Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger innspill og forslag til hvordan jeg skal forholde meg tilsituasjonen jeg har havna i.. 

Han jeg holder på med er en veldig sjarmerende fyr. Vi har i seks måneder vært enig om at vi kun er med hverandre, og prøver å legge grunnlag for noe mer seriøst. At han er så sjarmerende har allerede skapt en del problemer i vår relasjon. Han er veldig konfliktsky, og det har sine grunner, så trenger ingen diskusjon rundt det. 

Problemet er at han sjarmerer de fleste, og alltid søker nye bekjentskaper. Det har skapt en del vanskelige situasjoner for min del. 

Nå er vi der at en annen jente er veldig forelska i han. De er venner, og han setter pris på vennskapet. Akkurat det er helt i orden for meg. Men. Han har flere ganger sagt at han ikke er interessert i noe mer. Hun godtar ikke det. Problemet er at han i situasjonen ikke klarer å avvise. Så det ender opp med at jeg må sitte å se på at hun prøver seg, uten at han gjør noe med det. 

Jeg stoler på han, så det er ikke det som er problemet, men synes det er provoserende at hun vet at vi har en greie, og ikke bryr seg. Og like mye at han vet at det sårer meg, uten å gi beskjed. 

På grunn av bakgrunnen hans føler jeg at jeg godtar mer enn jeg vanligvis hadde gjort, i tillegg til at jeg føler meg trygg på at han aldri hadde vært utro. Problemet er at alle tre jobber på samme sted, og jeg blir usikker av situasjonen. Vi to snakker om det, men hva kan jeg gjøre for å vise at jeg er trygg i relasjonen og for å signalisere til den andre jenta at jeg ikke godtar hennes oppførsel mot han? Har forsøkt å konfrontere henne, men hun avskriver meg. Nå går hun bare rundt på kontoret og snakker stygt om meg….

Trenger tips til hvordan å ignorere/avskrive henne, når jeg i utgangspuntet er trygg i relasjonen, men har en utrygg personlighet som overtenker alt…

Anonymkode: 274ca...f6c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syns det er dumt kjeresten din ikke setter ned foten for din skyld, også for sin egen, og denne jentas, som kunne brukt energien sin på å finne en som liker henne

Vet ikke om det er så bra for denne jenta at han beholder vennskapet, er jo litt dumt av han å beholde det fordi han setter pris på det, når han er fullt klar over at hun er forelsket i han og dermed har mindre sjangse til å komme seg videre 

At det går utover arbeidsmiljøet er veldig synd også

Tenk at det ikke kommer til å vare evig, hun må på et tidspunkt forstå at det ikke blir noe av. 

Beklager at jeg ikke har bedre råd, men tror kanskje det å vise henne at det pager deg får henne til å tro at hun har sjangs på han å gir deg konkurranse 

Endret av Rosakatt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At han ikke gjør noe med at hun prøver seg er jo respektløst ovenfor deg! Det hadde jeg aldri funnet meg i. 

Anonymkode: 687a2...9a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo rett og slett være evneveik om han ikke klarer å si fra at han er sammen med deg, og avvise henne.

Siden han antagelig ikke er evneveik, tyder det på at han synes det er kos med oppmerksomhet fra både deg og henne.

En avvisning trenger ikke å være uhøflig, han kan bare si at han synes det er hyggelig at hun liker ham, men at nå er han sammen med deg, og dermed kan ikke vennskapet deres fortsette, siden hun har følelser for ham.

Anonymkode: 8cd55...32f

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo hende at hun ikke faktisk prøver seg. Det er to personer her som ikke ser dette som noe problem, og én person som gjør det. Det kan jo kanskje hende at det er TS som ser spøkelser på høylys dag.

Anonymkode: 181b0...d90

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å gå til helvete. 

Anonymkode: 41d03...dd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jo hende at hun ikke faktisk prøver seg. Det er to personer her som ikke ser dette som noe problem, og én person som gjør det. Det kan jo kanskje hende at det er TS som ser spøkelser på høylys dag.

Hun går jo rundt og baksnakker TS, det tyder på at det er sjalusi inne i bildet...

Det er ikke så vanskelig å se når noen prøver seg på en fyr, det vises på helt annen måte enn når de kun er ute etter vennskap.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun går jo rundt og baksnakker TS, det tyder på at det er sjalusi inne i bildet...

Hvis min mannlige kollega hadde en sprø kjæreste som gikk rundt og anklaget meg for å sjekke ham opp hele tiden, når både han og jeg vet at det ikke er tilfelle, så hadde nok jeg også luftet min oppgitthet over henne. En som ser spøkelser på høylys dag kan vel fort mene at dette er urimelig og kalle det baksnakking.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke så vanskelig å se når noen prøver seg på en fyr, det vises på helt annen måte enn når de kun er ute etter vennskap.

Likevel er det altså så mange som så ofte tar feil og misforstår dette. Så enkelt, men likevel så vanskelig.

• Liker 1
Skrevet

Kontakt henne sammen. Be om å få møte henne, på nøytral grunn - en kafe f.eks. Si at han sliter med grensesetting, men at han har med deg som støtte for å fortalt klart og utvetydig at han er i et forhold, og ikke er interessert i henne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis min mannlige kollega hadde en sprø kjæreste som gikk rundt og anklaget meg for å sjekke ham opp hele tiden, når både han og jeg vet at det ikke er tilfelle, så hadde nok jeg også luftet min oppgitthet over henne. En som ser spøkelser på høylys dag kan vel fort mene at dette er urimelig og kalle det baksnakking.

Likevel er det altså så mange som så ofte tar feil og misforstår dette. Så enkelt, men likevel så vanskelig.

Har du lest hva TS skriver i HI?

Hun skriver at kjæresten flere ganger har sagt til henne at han ikke er interessert i noe mer. Da handler det jo opplagt om noe mer enn vennskap, så enkelt er det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trenger innspill og forslag til hvordan jeg skal forholde meg tilsituasjonen jeg har havna i.. 

Han jeg holder på med er en veldig sjarmerende fyr. Vi har i seks måneder vært enig om at vi kun er med hverandre, og prøver å legge grunnlag for noe mer seriøst. At han er så sjarmerende har allerede skapt en del problemer i vår relasjon. Han er veldig konfliktsky, og det har sine grunner, så trenger ingen diskusjon rundt det. 

Problemet er at han sjarmerer de fleste, og alltid søker nye bekjentskaper. Det har skapt en del vanskelige situasjoner for min del. 

Nå er vi der at en annen jente er veldig forelska i han. De er venner, og han setter pris på vennskapet. Akkurat det er helt i orden for meg. Men. Han har flere ganger sagt at han ikke er interessert i noe mer. Hun godtar ikke det. Problemet er at han i situasjonen ikke klarer å avvise. Så det ender opp med at jeg må sitte å se på at hun prøver seg, uten at han gjør noe med det. 

Jeg stoler på han, så det er ikke det som er problemet, men synes det er provoserende at hun vet at vi har en greie, og ikke bryr seg. Og like mye at han vet at det sårer meg, uten å gi beskjed. 

På grunn av bakgrunnen hans føler jeg at jeg godtar mer enn jeg vanligvis hadde gjort, i tillegg til at jeg føler meg trygg på at han aldri hadde vært utro. Problemet er at alle tre jobber på samme sted, og jeg blir usikker av situasjonen. Vi to snakker om det, men hva kan jeg gjøre for å vise at jeg er trygg i relasjonen og for å signalisere til den andre jenta at jeg ikke godtar hennes oppførsel mot han? Har forsøkt å konfrontere henne, men hun avskriver meg. Nå går hun bare rundt på kontoret og snakker stygt om meg….

Trenger tips til hvordan å ignorere/avskrive henne, når jeg i utgangspuntet er trygg i relasjonen, men har en utrygg personlighet som overtenker alt…

Anonymkode: 274ca...f6c

Hadde ikke klart rn guttunge som ikke kan sittr ned foten og gi klar beskjed! Dette hadde ikke vært greit for meg! Har heldigvis en MANN ;)

Anonymkode: a6366...d9f

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Andro said:

Kontakt henne sammen. Be om å få møte henne, på nøytral grunn - en kafe f.eks. Si at han sliter med grensesetting, men at han har med deg som støtte for å fortalt klart og utvetydig at han er i et forhold, og ikke er interessert i henne.

Haha, hvor står det at mannen hun er sammen med har en alvorlig psykisk utviklingshemming? Er hun støttekontakt eller kjæreste? 

Anonymkode: 505d2...ff0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...