Gå til innhold

Dere som hadde barna om spiste jord og sand

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når slutta de med det?😅

Anonymkode: d3300...156

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var vikar i en barnehage i vår hvor ungene på 3, 4 og til og med 5 år smakte på sand. Han ene på 4 sleika i seg tynn sand fra dekket på trappa 🥲 5 åringen smakte på sand på spaden. Drakk også sølevann fra spaden. Fullstendig oppegående og normale barn (ellers?), så jeg ble overrasket. Glad jeg ikke vet hva barnet mitt finner på i barnehagen 😆

Anonymkode: 097a6...112

Skrevet

Når han slutta helt med det vet jeg ikke, men han slutta å tro at sand var et alternativt måltid før han var to.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på, men min putter ALT mulig i munnen! Fra rusk og lo inne, til stein og jord ute. Og tygger enda på alle lekene sine, så må fjerne leker som hun ikke skal klare å svelge, men likevel klarer å få inn i munnen 🤯 Er 15mnd nå😅 Hjeelp, er så lei av å følge med og vrestle ting ut av munnen😆

Anonymkode: e9ae7...e2f

AnonymBruker
Skrevet

Unger kan være ekle altså 🙈

Anonymkode: 55c4c...e58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Unger kan være ekle altså 🙈

Signerer denne. 

Et barn kom tyggende på en tyggis han hadde funnet ute. En tygd tyggis. To dager senere skjedde det igjen. 

Barnet begynner på skolen til høsten 🥲 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var vikar i en barnehage i vår hvor ungene på 3, 4 og til og med 5 år smakte på sand. Han ene på 4 sleika i seg tynn sand fra dekket på trappa 🥲 5 åringen smakte på sand på spaden. Drakk også sølevann fra spaden. Fullstendig oppegående og normale barn (ellers?), så jeg ble overrasket. Glad jeg ikke vet hva barnet mitt finner på i barnehagen 😆

Helt normalt 

Anonymkode: 242c3...441

AnonymBruker
Skrevet

Før fylte to år! Det var ganske ekstremt før det 🙂 

Anonymkode: 4563c...72b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Signerer denne. 

Et barn kom tyggende på en tyggis han hadde funnet ute. En tygd tyggis. To dager senere skjedde det igjen. 

Nei yuck 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk jernlager/ferritin, mitt barn spiste sand pga jernmangel da hun var 1-1,5 år.

Anonymkode: f74e3...48b

AnonymBruker
Skrevet

Min tok sand på spaden sin og øste det på tunga en gang han satt i sandkassa 🤣

Anonymkode: 8e99b...fc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sjekk jernlager/ferritin, mitt barn spiste sand pga jernmangel da hun var 1-1,5 år.

Anonymkode: f74e3...48b

På grunn av jernmangel? 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

min unge på 5 gjør det av og til enda. Husker når han var ca 2. Fullt av sand i bleia når han bæsja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På grunn av jernmangel? 😂

Ikke unormalt det altså, er kroppens måte å gi beskjed på at dette trenger du 😎 

Anonymkode: 7fd49...024

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste masse sand og jord til jeg var 5 år.

Jeg sikler enda etter sand og jord når jeg får duften av det, og ble verst under graviditeten min. 

i dag er jeg 30 år og har kronisk jernmangel. Jeg får intravenøst jern 3 ganger i året. 

Anonymkode: b6ada...ce8

AnonymBruker
Skrevet

Finnes faktisk forskning som viser ar barn som spiser sand eller jord har bedre tarmflora, som igjen gir bittelitt høyere IQ når de blir eldre. 

Anonymkode: 838cf...7d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Finnes faktisk forskning som viser ar barn som spiser sand eller jord har bedre tarmflora, som igjen gir bittelitt høyere IQ når de blir eldre. 

Anonymkode: 838cf...7d1

da må min gutt bli reneste einstein

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 9.14):

Signerer denne. 

yuck ja. har dessverre et vagt minne fra egen barndom hvor vi skrspte opp tyggis fra bakken,trodde tyggisen ble ren bare vi skylte de i litt vann og rett i munnen. Æsja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...