Gå til innhold

Jeg blir trist av tanken på at ting ikke er for evig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo at ingenting er for evig. Alikevel kan jeg kjenne på en enorm tristhetsfølelse av tanken på at hverdagen og familiesituasjonen nå kommer til å endre seg drastisk på kort tid, når ungene vokser fra å være barn til å bli ungdommer og til de flytter ut. 

jeg elsker familielivet og ønsker å ha det slik vi har det nå for alltid. Når disse store tankene kommer slår det nesten pusten ut av meg. Det er jo livets gang, men jeg takler endringer i livet dårlig. 

Anonymkode: d1530...bab

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok...

Anonymkode: 13291...90a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner litt på det motsatte som deg, men har et barn med mentalt vil være et barn for alltid.. 

Anonymkode: 32077...2e9

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna dine nå?❤️

Anonymkode: fa236...64c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler på det samme, men drar det enda litt lenger. Jeg tenker også mye på hvordan det blir etter jeg dør. Personlig tror jeg ikke på et liv etter døden, men tenker masse på at jeg feks ikke får sett hvordan livet til barnet mitt spiller seg ut hele veien (heldigvis - vil jo ikke at hun skal dø for meg heller). 

Det er ikke lett å føle på hvor fort tiden går. 

Anonymkode: 1bccf...bb0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk burde slutte å bruke energi på greier man ikke får gjort noe med. 

Det er dumt, det er sløsing av energi og du glemmer det som faktisk er viktig - å gjøre noe med det du faktisk får gjort noe med.

Anonymkode: 26dff...4a1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner den, men man får ikke gjort så mye med det. Prøv å fokuser på å være her og nå, og nyte familielivet og dagene du har. Selv om endringer føles vondt og drastisk, så er vi mennesker utstyrt til å kunne takle det. 

Anonymkode: 495f5...09f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser frem til 14 åringen flytter ut men det kan bli mange år til.Jeg  har ingen mulighet til å hjelpe han inn på boligmarkedet. Mange bor jo gjemme til langt ut i 20 årene? 

Anonymkode: 46d5b...8d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser frem til 14 åringen flytter ut men det kan bli mange år til.Jeg  har ingen mulighet til å hjelpe han inn på boligmarkedet. Mange bor jo gjemme til langt ut i 20 årene? 

Hvorfor ser du frem til det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo vurdere å flytta ut og la han overta boligen når han er gammel nok til det, så kan du selv leie?

Anonymkode: 85063...de4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor gamle er barna dine nå?❤️

De er 7 og 10.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er 7 og 10.

Samme alder på guttene. Fikk derfor ei jente nå. Hun skal bo leeeenge hos mammaen lg pappaen sin

Anonymkode: 12ba6...b0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Samme alder på guttene. Fikk derfor ei jente nå. Hun skal bo leeeenge hos mammaen lg pappaen sin

Blir du ikke sliten av all oppfølgingen og gjøremålene med barn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner absolutt på det samme. Mine er 10, 12 og 14 og det går så inmari fort 😫 

Anonymkode: ec84d...77e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var helt forferdelig da barna flyttet ut. Verst når yngste flytta for da ble jeg igjen helt alene. Har ingen mann.

Fikk skikkelig morskjærlighetsorg 😢

Anonymkode: b40e2...87a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet jo at ingenting er for evig. Alikevel kan jeg kjenne på en enorm tristhetsfølelse av tanken på at hverdagen og familiesituasjonen nå kommer til å endre seg drastisk på kort tid, når ungene vokser fra å være barn til å bli ungdommer og til de flytter ut. 

jeg elsker familielivet og ønsker å ha det slik vi har det nå for alltid. Når disse store tankene kommer slår det nesten pusten ut av meg. Det er jo livets gang, men jeg takler endringer i livet dårlig. 

Jeg tenker motsatt❤️ At ting jeg gleder meg over nå er nettopp fordi det ikke varer evig. Derfor gleder jeg meg desto mer. Og så kommer nye gleder❤️

Anonymkode: b0ce9...6f4

• Hjerte 1
Skrevet

Elsker å ha disse tenåringene / ungdommene i hus, og syns det er vemodig at de er mindre hjemme, har fått seg hybel og snart skal fly ut. Samtidig som jeg gleder meg over at de har blitt vettuge og ansvarlige folk, og at de følger den naturlige utviklingen. Tror de kommer til å greie seg godt i livet, og håper at de fortsatt syns det er naturlig å stikke innom i mange år enda, når de flytter helt ut.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde også at jeg skulle synes det var vemodig, men har en flott sønn i 20 årene - er fortsatt så stolt og glad i han, men det går fint at han nå er voksen med eget liv og planer. Det blir spennende når yngstemann også blir ferdig med vgs og skal studere videre. Alt til sin tid tenker jeg.

Anonymkode: e6c29...927

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan jo vurdere å flytta ut og la han overta boligen når han er gammel nok til det, så kan du selv leie?

Anonymkode: 85063...de4

Ha ha ha! Kvifor det?

Anonymkode: 4577c...a26

AnonymBruker
Skrevet

Uff, slike utsagn fryser jeg på ryggen av 🥶

Anonymkode: 4577c...a26

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...