Gå til innhold

Ferske kanelboller dagen etter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i selskap imorgen og skal derfor bake kanelboller. Selskapet begynner 12, og bakingen tar 3 timer, + en times kjøring. Vurderer derfor å bake i kveld, men vil jo at de skal være ferskest mulig. Kan det la seg gjøre? Isåfall hvordan bevare de så ferske som mulig til imorgen? 

Anonymkode: 48e86...81d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal i selskap imorgen og skal derfor bake kanelboller. Selskapet begynner 12, og bakingen tar 3 timer, + en times kjøring. Vurderer derfor å bake i kveld, men vil jo at de skal være ferskest mulig. Kan det la seg gjøre? Isåfall hvordan bevare de så ferske som mulig til imorgen? 

Jeg hvis du baker i dag bør de fryses til i morgen. Ellers vil de ikke smake som ferske.

Anonymkode: 21f06...1a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å ta de ut 2-3 minutter før tiden, avkjøle, fryse. Så nesten tine helt, deretter inn i varmluftsovn. 

Anonymkode: ad5ed...785

Skrevet

Lage i kveld og halvsteke og  frys dem og steke i morgen 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Bak med tangzhongmetoden?

Evt kan du lage deig med lite gjær og kald væske, gjøre bollene ferdige og sette til heving i kjøleskapet over natten. Husk å dekke med plast. Jeg hever dem et par timer om morgenen før jeg steker dem, gjerne over vasken fylt med varmt vann.

Endret av Brunhilde
Gjest Belinda B
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan jo kaldheve deigen. La deigen heve i kjøleskapet frem til i morgen, så kjevler du ut og steker i 8-9-tiden i morgen.

Si ifra hvis du trenger oppskrift til kanelbolledeig som kan kaldheves.

Endret av Belinda B
AnonymBruker
Skrevet

Kaldhev deigen over natta og stek i morgen

Anonymkode: a47b9...79f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...