Gå til innhold

Megler som gjør noe galt her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen som har peiling eller i det minste har en mening om dette? Vi har engasjert en megler for salg av huset vårt. Denne megleren selger ett hus til rett i nabolaget. Han har satt opp visning av begge husene på samme dag, og da blir selvsagt budgivning dagen etterpå på begge husene samtidig. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være i våres interesse som selger huset? Ikke i det hele tatt. Hadde det vært to forskjellige meglere, så hadde jeg ikke tenkt noe.. alle konkurrerer om kundene og potensielle kjøpere. Men en og samme megler som gjør dette.mot oss og det andre paret som selger huset? Hva faen??? 

Hva mener dere om dette? Er jeg helt på bærtur eller er dette imot enhver logikk? I allefall ikke i vårg favør som selgere... 

Anonymkode: e576f...155

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To hus til salgs samtidig kan gi flere på visning. Dersom dere ikke oppnår ønsket pris tar dere ny visning.

Anonymkode: c2450...9ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei.

Jeg lurer på om noen som har peiling eller i det minste har en mening om dette? Vi har engasjert en megler for salg av huset vårt. Denne megleren selger ett hus til rett i nabolaget. Han har satt opp visning av begge husene på samme dag, og da blir selvsagt budgivning dagen etterpå på begge husene samtidig. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være i våres interesse som selger huset? Ikke i det hele tatt. Hadde det vært to forskjellige meglere, så hadde jeg ikke tenkt noe.. alle konkurrerer om kundene og potensielle kjøpere. Men en og samme megler som gjør dette.mot oss og det andre paret som selger huset? Hva faen??? 

Hva mener dere om dette? Er jeg helt på bærtur eller er dette imot enhver logikk? I allefall ikke i vårg favør som selgere... 

Anonymkode: e576f...155

Det kan gjøre at det kommer flere på visning, som igjen kan slå godt ut om det blir budrunde på deres hus. At det ligger er hus til salgs oppi gaten er jo ikke dermed sagt at en eventuell kjøper er mer interessert i det andre huset? Kan også være med på å presse prisene opp på begge husene. Hvis dere har leid en skikkelig megler så er nok dette gjennomtenkt. Men hva med å bare spørre megler?😅

Anonymkode: 84c05...f03

• Liker 5
Skrevet

Meglere gjør sjelden noe som er ufordelsaktig for seg selv, h*n ønsker å tjene så mye som mulig, noe som kommer selger til gode også

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan gjøre at det kommer flere på visning, som igjen kan slå godt ut om det blir budrunde på deres hus. At det ligger er hus til salgs oppi gaten er jo ikke dermed sagt at en eventuell kjøper er mer interessert i det andre huset? Kan også være med på å presse prisene opp på begge husene. Hvis dere har leid en skikkelig megler så er nok dette gjennomtenkt. Men hva med å bare spørre megler?😅

Anonymkode: 84c05...f03

Det stemmer ikke alltid. Jeg så for meg et område, og mange leiligheter var til salgs, visning på samme dag. Jeg var den eneste som la inn bud til prisantydning, litt over, på den boligen jeg kjøpte. 

Jeg stoler ikke på meglere, men har han to hus i samme område kan det trekke flere på visning. I tilfellet over var jeg kanskje bare heldig. Hvor mange har meldt interesse for hus i ditt område? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er for å trekke til seg flere kjøpere. Da vi skulle selge vår leilighet for mange år siden stoppet plutselig boligmarkedet opp, da samarbeidet meglere på tvers av meglerhus og hadde visninger på samme dag for å trekke folk til området. Det sørget for at vi fikk solgt med en gang, og slapp at den lå ute lenge. For det skjedde med de som ikke var med på visningsdagen.

Anonymkode: ed8cc...58d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kjent og smart taktikk. Det fører nemlig til flere på visning begge steder, og at de som ikke er interessert i det ene objektet eller blir forbigått i budrunde kanskje byr på det andre objektet. 

Anonymkode: ddc03...cdd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble irritert på min megler, når han la ut et hus i min gate uten å informere meg. Men huset ble solgt før mitt ble annonsert, og han hadde 2 stykker som interessenter på mitt, som tapte budrunden på naboen sitt hus. En av de kjøpte mitt 😁

Anonymkode: 095ba...114

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...