Gå til innhold

Lage Oreo kake med sjokolademousse fra pose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å gjøre det enkelt kan jeg bare bruke sjokolademousse i fra Freia pose? (Sjokolademousse pulver som blandes m/melk) i Oreo kaka? Eller blir det stor forskjell i smak på hjemmelaget mousse vs ferdig kjøpt?

Anonymkode: 2dde4...fde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker sjokolademousse, men klarer ikke spise den fra pose. Forferdelig bismak!

Anonymkode: 7c240...ee5

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god kake. 

• Liker 1
Skrevet

Tror det går helt fint jeg asså 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker den med melkesjokoladebiter i, veldig godt. Ser noen av oppskriftene på nettet også skriver pose i oppskriften sin...

Anonymkode: a2dee...c4c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid brukt den posemoussen 😅 men er ikke spesielt god på noe kakebaking, så tror folk nesten forventer det 😆 

Synes faktisk den moussen fra sukrin er ganske så god, har spist den litt siste tiden. Så jeg tenkte å kanskje prøve å bruke den neste gang jeg skal lage oreokake. 

Anonymkode: ace01...53b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker alltid hjemmelaget fremfor pose, men det er så mange andre smaker i oreokake at pose helt sikkert går fint. Jeg ville brukt Freia sin posemousse, og absolutt ikke den fra Sukrin!

Ville ikke brukt pose til sjokoladempusse i glass som serveres til dessert, men det blir jo noe helt annet.

Endret av Brunhilde
AnonymBruker
Skrevet

En ultraprosessert ingrediens til i en kake basert på et ultraprosessert produkt (Oreo) kan da ikke ha så mye å si fra eller til? Kjør på.

Anonymkode: bfc2f...f35

• Liker 2
Gjest Belinda B
Skrevet

Jeg tyr selv til pose-løsninger av og til, men ikke i kaker. Når du tross alt lager Oreo-kaken fra bunnen av ville jeg også ha laget sjokolademousse fra bunnen av. Det er jo veldig enkelt og mye bedre enn de pose-variantene.

AnonymBruker
Skrevet
Belinda B skrev (35 minutter siden):

Jeg tyr selv til pose-løsninger av og til, men ikke i kaker. Når du tross alt lager Oreo-kaken fra bunnen av ville jeg også ha laget sjokolademousse fra bunnen av. Det er jo veldig enkelt og mye bedre enn de pose-variantene.

Man lager ikke Oreo-kake fra bunnen gitt at kaken inneholder industrielle, ultraprosesserte kjeks.

Altså Oreos.

Anonymkode: bfc2f...f35

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig å bruke posemousse i oreokake. 

Anonymkode: dd188...7c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker også alltid pose🙃

Anonymkode: 38f50...445

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barer alltid kaker fra bunn. Men i Oreo oppskriften min står det sjokolademousse pose. Bruker alltid pose, både Toro og freia m sjokoladebiter er god som et lag i kaken.

Anonymkode: 13834...500

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt den med melkesjokoladebiter i, for den er helt grei på smak😊

Anonymkode: 139c0...0f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan knuse kjeksene? (Har ikke foodprosessor).

Kan man bruke smelta smør eller må d være mykt?

Anonymkode: 8411e...45f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan knuse kjeksene? (Har ikke foodprosessor).

Kan man bruke smelta smør eller må d være mykt?

Anonymkode: 8411e...45f

Legg kjeksene i en dobbel brødpose og deng løs. Eventuelt kan du kjevle den.

Anonymkode: 6e888...162

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker to poser med sjokolade mousse ifra freia, å bytter ut melken med fløte. Får alltid mye skryt av oreokaken jeg lager, å er gjerne den folk vil at jeg skal lage til selskaper 😊

Anonymkode: ddc0b...ea3

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg bruker den fra poser når jeg lager oreokake. Kaken blir like god for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 7.04):

For å gjøre det enkelt kan jeg bare bruke sjokolademousse i fra Freia pose? (Sjokolademousse pulver som blandes m/melk) i Oreo kaka? Eller blir det stor forskjell i smak på hjemmelaget mousse vs ferdig kjøpt?

Anonymkode: 2dde4...fde

Det har jeg gjort i over 10 år jeg, alltid fått skryt for kaka :D

Anonymkode: eaac4...701

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid pose. Visste ikke at noen lagde moussen fra bunn🙈 har stått pose i oppskriftene jeg har brukt

Anonymkode: 0b3df...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...