Gå til innhold

Resept fra en nett-legevakt. Får man beskjed hvis resepten blir akseptert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De sender vel elektronisk resept, som går direkte til apoteket. Sånn at man bare kan stikke innom ett hvilket som helst apotek for å få ut medisinene man trenger.  

Men får man beskjed (for eksempel på tekstmelding, eller som e-post) fra nett-legevakten om at resepten faktisk har blitt akseptert? Eller at man får opp melding på skjermen, om at "okay, resepten har blitt aksepterrt og det er bare å reise til apoteket" liksom? 

Anonymkode: b69e4...9da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

sjekk helsenorge, mine resepter. Kan laste ned som app på tlf. 

Anonymkode: 6f93a...867

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du sjekker jo bare selv på HelseNorge.no. Enten på pc eller mobil. Den kommer opp der under "Legemidler". 

Skjermbildekopi:

IMG_0093.jpg

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt antibiotika mot UVI mange ganger. Jeg tror ikke noen lege vurderer henvendelsen, men at det er laget automatisk behandling. Jeg mener jeg har fått beskjed, men du kan omtrent gå på apoteket i det øyeblikket du ser betalingen  går gjennom. 
Dette forutsetter at du ikke har fylt inn noe særskilt og gjort det vanskelig for deg selv, da går det til vurdering. 

Du kan også sjekke «mine resepter» på Helse-Norge.no som beskrevet over.

Anonymkode: 84cb7...7fc

AnonymBruker
Skrevet

Hva om noen ber om en resept på for eksempel en søndag, eller på 17, mai eller noen andre helligdager. Apoteket er selvfølgelig ikke åpent før kanskje ett døgn senere. 

Er man nødt til å hente resepten innen en viss frist? Risikerer man at resepten blir slettet og forsvinner hvis ingen har plukket den opp i løpet av en viss tid?  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva om noen ber om en resept på for eksempel en søndag, eller på 17, mai eller noen andre helligdager. Apoteket er selvfølgelig ikke åpent før kanskje ett døgn senere. 

Er man nødt til å hente resepten innen en viss frist? Risikerer man at resepten blir slettet og forsvinner hvis ingen har plukket den opp i løpet av en viss tid?  

Fristen er vel generelt 1 år for de fleste resepter med mindre legen har satt en annen frist, og 3 år for hormonprevensjon. I de fleste byer finnes det søndagsåpent apotek som er åpent i noen timer.

Anonymkode: 2b5ed...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...