Varja Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Datteren min blir snart to år og har i det siste begynt å snakke veldig mye om å stå på ski eller hoppe på ski. Vi har en lysløype i nærheten og hvis hun ser en skiløper, eller barn som går på ski når vi er ute blir hun kjempeivrig og hopper opp og ned. Samme skjedde da de viste litt fra Nyttårsrennet på nyeheten og hun var i nærheten. Hun ropte: "Å, å, de hopper på ski! Gøy, gøy!" Det går så langt at hun har funnet et par plastplater blant lekene sine (tror det er et gjerde til en bondegård), de stiller hun seg oppå, som hun står på ski og roper stolt: "Se pappa, se mamma, Lillevarja står på ski!" Det jeg lurte på er, er det for tidlig å gi henne ski i 2-års gave? (Hun har snart fødselsdag). Er det i det hele tatt så små barn som går på ski? Hva er deres erfaringer? Når begynte barna å gå på ski?
Ottine Skrevet 6. januar 2006 #2 Skrevet 6. januar 2006 Min på 3 år fikk ski nå til jul. Tror 3 år er ganske vanlig, men jeg har ei venninne som ga datteren sin på 2 år ski - og det funket helt glimrende! Synes du fint kan gi ski til datteren din, jeg! Du ser fort om hun liker det eller ikke - pass på å ikke "drep" entusiasmen!
Gjest Lillepusen ikke innlogget Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 JA!!! Jobber i barnehage med småbarn, og der har flere fått ski allerede. Var med og gikk på ski med han eldste som er 2 1/2 år for første gang, og han var kjempeflink!!! Han tok "poenget" med en gang. Han gikk best uten staver, for da ble det en ting mindre å holde styr på... Jeg ville absolutt ha kjøpt ski til henne, særlig siden hun virker så interessert i det! En annen ting er om hun får det noe særlig til i begynnelsen, men det er vel ikke så farlig! Dere kan få vært ute og gjort noe gøy og nytt sammen ute i snøen, og med trening så klarer man alt!!! Noen barn lærer fort, har god balanse og tålmodighet... Noen har ingen av delene, men tror nok datteren din kommer til å kose seg ute i snøen, på ski, for det hvis dette er tilfelle. Hun vil sikkert trenge en hånd (eller to) å holde i, men det er jo enda flere mnd med snø (forhåpentligvis?) så dette går nok bra! Så kult at hun er så interessert i det forresten!!! Go girls!
miss Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 2år er greit Morro å prøve og de "går" bokstavlig talt på skiene de første gangene Øvelse gjør mester.....
momo Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Vi kjøpte ski til snuppa våres når hun var 1,5 år. Men da fikk hun sånne ski med binding. Er de de anbefaller til de minste og, for de sklir ikke så mye. Det gikk kjempebra, hun skjønte poenget med en gang og syntes det var gøy. Nå er hun 4,5 og er fortsatt veldig glad og gå på ski og flink er hun blitt og.
Kakao Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Så heldig! Håper våre framtidige unger også ønsker seg ski. Selv var jeg med på ski kjempetidlig, og driver jo fortsatt av egen interesse. Er 25 år nå. Jeg vet ikke akkurat alderen da jeg startet, men av det jeg husker av bilder jeg har sett av meg på ski, kunne jeg ikke ha vært to år engang. Viktig at dere ikke går for langt. Tror vi hadde mange 100meters-turer med bål og pølse.
Chiquita Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Enig med de andre - 2 år er IKKE for tidlig.
Gjest Fru Medister Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Medisteren har vært mye på ski allerede med eldstemannen vår, han er to og et halvt og fikk skiutstyr nå til jul. Han er flink til å gå på sletter, dårlig i motbakker og litt ukritisk når han skal hoppe. Og så har han såpass lav fallhøyde at det ikke gjør noe særlig at teknikken ikke sitter helt enda.
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 3åringen i barnehagen vår går ypperlig på ski - så de er sikkert ikke nybegynnere! Syns du kan gi datteren din ski - kjempefint om hun har lyst til det!
Gjest Vinga Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 Jeg gikk fint på ski da jeg var 2 år, og knapt det... Min egen sønn får ski neste vinter. Da er han 3 1/2, nesten fire.
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2006 #11 Skrevet 6. januar 2006 Fikk mine da jeg var to. Men det tok en stund før det ble noe greie på det, he he...
Gjest Spacegirl Skrevet 6. januar 2006 #12 Skrevet 6. januar 2006 Nevøen min er 2 1/2 år gammel, og han fikk ski til jul. Han syns det er kjempegøy, og han er faktisk ganske så flink. Han er med på kortere turer og er veldig opptatt av skiene sine (det er bilde av snømann på de, og det er visst veldig stas ).
marta Skrevet 6. januar 2006 #13 Skrevet 6. januar 2006 Mi fikk ski til 2 års dagen. Hun syntes det var stas og hadde ingen problemer med å bruke dem så lenge det ver bortoverbakke Du kan trygt kjøpe ski, ja
Gjest christineemily Skrevet 7. januar 2006 #14 Skrevet 7. januar 2006 Mine har fått ski som 2-åringer med stort hell! Syns du skal prøve jeg .
Rusket Skrevet 7. januar 2006 #15 Skrevet 7. januar 2006 Guttungen fikk ski til jul i fjor, da var han litt over 2 1/2. Eneste jeg vil anbefale er å prøve å få kjøpt utstyr brukt til å begynne med, for de vokser så fort ut av det og det brukes ikke så mye. Det er og viktig at skia er passe lange og, for det er vanskelig lære seg gå på ski med altfor lange ski, så det med at de "kan vokse inn i utstyret" er egentlig helt feil. Og så klart, vær tålmodig i starten. Det er først nå guttungen har begynt klare reise seg opp selv når han detter, og bakker klarer han ikke, hverken ned eller opp.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 7. januar 2006 #16 Skrevet 7. januar 2006 Snuppa fikk ski når hun var 1,5år... Å hun synst det var kjempe kjekt.. (selvfølgelig fallt hun mye, men hun tok aldri skade av det og synst det bare var gøy...)
kallamilla Skrevet 7. januar 2006 #17 Skrevet 7. januar 2006 Prinsessa fikk først ski i år; hun er 4. Har jo ikke vært snø på vestlandet ennå, så hun har ikke fått prøvd dem ennå.
Varja Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #18 Skrevet 7. januar 2006 Så morsomt med så mange svar! Takk for det alle sammen! Jeg tror jeg har blitt overbevist om at datteren ikke er for liten til å gå på ski. Hun skal få det hun ønsker seg i fødselsdagsgave.
manzana Skrevet 9. januar 2006 #19 Skrevet 9. januar 2006 Storesøster fikk sine første ski julen hun var 2 1/2 år, og hun HATET dem. Det var først et år senere hun kunne ha dem på mer enn et minutter, og først i år (5 1/2 år) hun gidder å gå litt på dem uten at vi "jager" henne. Lillebror som blir 2 år i mars digger derimot ski. :D Igår var han ute å gikk 45 minutter på småveiene hjemme. Storesøster gikk i ti minutter.... Han har nesten ikke språk, men roper frydefult hver gang han ser "ie" (ski) på tv eller ut av vinduet og sånt...
Anglofil Skrevet 9. januar 2006 #20 Skrevet 9. januar 2006 (endret) Nå har ikke jeg barn selv, men jeg sto på ski for første gang da jeg var 15 - 16 mnd gammel. Gikk mye på ski etter det, så å begynne når man er 2 år gammel høres greit ut det.. Mvh Yvonne Endret 9. januar 2006 av yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå