: 78096...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...