Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette sier min eks til meg i dag.

jeg kjenner det stikker i hjerte mitt at jeg har gjort han så vondt.

Han sender meg daglige meldinger hvor han sier at ensomheten er overveldende, han sender meg også meldinger ofte hvor han sier han skal ta livet sitt, samtidig forteller han meg at han skal på date nå i helgen for å komme seg videre.

svarer jeg ikke på meldingene får jeg mange sinte sms fra han. De gangene jeg sender sms for å avtale eller spørre om noe får jeg aldri svar.

jeg hadde i en lang periode besøksforbud fra han, i den perioden oppførte han seg og tok ikke kontakt, når jeg da ikke så behovet for det lengere, ble det opphevet, og da begynte meldingene igjen.

jeg synes så veldig synd på han, for jeg vet at han ikke har det greit, men de gangene jeg forsøker å snakke med han, så er han aggressiv mot meg og beskylder meg for at livet er ett helvete.

Når han har rast fra seg tar han gjerne kontakt og later som ingenting har skjedd, han snakker da om at han skal jobbe med seg selv for at vi kan finne tilbake, og jeg tror han og legger bak meg alle gangene han har såret meg, men det varer så kort før han er sint på meg igjen

Anonymkode: b991f...dc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt kontakten med ham. Oppretthold kontaktforbud lenger hvis han tar kontakt. 

Anonymkode: 752b5...0da

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hver eneste gang han truer med å ta livet sitt, ringer du politiet og sier at han har truet med å ta livet sitt, han er en eks som har hatt besøksforbud, så du hverken kan eller vil ta noe ansvar for ham.

Så gir du dem hans hjemmeadresse, eller der du vet han oppholder seg.

Dette vil trolig få slutt på at han holder på slik. I tillegg får du hver gang dokumentert hvordan han driver med psykisk vold mot deg når han ikke har besøksforbud.

Om dere ikke har barn bør du kutte all kontakt. Har dere barn sammen bør du koble inn barnevernet, om han har samvær, for han virker både ustabil og voldelig. I tillegg kan du få hjelp til å få til ordninger hvor de hjelper med henting/levering av barn hvis han får besøksforbud igjen.

Allier deg med venner og familie, fortell hvordan han holder på. Det er viktig at noen vet hvordan han behandler deg.

Har dere ikke barn ville jeg sendt ham én melding neste gang han tar kontakt med slike trusler som du beskriver og svart at han må ta ansvar for eget liv og skaffe seg helsehjelp, at dere ikke er sammen lenger og at du ber ham respektere at du ikke vil ha mer med ham å gjøre etter at han har vært så mye stygg med deg. Og truer han med å ta livet sitt, IKKE inngå en samtale med ham, bare ring politiet med det samme - hver eneste gang!

Og be om et nytt besøksforbud.

Anonymkode: f688c...80c

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De gangene jeg sender sms for å avtale eller spørre om noe får jeg aldri svar

Har dere ikke barn, så må du ha NULL kontakt! Du har ingenting å avtale med han eller spørre han om. Vurder besøksforbud igjen!

Anonymkode: c9cf3...449

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har absolutt ingen ting å ha dårlig samvittighet for. Han utsetter deg for psykisk vold. Han truer med å skade seg selv, og dikter opp historier om smerte for å få oppmerksomheten din. Ikke gi ham oppmerksomhet.
Trusler om selvmord skal alltid meldes til lege. Ring legevakt, og be dem om å gjøre en vurdering. Hver gang.

Dersom han har det vondt så er det virkelig ikke ditt ansvar. Det er ikke din skyld at han ikke håndterer seg selv, og du har all rett til å leve ditt eget liv - trygt og uten slik sjikane.

Dersom dere har felles barn, gå for korte praktiske beskjeder, og ikke svar på følelsesutbrudd.
Om dere ikke har barn: Blokker ham. Null kontakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han sender meg daglige meldinger hvor han sier at ensomheten er overveldende, han sender meg også meldinger ofte hvor han sier han skal ta livet sitt, samtidig forteller han meg at han skal på date nå i helgen for å komme seg videre.

svarer jeg ikke på meldingene får jeg mange sinte sms fra han. De gangene jeg sender sms for å avtale eller spørre om noe får jeg aldri svar.

jeg hadde i en lang periode besøksforbud fra han, i den perioden oppførte han seg og tok ikke kontakt, når jeg da ikke så behovet for det lengere, ble det opphevet, og da begynte meldingene igjen.

jeg synes så veldig synd på han, for jeg vet at han ikke har det greit, men de gangene jeg forsøker å snakke med han, så er han aggressiv mot meg og beskylder meg for at livet er ett helvete.

Når han har rast fra seg tar han gjerne kontakt og later som ingenting har skjedd, han snakker da om at han skal jobbe med seg selv for at vi kan finne tilbake, og jeg tror han og legger bak meg alle gangene han har såret meg, men det varer så kort før han er sint på meg igjen

Jeg begynte å bli så trygg på meg selv at alt han kom med bare preller av. Dette har jeg opplevd med egen eks. 

Om dere ikke har barn sammen så blokker på alle plattformer. Lev livet ditt og ikke bry deg om alle hans forsøk på å trykke deg ned. 

Jeg husker selv da eksen satt foran meg og trykte på alle knappene som pleide å knekke meg helt. Den siste gangen så tenkte jeg bare at ja, det har jeg hørt før, hva så? Han får nå mene hva han vil, jeg vet at jeg er en god person. 

Anonymkode: 7be36...20d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har dere ikke barn, så må du ha NULL kontakt! Du har ingenting å avtale med han eller spørre han om. Vurder besøksforbud igjen!

Anonymkode: c9cf3...449

Det er ekstremt vanskelig å få tilbake et besøksforbud om man har opphevet et tidligere. Det blir man advart mot når man ønsker å fjerne et. 

Anonymkode: 7be36...20d

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Skrevet

Han ville jeg kuttet all kontakt med.  Det han driver med er manipulering og han går i offerrollen. Kutt ham ut. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...