AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Jeg har boliglån i DNB og vil betale inn noen hundre tusen ekstra på boliglånet. Standard hos DNB er at planlagt løpetid på lånet beholdes, slik at månedsbeløpet går ned om man betaler ekstra. Ønsker man å bruke den ekstra innbetalingen til å redusere nedbetalingstiden (og beholde samme terminbeløp som før) må man gå inn på «endre boliglån» og manuelt skrive hvor mye kortere nedbetalingstid man vil ha. Correct me if I’m wrong. Men hvordan finner jeg ut hvor mange færre måneder/år den ekstra innbetalingen vil gi meg, sett at jeg beholder samme betaling pr måned som jeg har nå? 🥴 Anonymkode: d14c7...bf7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #2 Skrevet 12. mai 2023 Det skulle selvsagt stå hvordan beregne, ikke betale, resterende (eller redusert, om du vil) nedbetalingstid, i trådtittelen. ts Anonymkode: d14c7...bf7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skulle selvsagt stå hvordan beregne, ikke betale, resterende (eller redusert, om du vil) nedbetalingstid, i trådtittelen. ts Anonymkode: d14c7...bf7 Da er det å ta opp renteregningen fra grunnskolen. Rente, totalt resten og terminbeløp er kjent, beregn antall år. Eller du kan legge inn automatisk trekk tilsvarende dagens terminbeløp. Anonymkode: c0eb9...f53
AnonymBruker874626 Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Enkleste svaret er nok å sende melding til kundeservice og be de gjøre det for deg / fortelle deg svaret. Alternativet er som noen sier å regne på det, eventuelt kan du leke deg fram til det med en kalkulator som f.eks. denne: https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/866-annuitetslanskalkulator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå