AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 17 mai nærmer seg, så i går tok jeg barna med på shopping. Alle jentene (har 3) ønsket seg pensko, men som aleneforsørger måtte jeg tenke mer praktiske sko fremfor pensko. Det endte med at alle måtte velge joggesko, som de kan bruke gjennom sommeren, fremfor sko som de bruker 1 dag. Videre måtte 2 av jentene ha penklær til den store festen. Alle utgiftene gjorde stor innhugg i økonomien, så sendte melding til barnefar om han kunne bidra. Fikk aldri svar, så dro hjem til han for å spørre om han så meldingen, fikk da vite at han hadde sett den, men han mente at jeg ikke hadde behov for å kjøpe nye klær, han sier han har sko hjemme til mellomste, dette var rosa sko, som er brukt til fjellturer og fisketurer så de var ikke pene, videre vet jeg at mellomste heller sitter hjemme enn å bli sett med rosa sko. Eldste har ikke fått nye sko på 2 år, og joggeskoene hun har er blitt brukt sommer som vinter i 2 år. Minsta har vokse ut av sine sommersko, men siden han ikke så behovet så ville han heller ikke betale for nye sko. jeg forstår i etterkant at jeg burde spurt før jeg kjøpte, men de hadde virkelig behov for noe nytt, er jeg helt urimelig her som ber barnefar hjelpe til? Anonymkode: 5e5dc...240
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #2 Skrevet 12. mai 2023 Selvsagt ikke. Far er en gnien rass. Anonymkode: b9abc...850 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 Barnefar kan hjelpe til med å kjøpe det barna deres trenger Anonymkode: 9d918...927
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Skrevet 12. mai 2023 Hvis du ikke hadde handlet , hvem hadde da handlet til de? Anonymkode: 13171...cae
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #5 Skrevet 12. mai 2023 Gode sko er viktig, men ingen trenger nye klær fordi det er 17.mai. Man kan fint pynte seg i noe en allerde har. Anonymkode: bcb01...75c 1
Fru Uperfekt Skrevet 12. mai 2023 #6 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 17 mai nærmer seg, så i går tok jeg barna med på shopping. Alle jentene (har 3) ønsket seg pensko, men som aleneforsørger måtte jeg tenke mer praktiske sko fremfor pensko. Det endte med at alle måtte velge joggesko, som de kan bruke gjennom sommeren, fremfor sko som de bruker 1 dag. Videre måtte 2 av jentene ha penklær til den store festen. Alle utgiftene gjorde stor innhugg i økonomien, så sendte melding til barnefar om han kunne bidra. Fikk aldri svar, så dro hjem til han for å spørre om han så meldingen, fikk da vite at han hadde sett den, men han mente at jeg ikke hadde behov for å kjøpe nye klær, han sier han har sko hjemme til mellomste, dette var rosa sko, som er brukt til fjellturer og fisketurer så de var ikke pene, videre vet jeg at mellomste heller sitter hjemme enn å bli sett med rosa sko. Eldste har ikke fått nye sko på 2 år, og joggeskoene hun har er blitt brukt sommer som vinter i 2 år. Minsta har vokse ut av sine sommersko, men siden han ikke så behovet så ville han heller ikke betale for nye sko. jeg forstår i etterkant at jeg burde spurt før jeg kjøpte, men de hadde virkelig behov for noe nytt, er jeg helt urimelig her som ber barnefar hjelpe til? Anonymkode: 5e5dc...240 Nei. Du er ikke urimelig, far er. Har du vurdert en av stedene som du kan hente gratis klær? Mye fint der
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Skrevet 12. mai 2023 Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Nei. Du er ikke urimelig, far er. Har du vurdert en av stedene som du kan hente gratis klær? Mye fint der Bruker ofte brukte klær, både til barna og meg selv, minste har jeg aldri kjøpt nye klær til foruten undertøy, lue og sko, de eldste er litt mer kresen og vil gjerne ha mer moderne klær, selv om de sjeldent får det. For barna var det veldig stort å få nye sko, minste har skoene ved siden av seg i sengen nå når hun sover så hun kan ta de på med en gang hun våkner. Jeg skal klare det innhugget det gjorde med at alle fikk nye sko, men hadde håpet at far kanskje kunne hjelpe til litt😊 han fikk heller ikke en sum, men spurte om han kunne bidra med det han synes er rimelig, om så bare symbolsk Anonymkode: 5e5dc...240
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Skrevet 13. mai 2023 Her så kjøper JEG klær som ungene har her, og far kjøper klær som de har hos han. Spleiser på yttertøy og sko og andre ting vi blir enige om som er dyrt og dumt å ha to av. Skjorter og finklær som de bruker på feiringer hos meg ber jeg ikke han om spleis. Konfirmasjonsdress spleiser vi selvsagt på. Denne 17 mai skal de være hos meg, og da bruker de finklær de har her og som jeg har betalt alene. Hadde de ikke hatt noe de kunne brukt hadde jeg spurt far om han hadde noe de kunne "lånt" bort her. Anonymkode: 0434b...d18
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Skrevet 13. mai 2023 Bor du sammen med barnefar? Anonymkode: 77f37...58e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 Jeg er bonusmor og tar altid med ungene på shopping når det er 17 mai eller andre spesielle. De trenger ikke nye ting, men de syns det er stas. Er altid jeg som betaler for dette. Min samboer og deres far vil altid legge ut, men jeg syna det er koselig. Moren hører vi aldri fra. Det gjelder som regel alt som har med utgifter å gjøre. Er mange 1000 lapper på bursdager mor sniker seg unna. Så stiller ikke mor opp så gjør jeg det. Anonymkode: 9ccc1...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #11 Skrevet 13. mai 2023 Jeg mener han burde bidratt med halvparten, Men så er det nå en gang sånn at får du bidrag og dere ikke har delt bosted så skal bidragsmotttaker dekke sko og klær etc. Anonymkode: b10b4...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Skrevet 13. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: jeg forstår i etterkant at jeg burde spurt før jeg kjøpte, men de hadde virkelig behov for noe nytt, er jeg helt urimelig her som ber barnefar hjelpe til? Anonymkode: 5e5dc...240 Helt urimelig når det ikke var avtalt på forhånd. Ditt valg, din utgift. Anonymkode: b0842...69b
Visla Skrevet 13. mai 2023 #13 Skrevet 13. mai 2023 Du burde spurt på forhånd siden dere tydeligvis ikke har noen avtale. her er avtalen at vi spleiser på sko og ytterklær, og ting som sendes mellom hjemmene og alt de trenger i barnehage og skole. Det er jeg som bryr meg om kvalitet og hvordan det ser ut, så som regel jeg som shopper til barna. Men jeg sier alltid fra på forhånd. Fordi jeg kan ikke forvente han har flere tusen å vippse bare fordi jeg mente barna trengte nytt den dagen
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #14 Skrevet 13. mai 2023 Om du har hovedomsorgen for barna, er det din utgift. Plain and simple. Anonymkode: d72bd...91e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #15 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 17 mai nærmer seg, så i går tok jeg barna med på shopping. Alle jentene (har 3) ønsket seg pensko, men som aleneforsørger måtte jeg tenke mer praktiske sko fremfor pensko. Det endte med at alle måtte velge joggesko, som de kan bruke gjennom sommeren, fremfor sko som de bruker 1 dag. Videre måtte 2 av jentene ha penklær til den store festen. Alle utgiftene gjorde stor innhugg i økonomien, så sendte melding til barnefar om han kunne bidra. Fikk aldri svar, så dro hjem til han for å spørre om han så meldingen, fikk da vite at han hadde sett den, men han mente at jeg ikke hadde behov for å kjøpe nye klær, han sier han har sko hjemme til mellomste, dette var rosa sko, som er brukt til fjellturer og fisketurer så de var ikke pene, videre vet jeg at mellomste heller sitter hjemme enn å bli sett med rosa sko. Eldste har ikke fått nye sko på 2 år, og joggeskoene hun har er blitt brukt sommer som vinter i 2 år. Minsta har vokse ut av sine sommersko, men siden han ikke så behovet så ville han heller ikke betale for nye sko. jeg forstår i etterkant at jeg burde spurt før jeg kjøpte, men de hadde virkelig behov for noe nytt, er jeg helt urimelig her som ber barnefar hjelpe til? Anonymkode: 5e5dc...240 Spørsmålet er som alltid, hva er samværsptosenten? Er den 50/50 så bør/skal dere dele. Har du 60 eller mer og får bidrag er det nok ditt ansvar uansett hvor dårlig råd du har. Anonymkode: efd00...261
Gjest ti10 Skrevet 13. mai 2023 #16 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gode sko er viktig, men ingen trenger nye klær fordi det er 17.mai. Man kan fint pynte seg i noe en allerde har. Anonymkode: bcb01...75c Poenget med å pynte seg er jo å bruke noe som er ekstra fint. Argumentet ditt stemmer helt fint for voksne, men unger vokser altså ut av klær. Penkjolene fra jul eller fjorårets 17. mai kan godt være for små i år. Og så er det ikke så kjekt for verken voksne eller barn å iføre seg tursko/vintersko til festantrekket.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #17 Skrevet 13. mai 2023 Jeg står for alt av innkjøp av klær, aktiviteter osv. Mor har konwekvent alltid dårlig råd selvom hun mottar alt av trygder,stønader og bidrag. Men betaler siden ønsker barna et mest mulig normalt liv. Mor har skkert dobbelt utbetalt enn det jeg har Anonymkode: a245d...0b6 1
Snok1 Skrevet 13. mai 2023 #18 Skrevet 13. mai 2023 Slikt regulerer man gjennom avtaler og bidrag dersom man samarbeider greit. Samarbeider man ikke, kan man ikke tvinge gjennom utgifter. Trist, men sant.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #19 Skrevet 13. mai 2023 Det har jo litt å si hvem barna bor hos. Hvordan er samværsfordelingen? Bor barna fast hos deg og far betaler bidrag så skal ikke han være med å kjøpe inn noe ekstra utover bidraget. Det gjelder kun briller, tannregulering og konfirmasjon. Anonymkode: 53f9b...315
fru Alving Skrevet 13. mai 2023 #20 Skrevet 13. mai 2023 Hvem er det som ellers kjøper klær til barna? Hvis du er den som får bidrag og barnetrygd så er det kanskje deg? Det er fornuftig å kjøpe joggesko fremfor pensko, nesten alle går med joggesko til 17 mai. Og far høres ikke så samarbeidsvillig ut heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå