Gå til innhold

17. mai-antrekk når det er meldt kaldt vær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde egentlig planer om å gå i en fin sommerkjole, men nå er det meldt relativt kjølig (5-6 grader) og mulighet for regn. Det blir for kaldt med den kjolen rett og slett. Har ikke bunad. Alle mener at bukse på 17. mai er fy fy, men hva søren skal man gjøre da? Gå rundt å fryse? Hva har du på deg en kald 17. mai?

Anonymkode: f64eb...dd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velg en kjole du kan ha tynn, beige ullundertøy under😄

Anonymkode: cd73a...eba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Velg en kjole du kan ha tynn, beige ullundertøy under😄

Anonymkode: cd73a...eba

Har dessverre ikke råd til å investere i verken ny kjole eller ullundertøy 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dessverre ikke råd til å investere i verken ny kjole eller ullundertøy 😅

Ta en pen kåpe/jakke over. Ullsokker og støvletter. Pent skjerf i halsen. Voila, kledd for fest likevel🙃 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde egentlig planer om å gå i en fin sommerkjole, men nå er det meldt relativt kjølig (5-6 grader) og mulighet for regn. Det blir for kaldt med den kjolen rett og slett. Har ikke bunad. Alle mener at bukse på 17. mai er fy fy, men hva søren skal man gjøre da? Gå rundt å fryse? Hva har du på deg en kald 17. mai?

Jeans og blazer, blir støvletter hvis det er regn

Anonymkode: 4b90e...4e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeans og blazer, blir støvletter hvis det er regn

Jeg syns blazer også er for kaldt jeg, i 5-6 grader. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en penbukse og overdel. Kan du ha ulltøy under. 

Anonymkode: 853ea...eb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns blazer også er for kaldt jeg, i 5-6 grader. 

Mulig jeg er ganske varm av meg, så lenge det ikke regner så fryser jeg ikke med blazer og skjorte under da så klart

• Liker 1
Skrevet

Vi skal feire på hytta i Østerdalen - det vil si at vi går på det lokale arrangementet der i grendehus. Det kommer til å være kaldt - det er tross alt Østerdalen i mai. Så jeg skal ha pen svart bukse og en strikket overdel i mohair. Smykker og ankelboots. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde egentlig planer om å gå i en fin sommerkjole, men nå er det meldt relativt kjølig (5-6 grader) og mulighet for regn. Det blir for kaldt med den kjolen rett og slett. Har ikke bunad. Alle mener at bukse på 17. mai er fy fy, men hva søren skal man gjøre da? Gå rundt å fryse? Hva har du på deg en kald 17. mai?

Hvor har du deg i fra?!?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bukse er da ikke fy-fy. Pen sort/lys bukse med en fin topp er da perfekt. 

Anonymkode: b9d17...ec2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Her blir det olabukse, vanntette sko og regnjakke. Blir ikke mye pyntet hvis det skal være sånt vær. Da gidder jeg ikke. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ta på deg en steømpebukse i tillegg🤗

AnonymBruker
Skrevet

En pen dressbukse må da være innafor tenker jeg. Personlig skal jeg ha på meg ullkjole og høye støvletter:) blir en 8graddr og muligens regn 

Anonymkode: 520d4...510

• Liker 1
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (11 timer siden):

Vi skal feire på hytta i Østerdalen - det vil si at vi går på det lokale arrangementet der i grendehus. Det kommer til å være kaldt - det er tross alt Østerdalen i mai. Så jeg skal ha pen svart bukse og en strikket overdel i mohair. Smykker og ankelboots. 

Når jeg tenker meg om så KAN det hende jeg tar på meg bunad. Det er jo en ullstakk med forkle og jeg kan ha ullstrømpebukse under. Men har ikke strykejern på hytta, og jeg har ikke pusset sølvet enda. Vi får se 😆

AnonymBruker
Skrevet

Bukse med ok jakke. Med mindre du vil fryse deg syk.

Kaldt vær er en gavepakke til 17 mai. Da har alle jakke likevel og dermed ikke så nøye hva som er under. 

Anonymkode: 937fc...369

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

men hva søren skal man gjøre da? Gå rundt å fryse?

man tåler å fryse litt

Anonymkode: 67933...46b

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere som har bunad, når det er såpass kaldt? Ullskjorte under linskjorta? Jeg har ikke cape, men et strikket sjal (i ull da).

Anonymkode: c6b61...dd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

man tåler å fryse litt

Anonymkode: 67933...46b

Man tåler det kanskje. Men hva er poenget?

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva gjør dere som har bunad, når det er såpass kaldt? Ullskjorte under linskjorta? Jeg har ikke cape, men et strikket sjal (i ull da).

Anonymkode: c6b61...dd6

Ullundertøy under. Selve bunaden er i ull, jar tilgode å fryse i den. Nå er det for liten i år (ups)

Anonymkode: 52159...aa7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...