AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Del Skrevet 13. mai 2023 Søker om dette da jeg trenger litt ekstra i bakhånd. Bruker jeg det så betaler jeg jo inn måneden etter. Har noe gjeld fra før og 26000 utbetalt i måneden. Er det vanskeligere å få innvilget med høyere kredittgrense? Noen andre som har fått det selv om du hadde gjeld fra før? Hvor mye hadde du utbetalt i måneden? Er ikke noe jeg skal bruke i tide og utide, men et kredittkort er greit å ha i bakhånd, men trenger ikke mer en 5000 på det. Anonymkode: 33e58...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #2 Del Skrevet 13. mai 2023 veldig enkelt, tipper du kan få 600 000 til 22% rente også Anonymkode: cf356...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. mai 2023 #3 Del Skrevet 13. mai 2023 Prøv hos Bank Norwegian. De liker å slenge kreditt med blodig rente etter folk. Men de er også (iflg Luksusfellen) den minst samarbeidsvillige kreditoren å ha, nest etter staten. Jeg søkte om deres kredittkort, fordi det har en prosentrabatt på dagligvarer, mener jeg å huske. Stusset litt da jeg satt ved pc-skjermen og fylte ut søknaden om kortet, for det var ikke noe felt der hvor man kunne fylle ut ønsket kredittgrense eller hake av for beløp?! Merkelig. Men jeg fylte ut og sendte inn. Kjapt fikk jeg svar og beskjed om at jeg hadde fått godkjent et kredittkort med 70 000 (!) i kredittgrense.... Jeg har ingen millioninntekt, jeg er uføretrygdet men har forsikringsutbetaling i tillegg hver mnd, så jeg har så jeg klarer meg. Men altså ingen egentlig grunn til å skulle få 70 000 på et kredittkort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg er ufør og har utbetalt 19+ pr mnd. Hadde et mastercard med kredittgrense på 25 000. Så fikk jeg et til med 40 000 i kredittgrense som jeg senere utvidet til 60 000. Anonymkode: 7210c...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Del Skrevet 13. mai 2023 Hvorfor går du ikke bare inn i banken din og bestiller ett kort i stedet for å spørre her? Det tar 1-3 minutter å gjøre. Så får du et definitivt svar.. Anonymkode: 456ad...ac2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ufør og har utbetalt 19+ pr mnd. Hadde et mastercard med kredittgrense på 25 000. Så fikk jeg et til med 40 000 i kredittgrense som jeg senere utvidet til 60 000. Anonymkode: 7210c...ec2 Det tror jeg på, Burde vært maks en månedsinntekt i kreditt ikke 5xårsinntekt Anonymkode: cf356...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agaton Skrevet 13. mai 2023 #7 Del Skrevet 13. mai 2023 Bank Norwegian kredittkort er meget bra. Ikke gebyr, billig i utlandet. 5k er absolutt null problem. Jeg har kredittkort som sikkerhet, særlig når jeg reiser. Må ha ett Mastercard og ett Visa i tilfelle ett av dem ikke funker (skjer nå og da). Det eneste å huske på, er at når man har kreditt kort så vil dette spise av din egenkapital når du søker finansieringsbevis. Også selv om du ikke har brukt kortene. Kreditten er liksom låst. Jeg har to kort på 150k hver og vil slette disse før jeg skal evt søke om finansieringsbevis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Del Skrevet 13. mai 2023 Agaton skrev (6 minutter siden): Bank Norwegian kredittkort er meget bra. Ikke gebyr, billig i utlandet. 5k er absolutt null problem. Jeg har kredittkort som sikkerhet, særlig når jeg reiser. Må ha ett Mastercard og ett Visa i tilfelle ett av dem ikke funker (skjer nå og da). Det eneste å huske på, er at når man har kreditt kort så vil dette spise av din egenkapital når du søker finansieringsbevis. Også selv om du ikke har brukt kortene. Kreditten er liksom låst. Jeg har to kort på 150k hver og vil slette disse før jeg skal evt søke om finansieringsbevis Tull. Bankene må ta hensyn til total gjeldsbelastning, men innvilget kreditt spiser selvsagt ikke av egenkapitalen din. Anonymkode: f6bf0...03a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 13. mai 2023 #9 Del Skrevet 13. mai 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Søker om dette da jeg trenger litt ekstra i bakhånd. Bruker jeg det så betaler jeg jo inn måneden etter. Det er ikke bra og et eksempel på dårlig økonomi. Å låne penger fra fremtiden til forbruk er det verste en kan gjøre. Jeg anbefaler at du heller sparer deg opp til 5.000 kroner på sparekontoen. Da har du på en måte ditt eget kredittkort til og med rentefri lån i mange år. 5 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke noe jeg skal bruke i tide og utide, men et kredittkort er greit å ha i bakhånd Jeg skjønner ikke formålet. Du vil ha noe i bakhånd men ikke bruke det. Jeg kaller det en buffer. Når trenger du en buffer? Nettopp når det går dårlig. Tenk nøye. Hvorfor kan du ikke spare opp en buffer på 5.000 og må dekke det med et lån? Schmuhu 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. mai 2023 #10 Del Skrevet 13. mai 2023 Søk....du må legge inn gjeld..om du er gift eller ikke..om du har bil eller hytte. Om du er arbeidsledig etc og hvor mye du får i mnd. Du må gi mye informasjon når du søker. Bare de kan gi deg svar. Bruk vanlig banker .. ikke slike du ser på tv som har 18 prosent etc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agaton Skrevet 13. mai 2023 #11 Del Skrevet 13. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Tull. Bankene må ta hensyn til total gjeldsbelastning, men innvilget kreditt spiser selvsagt ikke av egenkapitalen din. Anonymkode: f6bf0...03a ok. upresist av meg. de ser på total kredittkortramme. det spiser ikke av EK, men det påvirker bankenes vurdering av din risikoprofil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg fikk 15k uten jobb for noen år siden, også økte kredittgrensen til 30k noe etter på da også uten jobb. (kun nav ytelse) Sikkert noe vanskeligere å få kreditt nå for tiden. Anonymkode: d9a75...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #13 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg går på AAP og har to mastercard. Et i banken (5 k) og et i Trumf (10k). Bruker mastercardet i banken til netthandel, og Trumf kortet når jeg ukeshandler. Får ekstra Trumf bonus. Betaler ALLTID innen forfall. Har kun studielån som gjeld. Anonymkode: 5b703...e45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 13. mai 2023 #14 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg bruker Bank Norwegian pga flybilletter. Senket kredittgrensen til 10 000 da vi refinansierte lånet, og får ikke hevet den igjen. Banken min vil gjerne gi mer lån, men Bank Norwegian avviser direkte når jeg legger inn inntekt og lån. Veldig rart, da vi har helt middels lånebelastning og helt ok totallønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #15 Del Skrevet 13. mai 2023 Når man oppretter et nytt kundeforhold i en bank, og velger den vanlige kundepakken med et "vanlig" bankkort og et kredittkort, så får man vel automatisk 25.000kr i kredittgrense som standard i 99% av tilfellene. Med mindre man har betalingsanmerkninger og slikt fra før. Det betyr ikke nødvendigvis at alle har en økonomi hvor det er "smart" å bruke 25k. Men man får muligheten til det. Jeg er også enig med andre at det er farlig å låne på kreditt når man ikke har råd. Istedenfor å leve på nullgrensen og litt på etterslep hele tiden, så bør man sette av litt til en buffer, og ta av den når det dukker opp noe uforutsett som kniper. Sett av et par hundrelapper i måneden, og vær din egen kredittbank for deg selv. Anonymkode: 60bd5...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #16 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg har 21 000 utbetalt, og flere kredittkort med sikkert et par hundre tusen i kreditt til sammen. Har dog ingen gjeld. Men har aldri fått avslag på noe kort. Anonymkode: ad1be...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #17 Del Skrevet 14. mai 2023 Tror ikke det er enkelt å få innvilget med så lav kredittgrense. De fleste kortselskapene opererer vel med et sted mellom 15.000 og 30.000? Anonymkode: 7878e...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #18 Del Skrevet 14. mai 2023 Jeg fikk innviglet 8000 når jeg var student (Sparebank 1). Anonymkode: a941f...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #19 Del Skrevet 14. mai 2023 Agaton skrev (På 13.5.2023 den 13.51): ok. upresist av meg. de ser på total kredittkortramme. det spiser ikke av EK, men det påvirker bankenes vurdering av din risikoprofil. Nei, det påvirker direkte lånebeløpet du får tilbud om, det påvirker ikke risikoprofilen. Hvis banken tenker du har inntekt og egenkapital til et lån på 2 millioner, trekker de fra all annen gjeld OG kredittgrensen du har på kredittkortene dine til sammen. Så hvis du har to kort med 150k hver, kan du låne 1,7 millioner. Selv om begge kortene står i null og du ikke bruker dem. Anonymkode: 79420...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå